Honda Insight – városi hibrid nőknek

Honda Insight Teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Insighttal a Honda a piac jelenleg legolcsóbb hibridjét hozta forgalomba.

Hibridláz... A jelenség napjainkra világszerte elhatalmasodott, és egyre több embert (és autógyártót) megfertőz. Bár az egyelőre kérdéses, hogy valóban a hibridek jelentik-e a megoldást a környezet és az egyre fogyó kőolajkészletek problémáira, az viszont nem kérdés, hogy ezekkel a járművekkel a gyártók megtették az első lépést a változás érdekében.
A gondot csupán az jelentette, hogy a hibrid-hajtású autóknak idáig igencsak megkérték az árát. A Honda éppen ezért egy, a konkurenseinél olcsóbb hibrid elkészítését határozta el, így született meg az Insight.
Az Insight az FCX Clarity üzemanyagcellás Honda modell formaterve alapján készült, de a kocsi tagadhatatlanul emlékeztet a Toyota Prius-ra. Főleg oldalról és hátulról szembetűnő a hasonlóság. Ám a figyelem többnyire az Insight orrára terelődik, ami nem csoda, hiszen ilyen karakteres arcú és futurisztikus megjelenésű autó egyelőre nem sok rohangál az utakon. Nézik is rendesen, és ahogy az az első pár megtett kilométer után észrevehető, az Insight leginkább a hölgyeknek jön be. Persze az érdeklődők között akadnak férfiak is, de a nők „mutogatása”, mosolygása és kíváncsiskodása egyértelműen jelzi, hogy a Honda nyíl a szívükbe talált.

És a rózsaszín köd az autó belsejében sem száll el, legalábbis a gyengébbik nemnél. Bevallom, engem a high-tech (hatású) berendezés nem nyűgözött le. Sőt! Mintha a kevesebb több lett volna kiszólás pontosan az Insight műszerfalával kapcsolatban született volna... A sokféle és váltakozó színű fények, a szokatlan műszeregységek kínaipiacos utóérzést keltenek. Ráadásul, miután az üléseket sikerült számomra kényelmesen beállítani, a kormánykerék teteje pont kitakarta a sebességmérőt. Sebaj, ha a sebességet nem is, az IMA (Integrated Motor Assist) fényeinek és a folyamatos színváltásnak köszönhetően úgyis látom, hogy mennyire ökósan közlekedem. Az IMA egyébként nagyon szigorú, a takarékos üzemet jelentő zöld háttérvilágítással csak igen óvatos jobb lábat jutalmaz.
A helykínálattal csak a hátsó középső ülőhelyen lehet gond, a Jazz padlólemezére épülő Insight belülről nagyobb autónak érződik, mint amilyen valójában – de a Jazz variálhatóságát azért nem sikerült áthozni. Csomagtere az akkumulátorok helyigénye ellenére is tágas (408 liter).
A motor beindítása után az emberen úrrá lesz az a megmagyarázhatatlan földöntúli nyugalom, amelyet a hibridautók árasztanak. Ez az érzés azonban hamar elmúlik. Hiába a Jazz remek futóműve, amely kellemesen nyeli az úthibákat, és sportosabb vezetésnél sem jön zavarba; az Insight motorja intenzív gyorsításnál egy régi mosógép hangját továbbítja az utastérbe. Eddig tartott a nyugalom és a hibridfíling. Padlógáznál a motor nagy hangjával pont ellentétes az élmény. Kissé lomha az Insight, bár városban ez a teljesítmény is tökéletesen elegendő. Autópályán sem okoz gondot a 130-km/h, de az Insight ennél nem igazán kíván többet. Ekkor a hangja is olyan, mint egy hajszolt mezei kis benzinesnek. Előzéskor a sofőr abban bízik, hogy a lehagyott autóban ülő nem hallja ezt a fülsértő zajt. A tempós haladástól ezért hamar elveszi a kedvet az Insight, de ez is egyfajta fogyasztáscsökkentő és környezetkímélő módszer. Pedig a CVT váltó gyors és sportfokozatot, valamint F1-kapcsolókat is biztosít. És ha a hondás sportosság reményében a váltó S üzemmódját kapcsoljuk, az autó menettulajdonságai alig változnak, inkább egy kis ideges érzet tapasztalható.
A fogyasztás természetesen barátságos. Kíméletes üzemmódban és IMA-követő magatartással 5 liter körüli értéket produkál, ám forszírozott mentben ez elérheti a 7 litert is. A gazdaságosság érdekében a Honda stop-start automatikával is felszerelte az Insightot. Bár a rendszert gyorsan meg lehet szokni, és a kocsi valóban késlekedés nélkül újraindul, viszont gyakran feleslegesen állítja le magát. Akkor is, ha csak egy nénit szeretnénk átengedni a zebrán, akkor is, ha pirosnál állunk, és araszolás közben is minden egyes megállásnál leáll, majd újraindul a rendszer.
Az Insight tehát nem a sportosságról és nem a vezetési élményről szól. Viszont egy praktikus, kiválóan használható, alacsony fogyasztású, modern technológiás városi autó, amely alighanem főleg a nők szívét dobogtatja meg.
És hogy a tesztautó reklámfeliratára válaszoljunk, mennyire könnyű jónak lenni? A típus (Comfort felszereltséggel) 5 299 000 Ft, ami majdnem kétmillióval kevesebb a legolcsóbb Priusnál. A tesztautó kormányváltós, xenon fényszórós, ködlámpás, nagyobb felnis, Elegance felszereltséggel 5 899 000 Ft. Ennyiért már Civic Hybridet is kapni, de a nők minden bizonnyal a karakteresebb, mégis könnyedebb Insightot választják majd.
Árak
Tesztmodell alapára
5 899 000 Ft (2009.06.09.)
Tesztautó ára
5 899 000 Ft (2009.06.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1339 cm3
Teljesítmény:
73 kW (99 LE)
Nyomaték:
121 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
Végsebesség:
182 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4395 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1425 mm
Saját tömeg:
1204 kg
Terhelhetőség:
446 kg
Tengelytáv:
2550 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
408 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid hajtás
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1339 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
fokozatmentes aut.
Nyomaték:
121 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
73 kW (99 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
CO2-kibocsátás:
105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?