Hol van már a regadócsökkentés? Alig fogyott új autó januárban

26%-kal kevesebb új autó fogyott, mint 2012 januárjában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az év első hónapját komoly, 26%-os visszaeséssel zárta a magyar autópiac. Furán hangzik, de az aktuális csökkenés fő oka a regisztrációs adó tavalyi csökkentése.

Idén januárban az új személyautók és kishaszonjárművek értékesítése egyaránt 26%-os visszaesést mutatott a tavalyi év hasonló időszakához képest. A kisebb volument jelentő nagyhaszonjárművek piaca 87%-kal bővült, motorkerékpárból alig 35 darabot adtak el az idei esztendő első hónapjában - derül ki a DataHouse összesítéséből.A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) közleménye szerint az elmaradásnak az a fő oka, hogy tavaly január 1-jén csökkent a regisztrációs adó, s emiatt jó néhány 2011 végén rendelt gépjármű forgalomba helyezését 2012-re kérték az ügyfelek. Ez a hatás minden bizonnyal, de kisebb mértékben a februári és a márciusi eladási darabszámok viszonyításánál is szerepet fog játszani. Idén a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a 2012-ben 53 ezres piacon, amelyhez a gépjármű-finanszírozás élénkülése is szükséges - fogalmaz Erdélyi Péter ügyvezető elnök az MGE értékelésében.
Hirdetés
Új gépjárművek forgalomba helyezése 2013 januárjában*
db%
Személygépjármű3649-26
Kishaszonjármű650-26
Nagyhaszonjármű297+87
Motorkerékpár35-22

* A 2012 januári számokhoz viszonyítva (forrás: DataHouse)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Azért fogy abból a fos Jettából több, mert a Magyar ember retinájába bele van égetve a VW jal, nem tudnak más autót elképzelni, mert az nem trendi, a többi ciki, mit szól a szomszéd stb.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    íNem hinném hogy annyival megbizhatatlanabb mint egy 6 éves BMW, legfeljebb a presztizse alacsony, de 3 millióért dízel autó klímával, az tényleg bestbuy.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Nem értem, hogy a Fiat Linea a viszonylag kedvező árával miért ne népszerűbb. Tervezem, hogy veszek egyet a nagy csomagtartó miatt jó családi gép lenne, de kicsit elbizonytalanodtam , hogy a szinte kétszer drágább Jettából is több fogyott tavaly. Van valakinek személyes tapasztalata a Lineáról? Megbízhatóság, fenntartási költségek, fogyasztás, stb . érdekelne?

Vélemény, hozzászólás?