Hivatalosan is leleplezték a Cupra Leont

Kétféle karosszériával, négyféle erőforrással, hibridként is kérhető a Cupra Leon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy korszak zárult le a SEAT-nál, három generáció után lekerült az S betű a sportos Leon orráról, helyette Cupra márkanév alatt készül a felhergelt spanyol kompakt.

Bemutatták a két éve indult Cupra márka második modelljét, ezúttal a SEAT Leon sportváltozatának tekinthető Cupra Leonról hullt le a lepel. A Leon esetében a Cupra név két évtizede jelent meg először, azóta pedig mindhárom generációból készült sportváltozat. A lényeg most sem változott, a hétköznapokban is jól használható, praktikus családi autó kapott dögösebb külsőt és több vezetési élményt. A Cupra Ateca mellé érkező Leon ötajtós ferdehátúként és Sportstourer utónévvel illetett kombiként is hazavihető. A legnagyobb újdonság, hogy plug-in hibrid hajtáslánc is beköltözik a sportos külső alá. A Passat GTE-ből ismerős benzines-elektromos páros a Leonban 245 lóerős rendszerteljesítményre lesz képes, nyomatékból pedig 400 Nm áll majd rendelkezésre, aki pedig takarékoskodni akar, az akár 60 kilométert is mehet pusztán villannyal, köszönhetően a 13 kWh-ás kapacitásnak.
Hirdetés
A sebességek váltogatásáról DSG váltó gondoskodik, ami nélkül – jelen állás szerint – nem is készül Cupra Leon. Aki kihagyná a hibridben rejlő lehetőségeket, az hazaviheti az izmos Leont pusztán benzinmotorral is. A kétliteres TSI háromféle teljesítménnyel készül: a leggyengébb kivitel a hibriddel megegyező 245 lóerővel készül, de van 300 és 310 lóerős variáns is, utóbbihoz összkerékhajtást is adnak némi felár ellenében, az elsőkerékhajtású kiviteleknél pedig részlegesen önzáró differenciálmű segít a hajtás szétosztásában. A külső a nagyobb légbeömlőknek, a hagyományos modellektől eltérő rácsozásnak, a 18 vagy 19 colos felniknek és a diffúzorszerű betétnek hála könnyen megkülönböztethető egy alapmodelltől, mégsem radikálisan sportos a hétköznapi használathoz. A fiatal márka védjegyévé váló rézszínű elemekről most sem feledkeztek meg a tervezők, a jobb menettulajdonságok jegyében pedig elöl 25, hátul 20 milliméteres ültetéssel büszkélkedhet a kompakt modell. A féktárcsák egyenesen a Brembótól jönnek, elöl 370 milliméteres tárcsák segítik a megállást. A Leonok életében ritkán fordul elő, de a legerősebb verzió esetében elektronikusan kell korlátozni a végsebességet, hogy ne lehessen 250 km/h-nál gyorsabban száguldani, a száz eléréséhez pedig öt másodperc sem kell majd. Nem csak a teljesítmény és a külső emlékezetet a sportos verzióra, hanem az utastérben is több helyen rézszínű betétekkel találkozni, emellett sportülések is járnak a Cupra emblémás Leonhoz, amelynek forgalmazása az utolsó negyedévben kezdődhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?