Holdkőzet fényezést kapnak a legkeményebb Toyoták

Földönkívüli színnel is jönnek a Toyota offroad modelljei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Speciális holdkőzet-színű fényezéssel kezdik az új modellévet a Toyota TRD Pro modellek. A Tacoma, a Tundra és a 4Runner csúcskivitelei ennél jelentősebb fejlesztéseket is felmutathatnak.

A Toyota Racing Development (TRD) 2014 óta minden évben elkészíti a Toyota összkerékhajtású, alvázas sportmodelljeinek különösen jó terepalkalmasságú, és ezt megjelenésében is büszkén vállaló kiviteleit. A Tacoma és Tundra pickupok, valamint a 4Runner és a Sequoia szabadidőautó TRD Pro szériái idén is színre lépnek, méghozzá szokás szerint egy exkluzív színopcióval:

a tavalyi katonai zöld helyébe ezúttal a holdkőzet (Lunar Rock) fantázianévre hallgató, viharszürke fényezés lépett.

Hirdetés
A TRD Pro kivitel persze jóval többről szól, mint egyszerű megjelenésről. A vadonatúj TRD alufelnik első pillantásra nem tűnnek többnek a korábbi dizájn finoman módosított változatánál. A flow form gyártási eljárásnak köszönhetően azonban egyszerre könnyebbek és ellenállóbbak azoknál. Az új technológia miatt ráadásul a Toyota Racing Development mérnökei minden eddiginél nagyobb mértékben módosíthatták a futómű beállításait. A Toyota 4Runner TRD Pro a 2021-es modellévre áthangolt, belső szeleppel szerelt Fox lengéscsillapítókat kapott. Ez a megoldás terepen és aszfalton egyaránt optimális egyensúlyt kínál a nagy sebességű stabilitás és a rugózási komfort között, akár extrém mértékű útegyetlenségek esetén is. Elöl egyedi TRD csavarrugók emelik meg 25 milliméterrel a szabad hasmagasságot, míg hátul külső tartály javítja a lengéscsillapítók munkavégző képességét. Ezeket a módosításokat várhatóan a TRD Pro széria többi tagja is megkapja a későbbiekben. Európa számára továbbra is vágyálom csupán a különleges offroad csomag, ám a Toyota alvázas modelljeit érintő fejlesztéseknek köszönhetően idővel ez megváltozhat. Néhány éven belül új, közös platformra készül helyezni teljes globális pickup-kínálatát a márka: a TNGA-F (korábban F1) névre keresztelt padló az alvázas konstrukciók terhelhetőségét és robusztusságát az önhordó szerkezetek kényelmi, menetdinamikai és főleg biztonsági erényeivel hivatott társítani.
Hirdetés
Ennek a vadonatúj konstrukciónak köszönhetően egyrészt megszűnhet az észak-amerikai modellek és a világ többi piacain forgalmazott Hilux kényszerű különválasztása, másrészt a Toyota haszonjárműveinek kínálatában is megjelenhetnek a gyártó modern öntöltő hibrid hajtásláncai, ami Európában is piacképessé teheti a közép- és felsőkategóriás pickupokat. Ahogyan arról épp tegnap számoltunk be, Európában zömében hibrideket értékesít a márka.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?