Hivatalos: itt a BMW négyturbós csúcsdízele

Négy turbófeltöltőt kap a BMW hathengeres gázolajosa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt időszakban több pletyka is terjedt arról, hogy a BMW hathengeres dízele négy turbófeltöltőt kap. Nem kell tovább találgatni, immár hivatalos: megvalósul a brutális öngyújtós.

A fotón egyelőre még a korábbi, háromturbós hathengeres látható. Az új blokknál a nagyméretű kisnyomású turbót két kisebbre cserélték


Az Ausztriában megrendezésre kerülő 37. Nemzetközi Bécsi Motor Symposiumon hivatalosan is bemutatta legújabb fejlesztését, négyturbós, 3,0 literes és hathengeres dízelmotorját a BMW. A korábbi háromturbós változathoz képest is több, immár 394 lóerő és 760 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésre. Utóbbit 2000-3000 1/perces fordulatszám-tartományban szolgáltatja a blokk. Ez az érték ugyan nagyobb is lehetne, viszont a nyolcgangos ZF váltó miatt ennyiben kellett korlátozni a nyomatékmaximumot.
Hirdetés

Legelőször a tavaly megjelent 7-es sorozatban debütál majd a quad turbós blokk, amely a 750d xDrive nevet viseli majd. Ezzel a karosszériával 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órára, míg végsebessége a már jól megszokott 250 km/órában lesz elektronikusan korlátozva.
Nem csak erősebb, 5 százalékkal gazdaságosabb is lett mint elődje. Emellett a korábbiakhoz képest a gyártási költsége is kedvezőbben alakul. A legfontosabb változtatás a nagyméretű kisnyomású turbót érintette, amelyet két kisebbre cseréltek. A plusz feltöltő ellenére a motor tömege nem változott. A 750d xDrive mellett az X5 és X6-os, valamint a következő generációs 5-ös sorozat is megkapja az über dízelt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Kérdés:ez a négy turbó egy házba van beépítve (mint a triplás)?Mert ha igen és ha az egyik meghal ….. akkor karácsony van a turbószervízesnek.:-DDD

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Anno volt a Lexus-nak dízel modellje a IS220d azt hiszem.
    Egy ligában volt a 3-as BMW-vel A4-el S60-al meg még nem tudom mivel.
    Ferdeszemű testvéreink nem versenyeznek az európai gyártókkal, hanem csak reszelnek, reszelnek, szögelnek, és ha kész kiadják, az esetek közel 100%-ában. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    szerintem ebben semmi különleges nincs. erős motor, 4.5sec ekkora kasztnival. nem tudom mennyire kell analfabélának lenni, h megértse az ember, hogy egy bitang erős motor fenntartása nem egy pár szandál árával egyenlő. ezeket a motorokat azoknak találták ki, akiknek PÉNZE VAN RÁ, nem a csóróknak, ennyire végtelenül egyszerű a dolog és nincs is ezzel gond.
    a lambo,ferka stb tulajok sem sírnak, hogy csak a szerviz 1-2 millióba kerül…és akkor még csak olajcsere, meg pár bízbaz volt a lapon. ha baj van simán 10x-ese ennek a bmw-nek. ennyit kellene csak megérteni.

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Üdv!

    Aláírom van ráció benne…de van olyan gyártó aki ezt eltudta kerülni, és sokáig kanyarodásban etalonnak tartott R32 megszületéséhez vezetett a sok reszelés.
    A másik probléma ezzel a tűzfalba lógással főleg BMW-nél tapasztaltam sokszor (E36-46 főleg)6 hengeresnél 5-6-os henger míg 4 hengeresnél a 4 henger (extrém esetben a 3-as henger) ovális kopása, ill. ha hengerfejezésre kerül a sor blokk síkolás nélkül bmw-t nem is érdemes összerakni.
    Megéri-e ez a vezethetőséget, vagy ugyan azt a menettulajdonságot érdemes lett volna más módon kicsikarni a gépből? 🙂 (tegyük hozzá sok múlik azon is, van-e az autónak gazdája)
    Vezettem ezt is – azt is, szereltem azt is – azt is és jó ez is – az is mind a maga módján.

    Szép napot! 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Nézd, a dízelről volt szó, és ez egy újabb idióta, értelmetlen versengés a három német között, természetesen a japánoknak eszük ágában sincs beszállni, mivel a Lexusnak még dízele sincs. És ez nem azt jelenti, hogy ők vannak lemaradva:) A Volvo és a Jaguar sem fog ölre menni ezekkel, járják a saját útjukat, ahogy eddig.

    Szerintem Akio Toyoda már amúgy is öreg, lehetnél te az utódja. Ehhez úgy látom, minden tudásod meg is van. Ja, nincs, bocsánat:)

    Ez nem “lemaradás” volt a japánok részéről(turbós benzinesek), hanem kivárás. A globális piacot szemlélve az európai gyártóknál később látták jónak, hogy kihozzák a sajátjukat. Ha pl. a Tsi-t vagy a THP “Prince” motort nézzük, amik több sebből véreztek, indokolt lett volna a VW-nek és a BMW/PSA-nak is várni még, hogy egy kiforrottabb konstrukcióval tudjanak előállni. Ehelyett meg a szerelők kedvencei lettek:)

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Még annál is lejjebb… És én erre az emberre még néhány hónapja látatlanban is felnéztem. De ahogy a mondás is tartja, azóta már “lehullott az álarc”:)

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Hmm ha azt nézzük , hogy a Béjemvénél 1 turbó legalább 500.000 + munkadíj akkor ennek a motornak a kb 300.000 km körül esedékes mindent átölelő javítás/szervizköltsége ” ha egyáltalán addig elmegy ” csak turbó cserével több mint 2 millió forint és akkor még hol vannak a piezzok, vezérműlánc, feszítők ,vízpumpa, stb költségei … 😀 megéri majd megvenni … ezeket a kocsikat már csak a garancia időre méretezik aztán eldobásra … szánalom hogy itt tartanak a ” prémium ” gyártók 1-2 évre terveznek autókat .

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    nézd el nekem, de nem szeretnék lesüllyedni a szintedre. úgyhogy, utoljára megkérdezem normálisan, hogy mi is a konkrét problémád egy ilyen rétegmotorral? mit árt ő neked? miért fáj neked, hogy van ilyen?

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Ez az nagyon jól hangzik még BMW-be nem csalódtam mindig tudnak vmi újat mutatni! Ami jó az jó nekem bejön csak így tovább! Elegancia KOMOLY MŰSZAKI HÁTTÉRREL!

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Üdv!

    Olvasgattam a cikket, kommenteket is, igazság itt is ott is…
    De ennek a halom akárminek a 4 turbójával van-e létjogosultsága?!
    Rengeteg autónak volt már szerencsém vagy nem szerencsém gyógyítani a szívét, a Renault 19-től az mkII-es Maserati Ghibli-ig, a szájíz pedig elég vegyes 🙂
    Mindenesetre én jobban örültem volna, ha pl a BMW a 4 turbós fejlesztésbe ölt pénzt autótervezésre költötte volna, és megtanulták volna azt, hogy ha 4 henger ha 6 ha v8 ha akármi ne lógjon be a tűzfalba az a tetű motor, hogy a paraszt keze odaférjen és ne kelljen lebontani az atyaúristent is 82 millió műanyaggal és egyéb szutykokkal ha már szerelni a presztízsgépet 60.000 km környékén 🙂 vagy még kevesebbnél…persze ezen megállapításom érvényes minden mai “autóra”.
    Az idő majd igazolja ezt a motort, ahogy minden mást is, az örökös japán vs német stb harcot el kell felejteni 🙂 ez is az is jó…a maga módján persze…szerintem a japánok precízek, a németek, meg próbálnak azok lenni, a franciák meg próbálnak németek lenni.

    Rajta lehet a világ összes turbója ezen a motoron, lehet 700Nm meg seggnyalós full komfort belseje, lehet rajta bmw VW Lexus vagy egyéb presztízs márkajel, jelenlegi autóimat nem cserélném le rájuk, mert azok nem álltak meg alattam közel 300.000km után de szerelő tapasztalataimra alapozva ezek megfognak lehet 30 után.
    Fejlődjön a technika,csak az ésszerűség irányába kéne

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Igen épp erről beszélgetünk 🙂
    Szóval akkor miért is ültek a technológián annyi évig a toyónál, a a 600 köbcis turbók révén ők már akkor is tudtak turbót gyártani, amikor a többiek még csak biciklit? 🙂

    És főleg, hol voltak ezalatt a szívós japánőrültek amik szerint a turbó az ördögtől való? 🙂

    Szóval a lényeg, a toyota is lekezdte a downsizingot, Nem csak valami európai kényszer miatt, hanem a japán piacon is. Akkor azért ez annyira rossz nem lehet, nem?

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Erre szokták mondani, hogy a dilettantizmus nem szégyen csak kellemetlen.
    Olvassa valaki a blogodat?
    Gondolom, ott próbálod egy kicsit megerőltetni magad, mert ez a szint a béka se..e alatt van nagyon mélyen. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    És akkor miért csak most hozták ki az 1.2 turbót az Aurisba? Tudták ők nibdig is hogy az a jó, csak akartak egy jót röhögni a japófaneken, akik eddig váltig szajkózták hogy csak a szívómotor a motor? 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Így van!
    Tutti nem lesz óriási az értékvesztése, mert 200ezer után csak néhány kóbor idióta fogja csak megvenni LOL

    De aki tényleg keresi a kalandot akkor hajrá 😀 😀

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Zold!
    Milyen 10 év lemaradásról beszélsz?
    A japánok már akkor csináltak belpiacos kis turbós többszelepes motorokat amikor a Nagy Németországban OHV hengerenkénti 2 szelepes motorok voltak

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Ugyanezt mondtad a TSI-re is.

    Feltűnt hogy milyen motor került az Aurisba a frissítéssel? 1.2 turbó bizony japánban is fut.
    [url]http://newsroom.toyota.co.jp/en/detail/7471923[/url]

    Csak 10 év a lemaradás a TSI-től…

    Pedig biztos nem azért kellett hogy betörjenek a turbóknak kedvező japán piacra… 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    unokahugomék tavaj vettek 10 éves x5-öt 3 milláért (pont mielőtt a TC-n volt a használttesztje egy 2.5MFt-osnak) az alap 3.0TD és automata és eddig 1M-ót kellett rákölteni úgy, hogy közben 12L alatt nem eszik , akkor mi lesz ezekkel 10 év múlva ugyanaz a 3L-es blokk kétszeres teljesítménnyel ?!

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Zöldike, megint a sok ész… A japánok miért hoznának ki négyturbós DÍZELT!!?? Vedd már le a fejedre gyógyult szemellenzőt, az Isten áldjon meg, és látni fogod, hogy egyik japán sem igazán dízelpárti, mert csak Európában eladható ez az őskövület, reszelgetni és csúcsra járatni meg pláne nem fogják. Biztos Európa az ész, a világ többi része meg bolond igaz!?

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Elnézve hogy mekkora késéssel hozta ki a Honda és a Toyota a sima turbós motorjait, egy pár évig valszeg csak az európai gyártók fognak versenyezni, a németeknek pedig egy újabb versenyszám lesz ahol egymáshoz kell mérniük magukat.

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Ismét egy “remekmű” a tartósság jegyében… Audi, Mercedes, ha komoly gyártónak tartjátok magatokat, vegyétek fel a kesztyűt: jöhet a pentaturbó!:)

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Én csak azt nem értem miért kell ez a lóerő hajszolás a 2 meg 3 literes dízelekből… vezettem már 150 lovas 2 literes és 230 lovas 3 literes dízelt is, igazából a 230 lovas e60 530d is egy vadállat, német autópályákra sem kell annál több kraft, ez már csak megalománia, a 230 lóerős dízel 150-ről még úgy indul meg 5-ösben, mint egy mezei 1.2-es kávédaráló mondjuk 2-esben 50-ről… nehéz elképzelni olyan szituációt, amihez 230 ló és kb 500Nm nem elég, az M5-öket meg versenypályán is kergetik, majd a dízellel is kimennek tolni a köröket? 😀

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    tulajdonképpen ezzel mi a konkrét problémád? 😀 mert az nem derül ki abból, amit ide büfiztél. de majd jön mindjárt csalfa vagy manócska kistársad és megnyálazza neked, h úgy bizony ! :D:D:D:D

    a német imádás egyébként pont ugyan olyan probléma, mint ez a japó imádás, bár szefósoktól nem várom, h árnyaltan probáljanak meg gondolkozni…egyáltalán gondolkozni ! nekik csak a fekete vagy a fehér, egyszerű kis világukban 🙂

  • 2017.10.28. at 05:36
    Permalink

    Erről beszéltem mikor megjelent a 3 turbos hogy lesz az 4 is sőt lesz olyan is ahány henger annyi turbo a német fostaligákba. KEmpelen a nagyokos a követőivel együtt szokásuknak híven hurrogtak most tessék.
    Nyitott szemmel kell járni nem szemellenzővel mint a szánalmas aki jelenleg Görényként fut itt.

Vélemény, hozzászólás?