Hibrid autó használt Suzukiból?

Hibrid lehet az autóm, a 13 éves Suzuki?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha tényleg igaz a hír, hogy a Lorinser bármilyen hátul dobfékes autóba be tudja szerelni hibridhajtását, akkor az én 13 éves Suzukimból is lehet hibrid?

Tegnapi hírünkben a Lorinser tuningcég azt állította, hogy a Smartba beszerelt Easybird hibridcsomagját bármelyik, hátul dobfékes autóba be tudja építeni. A 41 lóerős villanymotort, a hozzá szükséges akkumulátort és a beszerelés költségét 5000 euróra taksálták, igaz ehhez szükséges egy olyan konstrukció, amiben az akkumulátort nem veszi meg az ember csak béreli.
Az 1,4 millió Ft-os összeg még mindig elég sok, és kb. a négyszeres annak, amennyit az autóm ér, de még mindig a legelérhetőbb hibrid megoldásnak tűnik.
Amikor kollégámnak felvetettem az ötletemet mindjárt visszavágott: oké, hogy átalakítod a Suzukidat hibriddé, de nem tudod csak elektromos motorral használni, a benzinmotort mindig járatni kell, mert különben nincs szervokormányod és szervoféked. A szervokormány olyan nagyon nem hiányozna, mert az most sincs benne, de a fék szervo nélkül, hát tényleg felejtős.
De talán a Lorinsernek erre is van egy megoldása, elvégre ők is szervofékes autókba (Smart, Polo, Twingo, Fiat 500) akarják beépíteni a rendszerüket.
A nagyobbik probléma, hogy az 1,4 millió Ft beruházás mikor térülnek meg? Hát akkor, ha tisztább lenne tőle Budapest levegője. Persze az én Suzukimtól egyedül még nem változnának a légszennyezési mutatók, de ha nálunk is erre ösztönöznék az embereket és sokan választanának környezetbarát technikát, akkor biztosan lenne eredménye.
Ha mondjuk, London belvárosában laknék vagy dolgoznék és lennék olyan balga, hogy autóval közlekedek, akkor az ottani szabály szerint ennyi beruházás pár év alatt megtérülne csak az által, hogy a fizetős belső kerületekbe ingyen hajthatnék be.
Tartok tőle, hogy ha a Lorinser foglalkozna a problémámmal és átalakítaná a rendszerét a Suzuki Swiftre, akkor nemhogy kedvezmények sorát kapnám itthon, hanem egy csomó falba ütköznék. Először is el tudják képzelni, hogy Magyarországon egy hibrid Suzuki Swift átmenjen egy műszaki vizsgán? Vagy, hogy megkapja az átalakítási engedélyt? Vagy, hogy ne vessenek ki rá azonnal valami agybaj adót?
Kezd is elmenni a kedvem az egésztől, pedig már úgy belelkesedtem. Na, mindegy hibrid hiányában inkább hagyom a Suzukimat és BKV-val közlekedek. Annak egy jelentős része amúgy is elektromos hajtású, tehát ha az autóm nem is, a közlekedésem lehet hibrid.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 23:27
    Permalink

    Na igen,nálunk minden akadályokba ütközik,hiába Lorinser,biztosan a magyar törvényhozók sokkal jobban értenek ehhez is.Röhej.Nameg itt az adót is megadóztatják,persze,mert megtehetik.Csakúgy,mint a regadó,ami csak nálunk létezik.

Vélemény, hozzászólás?