Hogyan lesz a Juke-ból V6-os szörnyeteg?
Nissan Juke-R: negyedik fejezet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tűzfal átépÃtése és az új légbeömlÅ‘ járatok kialakÃtása is része volt a GT-R motorjának, a Juke motorterében történÅ‘ elhelyezésének.
Kaptunk egy levelet a Nissantól, ami tisztába teszi a videók és a már bemutatott Juke-R közötti viszonyt. A helyzet úgy áll, hogy bár a balkormányos prototÃpus már elkészült, a videókat a második, jobb kormányos változat épÃtésekor veszik fel, Ãgy fordulhatott elÅ‘, hogy már a harmadik videóval egy idÅ‘ben a kész gépet is meg tudtunk mutatni.
A negyedik fejezetben a 3,8 literes V6-ost helyezik el a kompakt crossover orrában, ami természetesen nem egyszerű feladat. Újra kellett ugyanis épÃteniük a motorteret az utastértÅ‘l elválasztó tűzfalat is. Ehhez speciális, a motort a megfelelÅ‘ helyzetben tartó állványt épÃtettek, erre emelték rá a szétvágott Juke kasztnit, majd elkezdtek fúrni-faragni. Miután helyére került a motor, biztosÃtaniuk kellett a két turbófeltöltÅ‘ és a hatalmas teljesÃtménye miatt rengeteg hűtést kÃvánó V6-os levegÅ‘igényét.
Ehhez számtalan, az eredeti Juke-on nem létezÅ‘ hűtÅ‘nyÃlást kellett kialakÃtani, amelyek garantálják a zavarmentes üzemet, és ehhez pár fogást átvettek a GT-R-tÅ‘l.
A következÅ‘ fejezetben már a motorerÅ‘ aszfaltra vitelével foglalkoznak, azaz a Nissan fejlesztÅ‘i beépÃtik a váltót és hajtáslánc többi részegységét is.
A már bemutatott prototÃpusban még a tűzfal sem ott található, mint az eredeti Juke-ban
A negyedik fejezetben a 3,8 literes V6-ost helyezik el a kompakt crossover orrában, ami természetesen nem egyszerű feladat. Újra kellett ugyanis épÃteniük a motorteret az utastértÅ‘l elválasztó tűzfalat is. Ehhez speciális, a motort a megfelelÅ‘ helyzetben tartó állványt épÃtettek, erre emelték rá a szétvágott Juke kasztnit, majd elkezdtek fúrni-faragni. Miután helyére került a motor, biztosÃtaniuk kellett a két turbófeltöltÅ‘ és a hatalmas teljesÃtménye miatt rengeteg hűtést kÃvánó V6-os levegÅ‘igényét.
Ehhez számtalan, az eredeti Juke-on nem létezÅ‘ hűtÅ‘nyÃlást kellett kialakÃtani, amelyek garantálják a zavarmentes üzemet, és ehhez pár fogást átvettek a GT-R-tÅ‘l.
A következÅ‘ fejezetben már a motorerÅ‘ aszfaltra vitelével foglalkoznak, azaz a Nissan fejlesztÅ‘i beépÃtik a váltót és hajtáslánc többi részegységét is.