Hova tűnt Kimi Räikkönen?

Räikkönen: Ausztriában teljesen elvesztem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Második ferraris korszakában Räikkönen sehol nincs, a Forma-1 különcen is közkedvelt klasszisa nem találja az egyensúlyt.


"A futam egyes szakaszaiban teljesen elveszett voltam" - nyilatkozta az Autosport magazinnak a 34 éves Kimi Räikkönen azután, hogy legutóbb a spielbergi Red Bull Ringen csupán a 10. helyen végzett, s az összetettben még hátrébb, a 12. pozícióban szerénykedik alig 19 ponttal. Ferraris csapattársának, a 32 esztendős Fernando Alonsónak sincs valami fényes szezonja, de a kétszeres (a Renault színeiben 2005-2006-ban) világbajnok spanyol pilóta 79 egységet mégis összekapart, egy ízben, Kínában a dobogón pezsgőzhetett, s a pontversenyben a negyedik.
Hirdetés

A finn klasszis ugye épp a Ferrarival volt világbajnok 2007-ben, a maranellóiaknak azóta nem termett babér - csak rá egy évre csapatban. De hova tűnt, miért gyengélkedik ennyire a Jégember, miért nem képes legalább majdnem olyan eredményeket szállítani, mint Alonso? A féktávokon, a kanyarbejáratoknál a szezonstart óta szenvedő Räikkönen szerint minden ellene van: "Nem az a baj, hogy az idei autó technikailag borzasztó bonyolult. A problémám az autó viselkedésének és a gumik működésének a kombinációjából ered. Küzdeni kell a mechanikai tapadás hiányával, nem találjuk az egyensúlyt, gyenge a kigyorsítás, s ha betapad az autó eleje, akkor meg a farát veszítjük el. Ausztriában szombaton újítottunk, de nem hinném, hogy bármi is változott volna. Sok munka vár még ránk, de biztos vagyok benne, hogy sikerrel járunk."

Az elmúlt két évadban Räikkönen a parádés lotusos F1-visszatérésével bizonyította, hogy gyorsasága mit sem kopott, ezzel együtt egy másik "régi" világbajnok, a kanadai Jacques Villeneuve rendesen beszólt neki a minap: "Változtatnia kéne a vezetési stílusán, egy bajnok nem versenyezhet így. Ha meg már nem képes helytállni, menjen haza!" - mondta a Williams-Renault versenyzőjeként az 1997-es vébé legjobbja. Kiminek amúgy Ausztriában az F14 T motorját elővigyázatosságból hamar lejjebb kellett tekernie, és mérnöke a fékek hűtésére is "kérte", szóval kb. esélye sem volt, hogy harcoljon a többiekkel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?