Hedonista családi mindenes? Mitsubishi Outlander 7 üléssel

Fizetett hirdetés

Vagány családoknak - Mitsubishi Outlander 2.0 CVT 7 üléses teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megugrott a kereslet a hétüléses személyautók iránt, amióta állami támogatással lehet őket megvásárolni. A Mitsubishi sem akar lemaradni a vásárlók kegyeiért folytatott harcban, ezért az Outlandert hétszemélyes változatban is kínálja.

A nagycsaládosoknak szánt állami támogatás februári bejelentése óta már több mint 17 ezer igénylés érkezett a Magyar Államkincstárhoz, ami jól mutatja, hogy az emberek mernek élni a lehetőséggel, hogy olcsóbban jussanak hétszemélyes autóhoz. Szerencsére a választék sem szűk, bár a jelenleg is tomboló SUV-láz azért egy kis fejvakarásra késztetheti a vásárlókat. A hagyományos egyterűek vagy az áruszállítók alapjaira épített személyautók helyett sokan szeretnének inkább divatosabb szabadidő-autóban ülni, ám így már csökkennek a szóba jöhető típusok. Az Emil Frey Mitsubishi Centrumában viszont akad ilyen divatos masina is.
Méghozzá a Mitsubishi Outlander harmadik generációja, amit néhány évvel ezelőtt frissítettek fel és az elsők között kapta meg az úgynevezett „Dynamic Shield” orrkiképzést, amelytől jóval sportosabbá változott az arca. Talán még egy kis amerikai hangulat is vegyül az összképbe, amitől még különlegesebb ez a városi terepes. Bár lehet, hogy ezt csak azért érzem így, mert először az USA kapott a ráncfelvarrott modellből, Európába pedig csak egy kicsit később érkezett meg, többek között a kétliteres benzinmotorral, amellyel a hétüléses változatokat lehet társítani. A ráncfelvarrás során egyébként új LED-fényszórókat kapott, amelyek engem egy japán szamurájkard pengéjére emlékeztetnek. Egyszóval szemből mindenképp dögös a dizájn, ugyanakkor a hátsójára nézve sem lehet ok panaszra. Itt is LED-lámpákkal találkozunk, látványos hátsó légterelőben végződik a tető, és a lökhárító diffúzor hatású díszbetétje is egy kis sportosságot csempész a SUV dizájnjába. Ahogy a 18 colos könnyűfém tárcsák is.
Hirdetés

A hátsó feliratokból kiderül, hogy összkerékhajtás gondoskodik az autó biztos tapadásáról, de ne rohanjunk ennyire előre, hiszen az utastér az egyik leglényegesebb része ennek az Outlandernek. Ugyanis, ahogy már említettem hét ülés található benne, így igényelhető hozzá a maximum 2,5 millió forintos állami támogatás. A tesztautó a leggazdagabban felszerelt példányok egyike, Instyle Premium felszereltséggel a hedonisták kedvelt „játszótere” lehet. Kellemes tapintású bőrbe burkoltak szinte mindent. A fűthető első üléseket, a fűthető, multifunkciós kormánykereket, amelyre még zongoralakk betét is jutott, illetve a váltógombot. Ezen a szinten már kétzónás, automata klímaberendezés is jár, illetve prémium hangrendszer, amelynek méretes mélynyomója a raktérben kapott helyet.
Nem foglal egyébként túl sok teret az a bizonyos mélynyomó így bőven lehet pakolni a csomagtérbe, amely alaphelyzetben 502 literes, de majdnem egy köbméteresre növelhető, ha lehajtják a két hátsó üléssort. A leghátsóban egyébként még felnőttek is elférnek, a fejtér nem akadálya ennek, bár tény, hogy a lábtér gyerekeknek az igazán kényelmes. Még pohártartó is jut a leghátsó utasoknak, szóval figyeltek a tervezők az apró részletekre is.

Külön örvendetes, hogy a középső sor ülései előre-hátra mozgathatók egy sínen, így a leghátsó utasok lábtere megnövelhető.

De visszakanyarodva még előre, érdemes megemlíteni a sallangmentes középkonzolt, amelynek érintőképernyős kijelzőjén minden egyértelműen, kezelhető. Néhány perc alatt mindenki úgy barangolhat benne, mintha évek óta használná, alatta pedig a klíma vezérlőpaneljén is egyszerű kiigazodni. A motorháztető alatt doromboló kétliteres, szívó benzinmotor nem a legracionálisabb választás, viszont, aki hajlandó a komfort érdekében mélyebben a zsebébe nyúlni a benzinkútnál, mindenképpen kedvelni fogja. A csend, a sima járás, az egyenletes, nem ülésbe passzírozó gyorsulás mind-mind a benzines motor mellett szól, ilyet nem lehet átélni egy dízelmotorral. Tény, hogy a 150 lóerő és a 195 Nm nyomaték nem hangzik túl izmosnak elsőre, főleg, hogy előbbit 6000-es fordulatnál adja le, utóbbit pedig 4200-as fordulatnál. Ugyanakkor mégis megfelelően gyorsul és kellően rugalmas. Ne feledjük, egy családi autóról beszélünk, nem egy sportos autóról. A higgadt, biztonságos közlekedéshez tökéletes társ ez a hajtáslánc. A CVT váltó szintén nem késztet meggondolatlan mozdulatokra, tehát egyszerűen kényelmes, nyugis, ráadásul az összkerékhajtás is gombnyomásra rendelkezésre áll, amennyiben szükség van rá. Tíz liter benzint ugyan benyakal 100 kilométerenként, ha az egész család utazik, de tényleg kárpótol érte a stresszmentesség.
Persze a kényelemhez a futóműnek is jól kell szerepelnie. Az Outlander elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést kapott, amellyel szépen simítja ki az úthibákat. A lágy futóműhangolásnak hála szépen átlibeg mindenhol a hétüléses SUV, ám a mérnökök arra is ügyeltek, hogy mérsékeljék az oldaldőlést a kanyarokban és közvetlen kormányművet adjanak a sofőr kezébe. Ugyanígy a biztonság terén is a maximalista szemlélet érvényesül, hiszen rendkívül gazdag az asszisztens arzenál.

A 7 légzsák mellett többek között gyalogosfelismerővel felszerelt vészfék asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, ultrahangos koccanás elkerülő rendszer, tolatókamera, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, visszagurulásgátló és 360 fokos kamera rendszer is jár a 10 950 000 forintos Instyle felszereltségtől.

Ugyanakkor néhány tétel elhagyásával, például az összkerékhajtásról lemondva már 9 400 000 forintért hazavihető hét üléssel az Outlander, a csúcsfelszereltségű változat pedig 11 600 000 forintba kerül. Az előbbiekből még levonható állami támogatással tehát mindenképp tízmillió forint alatt rendelhető meg a nagycsaládosoknak szánt szabadidő-autó, amit az Emil Frey Mitsubishi Centrumában személyesen is kipróbálhatnak az érdeklődők.
Árak
Tesztmodell alapára
9 400 000 Ft (2019.12.22.)
Tesztautó ára
11 600 000 Ft (2019.12.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
195 Nm 4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,3 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4695 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1710 mm
Saját tömeg:
1540 kg
Össztömeg:
2225 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
502-913 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
CVT
Nyomaték:
195 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,3 s
CO2-kibocsátás:
196 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,7 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.12.22. at 22:55
    Permalink

    „A … nem ülésbe passzírozó gyorsulás … a benzines motor mellett szól, ilyet nem lehet átélni egy dízelmotorral.”
    Nem, mi?!
    A Szerző szerint a dízel autóban a gázpedálnak 2 állása van? 🙂

    Juteszembe: Frédi és Béni autóját látta már a Szerző? Abban még kevésbé préseli a gyorsulás az utasokat az ülésbe (hiszen ők maguk gyorsítják az autót). A gyorsulás hiánya a “lábhajtás” mellett szól?

    Na jó, csak csípkelődöm. Vegyétek az Outlandert, hogy legyen alkatrészellátás, amikor majd megveszem használtan a gáz üzemre alakított PHEV-t.

Vélemény, hozzászólás?