Hogyan vásároljunk versenyautót?

Csak előjegyzésre van Fiesta S2000

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legalább három hónapot kell várni a Ford Fiesta S2000-esre, a vevőt meghívják a gyárba, és előtte rakják össze az autót.

A magyar rali mezőny harmadik Szuper–2000-es autója lett a Kakuszi testvérek Ford Fiesta S2000-ese.
A páros meghívására az Autonavigátor.hu ellátogatott az autót felkészítő műhelybe, ahol Kakuszi Zsolt elmesélte, hogyan is lehet hozzájutni egy ilyen versenyautóhoz.
„Kicsit későn döntöttük el, hogy milyen autóval akarunk az idén versenyezni” – mondta Kakuszi Zsolt. „Tavaly a Mikulás Ralin szereztem egy kisebb gerincsérülést, és amíg nem voltam biztos a felépülésben, nem is kerestünk autót.”
„Megnéztük a Peugeot-t is, de tulajdonképpen már a télen eldöntöttük, hogy Ford Fiestát veszünk. Ez a legfrissebb fejlesztésű S2000-es autó, jövőre ebből építik a Fiesta WRC-t, tehát biztos, hogy később is fejlesztik.”

A Fiesta S2000 ugyanúgy az M-Sport műhelyében készül, mint a Ford Focus WRC, és itt található a gyári Ford-csapat központja is. Ettől függetlenül az M-Sport privát kézben lévő műhely, amely mindig híres volt arról, hogy az összes ügyfele számára egyenlő feltételeket teremt.
„Bejelentkeztünk náluk, hogy gondolkozunk egy ilyen autó megvásárlásán, és szeretnénk megnézni. Kimentünk, ahol minden megmutattak, és van egy értékesítési vezető, aki minden kérdésünkre válaszolt.”
„Ott a helyszínen nem akartunk dönteni, de amikor hazajöttünk, akkor már tudtuk, hogy ezt az autót akarjuk. A megrendelésnél mindjárt el kell utalni egy kis összeget, aztán megmondták, hogy mikor mehetünk.”
A Fiestára óriási a kereslet, az M-Sport ötven ilyen autó építését tervezte az idei évre, és már most elkelt szinte mind. Hetente egyet tudnak összeszerelni, így a várakozó lista elég hosszú.
„Nekünk kb. három hónapot kellett várnunk a 31-es alvázszámú Fiestára. Megírták, hogy mikor szerelik össze, akkor kiutaztunk, és tényleg végignézhettük az építését. Úgy volt, hogy a mi szerelőnk is segíthet az összeszerelésben, de végül csak nézhettük.”
„Egy hét alatt készül el az autó. A Ford gyárból üres karosszériát kapnak, amit először is szétvágnak. Mindenhova van egy szabásmintájuk, azt ráterítik az autóra, körberajzolják, és kivágják a fölösleges karosszériát. Pont úgy, mint ahogy ruhát szabnak ki.”
„Ha kérdésünk volt, akkor azt feltehettük a mérnököknek, mindent elmagyaráztak, de az autó egyes részének saját mérnöke van, és mindenki csak arról az egy területről tud információval szolgálni, így néha eltartott egy ideig, mire előkerült az illetékes.”
„Amikor kész lett az autó, akkor vihettük. Közben már elkezdték összerakni a következőt.”
„Elég nagy a kereslet a Fiestára és hiány is van belőle. Még szinte haza sem hoztuk az autót, máris megkerestek minket, hogy a Finn Ralira kibérelnék, de ha nem akarjuk az egész autót adni, akkor a karosszéria is elég, ők beleépítik a saját holmijaikat. Kiderült, hogy totálkárosra törték, és nem tudtak hirtelen másik karosszériát keríteni.”
„Végül úgy döntöttünk, hogy mivel nagyon új az autónk, nem adjuk bérbe. Ha már egyszer fel lett újítva a váltó vagy a motor, akkor az más, de most még teljesen új.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?