Hazai sarc miatt drágább külföldről autót venni

Újabb illeték terheli a külföldön vásárolt autókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy kiskapu bezárult, több pénzt kell tenni államunk zsebébe, ha külföldön vásárolunk autót. Már nem lehet megúszni a vagyonszerzési illetéket. A költségvetés 3 milliárdot nyer.

Már több mint két éve érkezett örömhír a regisztrációs adó, hivatalos nevén a regisztrációs díj csökkentése, ugyanakkor az eddig az itthon vásárolt autókat járműveket terhelő vagyonszerzési illeték, azaz közismert nevén az átírási díj is jelentősen emelkedett. Ahogyan az a kommunikációban szerepelt, igazságosabb lett, megjelent a kor alapján történő differenciálás, ugyanis a koros autóké nagyjából a korábbi maradt, az újabbaké pedig jelentősen megugrott, ráadásul a mátrix az átlagosnál nagyobb teljesítményű modelleket is magasabb illetékkel bünteti. Ezt a díjat ráadásul az itthon vásárolt új autók után is be kellett fizetni, hiszen azok is megszerzett vagyonnak számítanak, így az új autók "üzembe helyezési díja" jelentősen megnőtt 2012 elején. Aki viszont saját maga külföldön vásárolt, az ezt a költséget megúszta, csak a speciális műszaki vizsga 39 ezer forintos díját, meg persze az új rendszámot és a forgalmi engedélyt kellett kifizesse. Így még a jellemzően legjelentősebb tételnek számító regisztrációs díjon felül további több mint 60 ezer forintot kényszerült fizetni, ha magyar rendszámot rakott a külföldön vásárolt autójára. Az év elejétől pedig újabb sarc terheli a külföldön vásárolt járműveket, a vagyonszerzési illeték. Senki sem tudja már azt megúszni.
Hirdetés

Tételei most - legalábbis egyelőre - nem újak, pontosan azok, amelyeket 2011-ben már megismertünk, az alábbi táblázatból mindenki kiszámolhatja, hogy az általa vásárolandó autó esetében mennyi. Ez - ismételjük - immár akkor is fizetendő, ha itthon, és akkor is, ha külföldön vásárolunk autót.
Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték 2012-től [Ft/kW]
kW0-3 év4-8 év8+ év
0-40550450300
41-80650550450
81-120750650550
121-850750650

Saját Renault Grand Scénicem regisztrációja 41 800 forinttal kerülne ma többé, mint amennyi volt bő egy évvel ezelőtt, kollégánk nyáron, Olaszországban vásárolt Mazda MX-5-ösénél pedig 69 550 forintot kellene még befizetni, ha idén honosítanánk. Tavaly 70 700 használt autó került itthon forgalomba, ha átlagosan 45 ezer forintos illetékkel számolunk, akkor is több mint 3 milliárd forintos éves összeget kapunk, a külföldről autót vásárlók összességében ennyivel fogják idén a tavalyinál többel duzzasztani az állami költségvetés bevételét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Szép gondolatok. :-)) Ehhez sokkal nagyobb gazdasági és pénzügyi potenciál kellene a pillanatnyinál, hogy versenyképesek lehessünk, azonkívül jelenlegi nemzetközi gazdasági tagozódásunk sem tesz lehetővé ilyen manővert. Lehet csodálni a Dél – Koreai autógyártást, de ha megnézzük, ott 23 atomerőmű dolgozik, és mégis csupán az ország áramszükségletének 35%-át fedezi. Nem sokkal nagyobb Magyarországnál. El lehetne játszadozni más irányban is a gondolatokkal amit szívesen megtennék, de nem teljesen a cikk témájába vágó és túl hosszúra nyúlna. 🙂

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Így nem muszáj lenne már-már űrtechnológiájú autót gyártani, ami már lassan euro 10-es motorral fut, hanem kicsit a Magyar igényekhez szabni, Pl.: a futóművek az utak miatt, CNG vagy Benzin/gáz üzemű lenne,
    ám még is megfizethető.
    Olvastam itt, hogy a külföldi tőke s pénzvilág tart a szorításában végeláthatatlanul minket is ÍGY VAN! Röhögnek a markukban, hogy mi itt törvényalkotók kontra állampolgárok csatázunk azon, hogy az ő országuk béli behozott termékeiket- jelesül autókat-, hogyan sarcolja az állam, hogy “enyhítse” a külföldi gazdasági érdekkörök és nagy gyártóvállalatok általi nyomását.
    //– DE EZ NEM ENYHÍTI!!–// ÉBRESZTŐ MAGYAR EMBER!!!

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Nézzük, más aspektusból is a dolgot… Igazatok van, ám én némi restanciát fedeztem föl a véleményekben.
    Szerintem saját autót kéne gyártanunk-(Magyar fejlesztés s Magyar nemzetiségű ember/ek- tulajdonában álló
    gyárában)!!
    Mindenki eldönthetné, hogy külföldről óhajt autót behozni, s végigmenni eme mód felett rögös úton a honosításig, vállalva, hogy szinte belerokkanásig kell az illetékek+adók sorát befizetni, vagy HAJLANDÓ MEGVENNI A MAGYAR AUTÓT, AMI GYÁRTÁSA ITTHON TEREMT ÁLLÁSOKAT, NÖVELI A GAZDASÁGOT, CSÖKKENTI
    AZ IMPORTFÜGGŐSÉGÜNKET, s -talán- nem kéne annyi embernek fájdítani a fejét, na, hogy is lesz nekem jó utakon futott TALÁN jobban karbantartott autóm. Mind-e mellett nem marginális, hogy NEM csak Magyar piacra kéne gyártani, hanem Pl.: Kína, Oroszo., Törökország, Dél-Amerika, Indonézia, India.

    A döntéshozóknak el kéne gondolkodni ezen, s nem azért mert én sz*ros egyszerű ember írom…

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    En emiatt stornoztam egy nemet auto vasarlast amit szuloknek szantam volna hogy a sokak aktal szidot
    20eves Mondeot atvaltsam nekik agy 5-7evesre.De nem veszek autot es fizetek ki illeteket(nem ado)
    majdnem az auto araval 1-1aranyban.
    Egyebkent csak azert mert Anglia sokkal roszabb helyzetben van ezert van az hogy a kocsit
    alkalmassa teszed az itteni utakra(lampat kicsereled)lemuszakiztatod,utadot,biztositast meg azt hiszem van valami ugyintezesi dij.Ebbol muszaki minden autora van evente,utado ugyszint,es biztositas is.
    No ezert nem cserelem le a 20evest addig amig szet nem esik,hisz lehet ha cserelnem utanna a NAV
    az atirast meg 1X kifizettetne mert csalt valaki…Bizok benne hogy szegeny meg birja vagy 20evig meg.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    igazad van,de pl. a házad,az autód az vagyon,az a tiéd megszerezted,lehet,hogy pénzed nincs,de vagyonod van…ezért van az,hogy a “rutinoséletművészeknek” pénzük van,de vagyonuk nincs(nincs a nevükön semmi…),így,ha bármi gond van NAV,vagy rendőri “zaklatás”,röhögnek egyet és kész,mert nem viszik sem a kocsiját sem a házát,de a tied igen!

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    VAGYONSZERZÉS…?? Ez azt jelenti hogy ha “gyarapodok” akkor azért kell fizetni az államnak?
    DE amikor eladom akkor az nem VAGYONVESZTÉS ? akkor visszafizetik e “szerzési” illetéket ???
    Talán még kamatostól ?????

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Jogos a felháborodásod, a pénz a pénz a pénz mindenek felett az államgépezetnek. Nem csoda, hiszen nyakig ülnek az adósságban. Ez van, és nem csak Magyarországon. Az államok eladósítása cél, eszköz és fegyver is egyben.
    Ezzel tudja a pénzvilág rövid pórázon tartani a kormányokat. Az más kérdés, hogy az államadósságok mértéke akkora, hogy az soha aki nem fizethető, de tulajdonképpen nem is célja a pénzhatalomnak, hogy kifizessék neki.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Csak gratulálni tudok annak aki ezt is kifundálta.
    Szegény emberünk szeretett volna egy jobban karbantartott, jobb utakon gurult, jobb üzemanyagot
    tankolt kocsit és ezért vállalta, hogy nem itthon keresgél, hanem a nehezebb megoldást választja.
    De helyette regadót, egyedi forgalomba helyezést (azt meg minek)is fizet. Pedig ilyen kocsi mint
    az Övé még sok fut a magyar utakon.
    A világon sehol sem kell használt járműre vagyonszerzési illetéket fizetni !!!
    Az meg, hogy mi ezt teljesítmény alapján és nem érték alapján fizetjük felháborító. Hiszem Vagyon és
    nem Teljesítményszerzésinek hívják.
    Egy tíz éves és 5X átíratott Suzukira befizetett öszz illeték, több mint jármű értéke.
    Lehet ezért a sok át nem íratott biztosítás nélkül közlekedő jármű is.
    Egy biztos, a döntést hozó az édesanyjával éljen ….életet és ne minket …tasson újabb hasonló ötleteivel.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Hát igen ez MAGYARORSZÁG….
    Bátran állítom a világon sehol sem kell illetéket fizetni használt jármű vásárlásakor. Az meg hogy mindezt a teljesítmény és nem a jármű értéke után kell megfizetni, felháborító.
    Egy tízéves Suzukit életében 5x átírnak és a befizetett összes illeték több mint a jármű értéke!!!
    SZÉGYEN, és talán azon is el kellene gondolkodni, miért a sok át nem íratott és biztosítás nélküli jármű az
    utakon…..
    Gratula annak a szemfüles aktagecinek aki már ezt is kifundálta, azzal a szerencsétlennel szemben aki csak egy kicsit olcsóbb külföldön megvásárolt és megbízhatóbb járművet szeretett volna és meg a nehézségeket is bevállalva inkább.
    Legyen boldog és töltse a mai éjszakát az édesanyjával !!!

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Feltételezem, ezt nem magyarázatnak szántad, hiszen az hogy egy helyen van egy hülyeség az nem indokolhatja azt hogy más területeken is legyen ugyanaz a hülyeség, kivéve egy idióta világban. Mondjuk lehet hogy ez van 🙂

    Tovább szőve az eredeti találgatásomat, ha valami elmebetegek azt gondolnák, hogy én vagyont szerzek azzal, ha veszek egy kocsit/lakást, és ráadásul ezt meg kell büntetni (!) egy vagyonszerzési illetéknek elnevezett teherrel, akkor ebből egyenesen következne, hogy ha eladom ezeket akkor vagyont vesztek, azaz ugyanazt az logikát alkalmazva akkor jutalmazni kellene engem egy vagyonvesztési díjjal, amit nekem fizet az állam. Van ilyen? 🙂

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Amikor 1976-ban először vettem házat, a példád szerinti 15 millió után 3 millió volt a vagyonszerzési illeték! (összességében 20%). Az 520 ezer ehhez képest “gyerekjáték”. :-))

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Amikor 1976-ban először vettem házat, a példád szerinti 15 millió után 3000 millió volt a vagyonszerzési illeték! (összességében 20%). Az 520 ezer ehhez képest “gyerekjáték”. :-))

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Miért, lakásvételnél ugyanúgy a saját pénzedből vásárolsz és egy 15M-ért vett lakásért le kell perkálnod 520 ezret az államnak vagyonszerzési illeték címén…..!

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Ez pontosan így van, és nem csak Németországot illetően. Az egyik gyerekemék autóvásárlása után nézem, 125$ a havi kötelező biztosítási díj. Na mondom, Mo-on én a két autóm után fizetek összesen 20$ kötelező biztosítást havi bontásban. Persze jó szokás szerint e területen is megindult Mo-ág “felzárkózása” a nyugati világ felé, vagyis Mo-gon ezután a kötelező biztosítási díjak növekedésével kell számolnunk.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Tisztel Szerkesztőség!
    Én már semmit sem értek az egészből, mert általában a külföldről behozott járművekre kell állítólag reg. adót fizetni, holott ha át szeretném alakítani a Toyota Hiace kis-haszon gépjárművemet hatszemélyesre, akkor is követelik a reg. adót hiába Magyarországon vásároltam egy hivatalos Toyota márkakereskedőnél, és Én vagyok az első tulajdonosa a mai napig is. A beszerzés ideje:2003.0919.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Legyen szíves azt magyarázza már el egy hozzáértő, hogy mi a k***a isten f***a az a vagyonszerzési illeték autóvásárlás esetén? Pusztán a név eredeti jelentéséből kiindulva azt gondolnám, hogy valakik azt hiszik ha veszek egy autót akkor vagyonhoz jutok, de ez nem igaz, mert megVESZEM azaz a vételárát odadom cserébe, tehát a vagyonom nem nő ettől a tranzakciótól semmit sem. Akkor nőne, ha loptam vagy ingyen kaptam volna, vagy a valamilyen ki tudja milyen átlagos piaci értéknél kevesebbért vettem volna a járművet, de ilyet tudtom szerint senki sem vizsgál.
    A másik lehetőség, hogy szokás szerint, valami magyarul nem tudó, elmebeteg jogi aktatologató találta ki ezt az elnevezést és lövése sincs arról hogy ez így úgy értelmetlen ahogy van, a többi birka meg nem szól érte mert hát miért is szólna.
    A harmadik lehetőség, hogy én értek félre valamit.
    Várom a magyarázatot.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Úgy vélem, még mindig szerencsésebb helyzetben vannak ott kint, mint mi itthon ennek a drága Romániának nevezett ország határai között. Csak vegyük példának egy viszonylag népszerű esetet. Ha egy Audi A4-re fáj a fogad, 1.9 tdi motorral, amit külföldről (általában Németországból) akarsz behozni, ami ugy-e euro 5-ös (viszont bevett szokás, hogy ebben az ügyben illetékes hivatal az euro normából saját szórakoztatására levesz), euro 4-es lesz,egy 3-4 éves autónál a beiratási illeték 1865 euro, vagyis 580.000 ft cirka. És nehogy valaki azt higgye, hogy ez pénz az utak karbantartására megy, vagy esetleg takarítására, vagy bármi népesség számára is hasznos célra.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Ja igen az odaig jol hangzik, de ha utanna nezel mibe kerul az eves kotelezo biztositas meg az evi adoja ha nemet rendszamot akarsz hasznalni, akkor ra jossz , hogy a magyarorszagon tartani jarmuvet sokkal gazdasagosabb

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Mit tehetek én? Tanácsot szeretnék kérni, hogy vajon rám mi vonatkozik?
    Tavaly decemberben vásároltam (sokévi gyűjtögetést követően) Olaszországban egy 5 éves, családi (7 személyes) személyautót, saját használatra. Mire beérkezett az országba, stb. már nem tudtam elvinni műszakira a Mozaik utcába. Természetesen ők a két ünnep között sem voltak nyitva. Így 2014-ben tudtam csak levizsgáztatni és forgalomba helyezni. Mondhatni pechem volt, ugyanis kormányablakba mentem, ahol már rögtön rám verte a nem kis összegű: 71.500 Ft vagyonszerzési illetéket a (nem kicsit unott, mufurc és undok, a saját bevallása szerint is belefásult hozzáállású) hölgy.
    Hát bevallom nem esett jól, ez egy nem várt költség volt, mellyel nem kicsit elszállt a költségvetésünk.
    Én eddig úgy tudtam, hogy a vagyonszerzés időpontja a mérvadó. Vagy ez hazánkban nem így van?

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Németországban (EU ! ) 25€-ért 20 perc alatt a nevedre írják az autót, és a kezedbe adják az új rendszámot úgy, hogy a helyszínen készítik, amíg ügyintézel. Hajrá Magyarország ! Próbálunk jobban teljesíteni, csak a feltételek hiányoznak hozzá.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Veszek egy 150e-ft-os Twingó-t fizessek vagyonszerzési illetéket.Veszek egy samsung galaxy 4-et a’la 170e-ft
    zsebre rakom és hazamegyek.Melyikkel nöt meg jobban a vagyonom?

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    jól összetalálkoztatok kempi-vel 🙂

    a regadó csökkentéshez inkább az EU-nak volt, köze, mert ellentétesnek ítélték az uniós joggal, a magyar kormányoknak esze-ágában sem volt megszünteti (bár végül sikerült azért kitalálni egy-két új adót a pótlására)

    Kijelenteni, hogy egy 170 lóerőnél erősebb BMW nem luxus ma magyarországon…(persze a luxusadó sem veszett el, csak átalakult, ahelyett is emelték mindenkinek az átírási illetékét)

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Érdemes lenni arról is beszélni,hogy az okmányirodák területileg és időben nem azonos feltételekkel alkalmazták a törvényt. Az országban volt hely, ahol még pár napja nem is hallottak erről a jogszabályról,volt ahol 2014.01.01 előtt kelt adásvételivel illetékmentesen átírták az autót. Jelenlegi tájékoztatásuk szerint ha valaki 2014.01.01 után honosított külföldi autót,ha az okmányban nem is kérték az illetéket,azt a NAV VISSZAMENŐLEG ki fogja szabni a tulajdonosra. Ennél mocskosabb dolgot életemben nem hallottam…az okmány hivatalos álláspontja,hogy ők nem kötelesek a jogszabály hatályba lépésekor azt alkalmazni….Ez igazi MAGYAR indoklás…Dugiba hoz a jogalkotó egy jogszabályt,ami talán még a Magyar Közlönyben sem jelenik meg,majd késve tájékoztatja a jogszabályt végrehajtó társszervet és visszamenőleg akar sarcot szedni. Köszönöm Magyarország…..Azért egy jogot tanult emberkével megkérdeztetném,ha az okmányiroda tudott a jogszabályról azt miért nem alkalmazta 2014.01.01-től,ha viszont nem tudott róla,akkor miért várja el az állampolgártól hogy ismerje azt…. Tisztelt Katona Mátyás esetleg megérne egy “misét” a januári nem illetékes átírások utólagos beszedésének hivatalos indoklása.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Felüdülés látni a sok hőbörgő idióta birka hozzászólásai között egy értelmeset is. Azt hiszem mi nagyon egyformán látjuk a világot.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    az a “gyökér” Orbán az én kocsim regadóját (ha most venném) 600e ft-tal csökkentette és ehelyett most be kéne fizetni utána 100e ft illetékszerzésit…ja és eltörölte a 180ezres luxusadót a 17éves BMW-re…mekkora köcsög ez az Orbán. Takarodj a maszopos qrva anyádba te gyökér.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    egyvalami a Te figyelmedet is elkerülte: aki így vásárolt az ezt [b]szabad akaratából választotta[/b], amely választás lehetőségét most megvonták tőle, valamint aki tényleg külföldön vásárolt azt most ok nélkül büntetik (én személy szerint egyébként csak ilyen embereket ismerek, olyat egyet se aki kereskedőn keresztül vásárolt volna)

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Egy elkerülte a figyelmeteket, sok mindenkinek igaza van, de ha egy kereskedőtől megveszed, nyílván hamis külföldi adás-vételivel akkor a kereskedő nem tartozik semmivel neked, értem itt a szavatossági kötelezettségeit! Mivel papíron az autót te vetted külföldön! Spóroltál valóban, de veszíthetsz is!
    A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Egy elkerülte a figyelmeteket, sok mindenkinek igaza van, de ha egy kereskedőtől megveszed, nyílván hamis külföldi adás-vételivel akkor a kereskedő nem tartozik semmivel neked, értem itt a szavatossági kötelezettségeit! Mivel papíron az autót te vetted külföldön! Spóroltál valóban, de veszíthetsz is!
    A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Egy elkerülte a figyelmeteket, sok mindenkinek igaza van, de ha egy kereskedőtől megveszed, nyílván hamis külföldi adás-vételivel akkor a kereskedő nem tartozik semmivel neked, értem itt a szavatossági kötelezettségeit! Mivel papíron az autót te vetted külföldön! Spóroltál valóban, de veszíthetsz is!
    A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Ezt azért találták ki,mert az importált autók 90%-át úgy helyezték forgalomba,hogy nem a vevő vásárolta külföldön az autót,hanem itthon vásárolta(itthon hamisítottak kinti adás-vételit a részére és így nem kellett illetéket fizetnie,amennyiben itthon vásárolta az autót külföldi papírokkal,akkor régebben is kellet fizetni amennyiben nem hamisított adás-vételit). Erre a szabályozásra ezért volt szükség.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Mozgástere lehetne csak éppen véletlenül úgy járna a Magyar kormány ,mint 2010-ben a Lengyel (lezuhant a repülőjük véletlenül) vagy ,mint 2008-ban az új Osztrák miniszterelnök ,amely megválasztása után halálos autóbalesetet szenvedett olyan úton ,amelyet már több ezerszer megtett és az új Passat cc-je 100-nál nem bírta az iramot és elrepült…. Azt a kanyart 150-nel is betudta volna venni…

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    [b]“Ha a sok rezsiharcos birka mégis ujraválasztja ezeket a rablókat érett az ország egy szőnyegbombázásra! “[/b]

    Az a gazdasági környezet, amiben jelenleg benne élünk, az nem úgy működik, ahogyan az jelen soraid közül kiérződik.
    Ebben a környezetben annyi egy kormány, mint egy bábszínházban a bábok, semmi több. Ebből kell kiindulnod.
    Hozzászólásodról a “helyzetképet” egy nagyon jól lefestő amerikai újságcikk címe és témája jut eszembe, ami így hangzik:
    “Blame Bush, Blame Obama, But Don’t Look Behind The Curtain”
    “Szidhatod Bush-t, szidhatod Obama-t, de ne nézz a függöny mögé.”
    Mivel ahhoz a világhoz tartozunk, így a kialakult gazdasági szisztéma is ugyanaz lett, amivel Mo-on még nagyon sokan nincsenek tisztában, és sokkal több jelentőséget, gazdasági mozgásteret (remélnek) tulajdonítanak egy egy kormánynak, mint amennyivel valójában rendelkezik.
    A többi csak szűk csoportok harca a koncért. Az embertömegek, a választások, csak eszköz, félrevezetés, a színjáték része.
    Az éppen megválasztott szűk csoportnak, legyen az bárki is, ebben a szisztémában nincs nagyobb mozgástere annál, minthogy saját zsebeit megtömje. Az ország gazdasági életének megváltoztatásához, az emberek életszínvonalának érezhető javításához effektíve nincs mozgástere.
    Ebből következően nem kell itt birkázni senkit, meg gondolkodásra sarkallni, mert úgy néz ki, ennek te is hiányában vagy.

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Kempelen!

    Az orbán kormány találta ki! vagy esetleg ez is a gyurcsány miatt van,meg elmult 8év miatt??????
    Egy birka vagy a sok közül? Vagy csak egyszerüen nem áldott meg a jóisten annyi ésszel hogy gondolkozni tudj?

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Orbán nagyon szereti a külömböző iletékeket/adókat el kéne neki magyarázni,hogy ezzel kéne kiplakátolni az utcákat/LÉPCSŐHÁZAKAT! Ha megnyerik a választásokat amit erősen kétlek mi lesz itt???? napi 10uj adónem… Ha a sok rezsiharcos birka mégis ujraválasztja ezeket a rablókat érett az ország egy szőnyegbombázásra!

  • 2017.10.29. at 14:07
    Permalink

    Az átlagember bevétele nem változott! Ebből a változatlanul kevés pénzből kell újabb és újabb adókat, illetékeket fizetni! Remélem e többletbevételt a km óra állások ellenőrzésére fordítja a tisztelt kormány, akkor még azt mondom talán (!) van értelme. Ez a szemből rezsicsökkentős hátulról lehúzós kormány lassan kiveri nálam is a biztosítékot!

Vélemény, hozzászólás?