Hová lett a durrogás? Vezettük a megújult Miniket

Szó szerint: Mini frissítés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban külön-külön érkeztek, idén viszont együtt újult meg - szerény mértékben - a 3 és 5 ajtós, valamint a Cabrio Mini is. Mindegyiket kipróbáltuk.

Ötajtósként csakis a 192 lóerős (2,0 literes, soros négyhengeres) benzines Cooper S-t vezettük. Jól ment, de kipufogóhangból ugyanúgy többet vártunk volna, mint a háromajtós és a Cabrio Cooper S esetén is

A rajzasztalon épp 60 évvel ezelőtt, 1958-ban született meg a klasszikus Mini, ami 1959-ben került gyártásba, s kisebb-nagyobb frissítésekkel egészen az ezredfordulóig gyártásban maradt. Akkor rögtön érkezett a már BMW Mini, majd 2006-ban és 2014-ben is jött egy-egy generációváltás. A 2014-ben megjelent harmadik generációs, már UKL platfromos, s azóta a meredekhátú 2-es BMW-knek, valamint az X1-nek és az X2-nek is alapot adó generációból ötajtós, "családi" Mini is érkezett, majd 2 évvel később a Cabrio is befutott. Az a Cabrio, ami első ízben 1993-ban, 25 évvel ezelőtt, még az ős Mini utolsó kiadásából készült. Idén januárban viszont egyszerre újult meg a 3 és 5 ajtós, valamint a Cabrio Mini. Most pedig szintén egyszerre érkeztek hazánkba egy menetpróbára.

Hirdetés

Egy háromajtós, felénk alapváltozat Cooper, orrában a háromhengeres, 136 lóerős turbómotorral, a Cooper S-ekénél jóval visszafogottabb hűtőmaszkkal és lökhárítókkal

Legyen alap Cooper, netán Cooper S, a brit zászlót mintázó hátsó LED lámpa feláras, de kihagyhatatlan tétel

Méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
3 ajtós Mini 3821 1727 1414 2495 211
5 ajtós Mini 3982 1727 1425 2567 278-941
Mini Cabrio 3850 1727 1415 2495 160-215

A frissítés valóban Mini(mális), de azért persze vannak csemegék. Immár nem csak menetfényével, hanem teljes egészében LED-es lehet a fényszóró, valamint az alap halogén belseje is fekete betétes lett. A LED fényszóró nem csak adaptív, vakításmentes távfényével, hanem gyűrős menetfényével is látványosabb.

A legcukibb részlet egyértelműen az opciós, brit zászlót mintázó hátsó LED lámpa.

Ha már fények: beltéri LED hangulatvilágítás és Mini logót vetítő kilépőfény egyaránt elérhető, ahogyan foszforeszkáló, szintén akár brit zászlós műszerfalbetét is. Személyre szabhatóság kapcsán egyedi névfeliratos küszöbborítás is kérhető, az pedig alapáras, hogy immár mindegyik új Mini a márka frissített logóját kapja - orrára, kormánykerekére és csomagtérajtajára is.

Új kárpitok az utastérbe is érkeztek. A tányérnyi "nagynavi" természetesen opciós, magyar menüvel, magyar hangutasításokkal

Kissé furán nagy az új, hétfokozatú duplakuplungos váltó előválasztója, a kesztyűtartó feletti műszerfalbetét foszforeszkáló díszítést is kaphat

Csakis turbós, közvetlen befecskendezésű motorokkal kaphatók a Minik, minden egységnél nőtt a befecskendezési csúcsnyomás

Vannak persze új kárpitok, felnik és három új szín is: az Emerald Grey szürkés-smaragd metál a próbált autók közül az ötajtóst, a Starlight Blue kékmetál a Cabriót, a Solaris Orange narancssárga metál árnyalat a háromajtós Minit jellemezte. Mindegyik ütős. Nem úgy mint a kipufogóhang. Ugyanis bár a motorpaletta alapjaiban nem változott, a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok befecskendezési csúcsnyomását 200-ról 350 barra növelték, míg a Cooper D-ben dolgozó 1,5-ös háromhengeres dízel esetén 2200, a Cooper SD-t hajtó 2,0 literes (négyhengeres) gázolajos esetén 2500 barra nőtt a befecskendezési csúcsnyomás, utóbbi továbbá kétlépcsős turbófeltöltést is kapott. Van újdonság a váltóknál is: a Cooper (1,5-ös turbó, 136 LE), a Cooper S (2,0 literes turbó, 192 LE) és a Cooper D (1,5-ös turbódízel, 116 LE) az alapáras hatfokozatú kézi mellé immár hétfokozatú duplakuplungos automatát kaphat, míg a 2,0 literes (170 lóerős) dízel Cooper SD esetén immár 8 fokozatú automata váltó jár alapáron (a korábbi 6 fokozatú helyett). A váltók hibátlanul végzik a dolgukat, a háromajtós Cooperben kézit próbálhattunk, a duplakuplungost pedig háromajtós és Cabrio Cooperben is vallathattuk. Gyorsan kapcsol, ám a korábbi durrogást még Sport módban sem tudtuk előcsalogatni a kipufogóból, csak egy kis halovány emlékeztetőt. Két eset lehetséges: a szigorúbb emissziós normáknak megfelelés felemésztette a vérpezsdítő hanghatást, vagy azt megtartották az izmosabb JCW verziók számára, hogy akinek kell, vegye meg azt.

Szélfogó nélkül meglehetősen huzatos a Cabrio, szélfogóval pedig csak kétszemélyes - mindez persze nem tragédia, így is mosolyfakasztó gép

Maradt természetesen a gokartos futómű, a közvetlen kormányzás, s az is, hogy a fronthajtáshoz és a teljesítményhez mérten a Cooper S is csak alig-alig rángatja a kormánykereket. A Mini Cabrio és a háromajtós Mini továbbra is szigorúan csakis négyüléses, hátul elég kicsi lábtérrel. Az ötajtós Mini már ötüléses, de hiába hosszabb 16 centivel, tengelytávja hiába nagyobb 7,2 centivel, az sem óriási. Optikailag jóval nagyobbnak tűnik a háromajtósnál, pedig hossza még mindig 4 méter alatti. Az új lökhárítók az itthon belépőnek számító Cooper verziókat kicsit kecsesebbé, a Cooper S-eket agresszívabbá teszik. A frissítés összességében jónak mondható, hiszen minden fokozódott, kivétel ugyebár a motorhang.

6,192 milliótól 9,59 millió forintig tart az alapkínálat, extrákkal persze könnyedén összeszedhető az alapár fele is - többletként

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.05.17. at 20:53
    Permalink

    A Mini Paceman már nem kapható? Úgy tűnik, ez is áldozatául esett annak, hogy a kisméretű autóknál egyre inkább eltörlik a kétajtós verziókat.

Vélemény, hozzászólás?