Hibrid 208-ast is villant a Peugeot

208-as Peugeot 2 literes fogyasztással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre hibrid és súlycsökkentési tanulmány - a Peugeot 208 Hybrid FE Concept a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.


Egész pályás letámadással készül a Peugeot a szeptemberi Frankfurti Autószalonra. Legfontosabb újdonsága a második generációs 308-as kompakt, de mellette bemutat egy 308 R tanulmányt, faceliftes 3008-as crossovert és 5008-as egyterűt, sőt, RCZ R kupét is villant. Plusz pletykálnak még izmosabb 208 GTi Pikes Peakről, hab a tortán 208 R-ről is. És akkor itt van még ez a teljes nevén 208 Hybrid FE Concept, amelynek alapja egy mezei Access kivitel, hogy a lehető legkevesebb alkatrészt kelljen belőle kikukázni. A 3 hengeres, 1,0 literes VTi benzinmotort felfúrták 1223 köbcentisre, növelték a sűrítést (11:1-ről 16:1-re), különleges bevonattal látták el a súrlódó felületeket, s a közvetlen befecskendezést is csatasorba állították. A 68 LE maradt, ellenben a nyomaték 120, sőt, 150 Nm-esre duzzadt, ha a 0,56 kWh-s lítium-ion akkumulátorral vállvetve a Peugeot Le Mans-részlegétől átvett (40 lóerős, generátorként is működő) villanymotor 30-át is hozzászámoljuk.
Hirdetés
Hogy mi az FE? Fuel Economy és Fun & Efficiency, azaz szórakoztatón szuperhatékony és szupertakarékos és szuperzöld. Annyira, hogy 2,1 l/100 km-es fogyasztást és 49 g/km-es CO2-kibocsátást ígér. EV-módban maximum 18 km megtételével. A donorhoz képest 20 százalékos súlycsökkentésnek és a légellenállás optimalizálásának is köszönhetően. Utóbbit szolgálja a szériaautóétól merőben eltérő, a csomagtér növelésére is kitalált hátsó traktus (40 mm-rel szélesített nyomtávval), hogy nincs visszapillantó tükör (helyette kamera kukkolna hátrafelé), hogy (19 colos) virsli, alacsony gördülési ellenállású a kerék, hogy a felniken műanyag borítás figyel, vagy hogy a padló full burkolt. A hajtáslánc extra terhét zömében műanyag, szénszálas kompozit kasztnival, polikarbonát ablakokkal, a futóműben is műanyagok felhasználásával érték el. Mindazonáltal (miként a Chevrolet Spark EV is), a 208 Hybrid pazarul is gyorsul majd, ha valóra válik, hiszen 100 km/órás tempóra alig 8 mp alatt sprintel. Valóra válik? Van rá esély, legfeljebb acél bódéval és olcsóbb megoldásokkal, de akkor is nyilván gazdaságos és környezetbarát üzemet meglebegtetve. Azt is bajosan tudjuk elképzelni, hogy a leendő vásárlók lemondanának egy rakás kényelmi extráról, márpedig a koncepcióban csakis klíma van, minden egyebet kidobáltak belőle...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:47
    Permalink

    S3K

    Gondolhatnád ha lenne agyad hogy elírták. 1,8 az.

    Ami még mindig kissé túlzó, de talán 15KM/órával ha csurig van töltve elgurul annyit.

    Valószínűleg a többi adata is ennyire megbízható…

    Kempi

    Legyen elég hogy bukás mint a múltad…

  • 2017.10.29. at 23:47
    Permalink

    [i]“…0,56 kWh-s lítium-ion akkumulátorral…”[/i]

    [i]“…EV-módban maximum 18 km megtételével…”[/i]

    Na persze, legfeljebb egy 18 km-es leejtőn vagy egy ilyen mély szakadékban. Hihetetlen, hogy milyen hülyeségekkel képesek etetni az embereket, de ennél még viccesebb, hogy sokan ezeket simán meg is kajálják. Persze érthető, hiszen aki a fizikai törvényeket is a bíróságon keresi, annak bármilyen hajmeresztő dolgot be lehet adni. 🙂

    A másik érdekes dolog, hogy a pözsó a dízel hibridjeinek orbitális bukása után most benzines ill. sűrített levegős (LOL! 🙂 hibridekkel vakítja a fődmíveseket. 😛

Vélemény, hozzászólás?