Hihetetlenül rajtol az elektromos BMW i3

Alig lassabb az M3-asnál az i3-as BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tarolni fog az i3, legalábbis mindene megvan ahhoz, hogy sikeres legyen a BMW elektromos "kisautója". Még a tempója is.


Nálunk még nem kapható az i3, s ha majd kapható lesz, akkor sem fognak érte tömegek tolulni. De nyilván nem az a mérvadó, hogy kishazánkban mi történik, és a BMW elektromos városi autója bizony sikerre ítélt. Ebben a cikkben szinte mindent megírtunk róla, az alábbi videó pedig azt mutatja be, hogy egy V8-as, 420 lóerős M3-as sportkocsi ellen sem vallana szégyent, ha gyorsulását firtatnánk. Pontosabban a rajtját, az első néhány másodpercet, azt az időszakot, amikor a villanymotor nyomatéka szinte azonnali katapultot biztosít. A 7,2 mp-es gyári 100-as sprintidőnél relevánsabb a 3,7 mp-es 0-ról 60 km/órára gyorsítási érték, s a 4,9 mp-es 80-120-as rugalmasság sem rossz. sőt. Egy manuális váltós 320d szedáné negyedik fokozatban 5,9, ötödikben 7,5 mp...
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    Ebben mi a szélsőséges? Az nem szélsőséges hogy te élvezetből pusztítasz másokat meg a környezetet, de az szélsőséges, hogy azt javaslom hogy úgy élvezkedj, hogy viseld a következményeit?

    [i]“egyelőre a benzines motorokat még nem lehet kihagyni a számításból”[/i]

    Ez teljes mellébeszélés, semmi köze a témához, itt kifejezetten az élvezetből pusztításodról volt szó!

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    [i]“A tehénfing és általában a bélgáz a legszennyezőbb anyagok egyike.”[/i]

    Ez az állítás úgy baromság ahogy van, és mivel az egész produkciódat erre építetted fel, már tudod is mennyit ért a szennyezésed. 🙂

    [i]“mert a te mimóza lelked azt nehezen viseli”[/i]

    Az én mimóza lelkem? LOL! 🙂 Eddig is nyilvánvló volt de ez csak megerősítette, hogy komplett idióta vagy.
    Leülhetsz kisgyerek, elégtelen.

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    [i]“Nektek mindig azt szoktam javasolni, hogy kössétek be a kipuffogót a szátokba és nyomjátok neki keményen. Garantálom, hogy azt az élményt valóban semmi sem tudja pótolni! :)”[/i]

    A tehénfing és általában a bélgáz a legszennyezőbb anyagok egyike. Gondolkodtál már azon, hogy a seggedből egy csövön át a szádba kellene juttatnod ezt, hogy ne szennyezz?
    Ugye most megsértődtél, mert a te mimóza lelked azt nehezen viseli, amikor a saját példáddal igyekeznek szembesíteni téged? Ne duzzogj bucimaci, van még pár segg, amelyikből tolhatunk neked csövet, ha elvonási tüneteid lennének.
    Én a magadfajtának azt szoktam javasolni, hogy húzza le magáz a klotyón.

    És a smiley, hogy mindezt kurva viccesnek érezd! 😀

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    Igen csak szélsőséges nézeteid vannak a témában, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy egyelőre a benzines motorokat még nem lehet kihagyni a számításból.

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    Figyi, a környezet és mások kárára ne élvezkedjen senki! Vagy ha ezt nem fogadod el, akkor azzal egyből azt is elfogadod ha valaki más meg azon élvezkedik, hogy a mások és a környezetnek élvezkedésből kárt okozókat kinyírja. Akár így akár úgy bukta van, ez is tökéletesen bizonyítja, hogy ez a nézet úgy halott ahogy van. Nektek mindig azt szoktam javasolni, hogy kössétek be a kipuffogót a szátokba és nyomjátok neki keményen. Garantálom, hogy azt az élményt valóban semmi sem tudja pótolni! 🙂

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    Ha valaki szeret vezetni, akkor az általában hiányolja a váltót. Számomra az adja a vezetés élvezetét amikor üvölt a motor (8300-as fordulat) és jön a gyors váltás, esetleg egy kis gázfröccs a visszaváltásnál. Ezeket számomra semmi sem pótolhatja.
    Én elismerem az elektromos autók erényeit és tetszenek is, főleg a jó gyorsulásuk, nagy nyomatékuk és alacsony káros anyag kibocsátásuk miatt és egyértelműen ezeké a jövő, de a vezetés élvezetét nem igazán támogatják a hangtalan suhanásukkal és a váltó nélküli erőátviteli rendszerükkel. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    [i]“Az igazi autóban van váltó is. :)”[/i]

    Ezzel az állítással erősen vitatkoznék. Inkább úgy fogalmaznék, hogy az igazi autóban még [u]véletlenül sincs[/u] váltó, ellenben azokban a járművekben igen, amik meghajtását kizárólag a több mint 120 éves találmány, a mára már hihetetlenül elavult, katasztrofális hatásfokú és kegyetlenül környezetszennyező belsőégésű motor adja. Ezekbe a járművekbe pedig azért kénytelenek ilyen röhejes dolgot szerelni mint a sebességváltónak nevezett veszteséggép, mert a nyomorult belsőégésű motor csak egy szánalmasan szűk fordulatszámtartományban képes működni, felette felrobban, alatta meg lefullad, de a lehető legnevetségesebb az, hogy ebben a szánalmasan szűk fordulatszámtartományban nincs benne a 0 fordulatszám, ami azt jelenti hogy ez a nyomorult trágya saját magától még elindulni sem képes! 🙂 (Persze különböző trükkökkel el lehet érni hogy mégis elinduljon, lsd. Mazda i-Stop és hasonlók, de ez a lényegen nem változtat, az egész úgy fos ahogy van).

  • 2017.10.29. at 20:29
    Permalink

    Jól megy a kis szaros, mint az elektromos autók általában. Igazi városi rakéta. 🙂
    Az átlagon felüli rugalmasság is az elektromos autók sajátja. Még a Prius is nagyot tud ugrani.
    Azt viszont sosem értettem, hogy mit kell lovagolni a rugalmasságon. Az igazi autóban van váltó is. 🙂
    Az viszont tény, hogy sokan nem tudják használni…és akkor már jobban érthető a rugalmasság kérdése. 🙂
    80-ról gyorsulni 5.-ben? Vicces!

Vélemény, hozzászólás?