A sportossággal nem vesztett a praktikumból, a ferdehátú mellett kombiként is létezik Cupra Leon
Bemutatták a két éve indult Cupra márka második modelljét, ezúttal a
SEAT Leon sportváltozatának tekinthető Cupra Leonról hullt le a lepel. A Leon esetében a Cupra név két évtizede jelent meg először, azóta pedig mindhárom generációból készült sportváltozat. A lényeg most sem változott, a hétköznapokban is jól használható, praktikus családi autó kapott dögösebb külsőt és több vezetési élményt.
A teljesÃtmény 245 és 310 lóerÅ‘ között lesz, a legerÅ‘sebbhez kérhetÅ‘ az összkerékhajtás
A
Cupra Ateca mellé érkezÅ‘ Leon ötajtós ferdehátúként és Sportstourer utónévvel illetett kombiként is hazavihetÅ‘. A legnagyobb újdonság, hogy plug-in hibrid hajtáslánc is beköltözik a sportos külsÅ‘ alá. A Passat GTE-bÅ‘l ismerÅ‘s benzines-elektromos páros a Leonban 245 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtményre lesz képes, nyomatékból pedig 400 Nm áll majd rendelkezésre, aki pedig takarékoskodni akar, az akár 60 kilométert is mehet pusztán villannyal, köszönhetÅ‘en a 13 kWh-ás kapacitásnak.
Immár két éve létezik a Cupra márka, eddig az Ateca volt az egyetlen tÃpus, a Leon után további modellek is jöhetnek, akár SEAT kivitel nélkül
A sebességek váltogatásáról DSG váltó gondoskodik, ami nélkül – jelen állás szerint – nem is készül Cupra Leon. Aki kihagyná a hibridben rejlÅ‘ lehetÅ‘ségeket, az hazaviheti az izmos Leont pusztán benzinmotorral is. A kétliteres TSI háromféle teljesÃtménnyel készül: a leggyengébb kivitel a hibriddel megegyezÅ‘ 245 lóerÅ‘vel készül, de van 300 és 310 lóerÅ‘s variáns is, utóbbihoz összkerékhajtást is adnak némi felár ellenében, az elsÅ‘kerékhajtású kiviteleknél pedig részlegesen önzáró differenciálmű segÃt a hajtás szétosztásában.
Sok változás nem történt a SEAT Leonhoz képest, sportüléseket, néhány rézszÃnű dÃszÃtést és új emblémát kapott az utastér
A külsÅ‘ a nagyobb légbeömlÅ‘knek, a hagyományos modellektÅ‘l eltérÅ‘ rácsozásnak, a 18 vagy 19 colos felniknek és a diffúzorszerű betétnek hála könnyen megkülönböztethetÅ‘ egy alapmodelltÅ‘l, mégsem radikálisan sportos a hétköznapi használathoz. A fiatal márka védjegyévé váló rézszÃnű elemekrÅ‘l most sem feledkeztek meg a tervezÅ‘k, a jobb menettulajdonságok jegyében pedig elöl 25, hátul 20 milliméteres ültetéssel büszkélkedhet a kompakt modell. A féktárcsák egyenesen a Brembótól jönnek, elöl 370 milliméteres tárcsák segÃtik a megállást.
A Golf és az Octavia sportos verziója megint kap spanyol konkurenciát, most először a Cuprától
A Leonok életében ritkán fordul elÅ‘, de a legerÅ‘sebb verzió esetében elektronikusan kell korlátozni a végsebességet, hogy ne lehessen 250 km/h-nál gyorsabban száguldani, a száz eléréséhez pedig öt másodperc sem kell majd. Nem csak a teljesÃtmény és a külsÅ‘ emlékezetet a sportos verzióra, hanem az utastérben is több helyen rézszÃnű betétekkel találkozni, emellett sportülések is járnak a Cupra emblémás Leonhoz, amelynek forgalmazása az utolsó negyedévben kezdÅ‘dhet.