Húszéves a Ford Mondeo

Európában 4,5 millió Mondeót adtak el az elmúlt húsz évben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autópiac jellegzetes szereplője, mindennapjaink utcaképének meghatározó darabja a Ford Mondeo, amely idén ünnepli húszéves születésnapját.


Idén ünnepli húszéves születésnapját a Ford Mondeo, amely segített elterjeszteni a légzsákokat, s amelyet még James Bond is elvitt egy körre, s amelynek nevével egy egész szavazóréteget illettek. Az elmúlt húsz évben több mint 4,5 millió Ford Mondeót adtak el Európában, csak Nagy-Britanniában 1,4 milliót. A kocsit 1993-ban mutatták be 3 milliárd fontos és öt évig tartó fejlesztési program eredményeként. 1994-ben az Év Autójának is megválasztották. Története során számos innováció vált szériává a középkategóriás kocsiban. Az első generációs Mondeo alapfelszereltségként kínálta a vezetői légzsákot, opciósan az utasoldalit, a kipörgésgátlót, az alkalmazkodó csillapítást, az ABS-t és a szervokormányt.Az 1996-ra átrajzolt és könnyebb Mondeo már oldallégzsákokat is adott, először csak felárért, de két évvel később már sztenderd volt a négy légyzsák, ahogy a négycsatornás ABS is.
A Ford Mondeo második generációját 2000-ben ismerhettük meg, ebben már szenzorok tömkelege segített csökkenteni az esetlegesen bekövetkező balesetek kockázatát. Opcióként automatikus fényszóróval és esőérzékelővel szerelték, valamint a hátsó üléseket is lehetett fűteni. A Mondeo annyira népszerű volt Nagy-Britanniában, hogy Tony Blair korábbi miniszterelnök Mondeo embereknek nevezte a brit szavazók egy új rétegét.
A Ford Mondeo harmadik, nálunk jelenleg is futó generációjára 2007-ig kellett várni, de a mozikedvelők már a 2006-os Casino Royale Bond-fimben láthatták először Daniel Craig partnereként. Ezen nemzedék már távolságtartós tempomatot, változtatható csillapítást és a félretankolást megelőző betöltőt ad vásárlójának. A kocsi 2010-ben kapta meg a kötelező vérfrissítést, és a takarékos üzemmel kecsegtető EcoBoost motorcsaládot, a vétlen sávelhagyásra figyelmeztetést, a fáradtságfigyelőt és az automatikus távfényt.
Hirdetés

A Mondeónak voltak és vannak izmos változatai, emlékezzünk csak a V6-ossal szerelt ST24-re, az ST200 és ST220 modellekre, valamint a jelenlegi négyhengeres, 200 lovas 2,2 Duratorq dízelre, vagy az általunk is tesztelt 240 lovas kétliteres turbós benzinesre. Takarékos dízelmodelljeivel norvégok rekordokat döntenek, az új, hozzánk csak 2014-2015-ben érkező amerikai modellben már hibrid hajtáslánc is szerepel. A kocsiban alkalmazkodó teljesen LED-es fényszórók és biztonsági övbe épített légzsákok is bemutatkoznak. Frankfurtban egy különleges, Vignale változatot is láthatott a közönség, ez a mondeózás új dimenzióját nyitja meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:37
    Permalink

    Igaz, hogy a világon szinte mindenhol külön váltják, de azért van mindig egy okos(kodó) -mint most a cikk írója- aki 93-2000-ig egyformának hiszi a mondeot. 2007-től már nem a 3., hanem a 4. széria van 😉

  • 2017.10.29. at 22:37
    Permalink

    Nagyon jelesre sikerdet anno hiszen a Sierra utodja es eleinte sokan hangjukat adtak mikor
    kiderult hogy a hoszmotor hatso kerek meghajtast elvetik.
    Helyette elso kerekes lessz es keresztmotoros.
    Anno ez a model olyasmi volt a Fordnak mint most az uj 6os Mazda.
    Beleadtak mindent.De nagyon.Mind a karosszeria felfuggesztes motor teren
    Dizelt kiveve mind 96ig DOHC utanna ZETEC-re valtottak,a dizel maradt SOHC-s.(MK1-2)
    Az MK1-es motorjai mind erosek(1.6os 90Le,1.8as 115Le 2.0as 136
    a 2.5os V6os DURATEC 170Le)
    es nagyon takarekosak tudtak lenni ha nem hasznaltak ki erejuket.
    En az 1.8assal anno 7-8l korul jartam vegyesben.
    Dizelek is erosek takarekosak es meg osdizelek kis frissitesel.
    Meg a Sierraban bemutatkozott dizelt kapta meg plussz 1pacival majd idovel talaltak meg 1et
    benne igy lett 90en lovas.
    1993as modelnek volt 1tipushibalya mindnek a valto kihajtas le tudott torni
    amit csak egy ujabb valto vasarlasa orvosolt aminel a kuplung szervos nem bovdenes.
    Ja es a 93asok elso lampajaban volt 1sarga plaket a tompitott elott de elvetettek nemsoka.
    Emiat mosolygok a toresmentes 93asokon mikor latom hogy a lampaban nincs ez.
    Dizelnek 1sarkalatos pontja volt pedig az adagolo hogy mettol melyiket es hogy azt nem tudom
    de a Lukas adagolosok a gyengebbek semmi utanna allitast nem enged ezert
    sokan atepitik BOSCH-ra(Nekunk meg Lukas van a mostanin de emiatt nem a leg 100asabb)
    Felfuggesztes elol egy nagy bolcsore van helyezve a motorral eggyut es hatul is fuggetlen segedkeretes(emiatt az elkepeszto uttartasa) de aki ilyet akarna venni hajtsa fel a hatso
    ulest mindket oldalt talal 1-1 csavart azok a bekotesi pontja a felfuggesztesnek.
    Ha ott rozsdas alkudjon rendesen,mert a karosszeriasok nem igazan szeretik
    azt a reszt azt hiszen 5-6lemez van ott(csomopont) es azt kijavitani emberes melo.
    De a rengeteg szilent csillapito gumik miatt az egyik legcsendesebre sikerult a kategoriaban.
    Kerekmerettel idovel sokan kevernek ide-oda az 1.6os 1.8as 14es kezdetben de a tobbi 15os
    kesobb mind 15os.
    Korrozionak eleg jol ellenalnak ha nem voltak torve,maga az egesz vazban mindenhol
    gyurodo zonak vannak meg az ajtoban is.Kuszob 3kamras(kulso,kozepso,belso)
    De az oszlopok is hasonlo felepitest kaptak.
    Erdekesseg a futott elso szelvedo amit levedtek Fordek:)
    Uleseik pluss vagy bor mind strapabiroak.
    MK1-MK2 lenyegeben ugyanaz csak 1kis kozmetika rengeteg alkatresz kozos 93-2000ig.
    Sportos verzio csak az MK2esbol van az ST200 megvaditott 2.5os motorral
    mindharom karosszeria valtozatban gyartottak az ST24 inkabb csak villantos kiallitos
    hisz az a hagyomanyos 2.5ost kapta 170pacival oka egyszeru sok helyen mar az adot
    akkor is a kipufogogazhoz mertek pl Anglia,Kanada(?).
    Nekem az igazi az MK1es a kis gombolyded vonalaival ha otthon vagyok
    mindig gyonyorkodom benne.De lehet hogy majd keresek egyszer 1 MK1es 2.5os Exluzivet
    (ez volt anno a legextrasabb).
    Hmm MK3at es a tobbit meghagyom masnak en maradok MK1-2nel

  • 2017.10.29. at 22:37
    Permalink

    Az autó, ami nagyon hiányozna az utcaképből, ez valóban így van. Remek kordé,mindíg hozza magát, igen megbízható minden téren, nem is csoda, hogy megszerették az emberek. Három évig használtam a cégemnél, olyan volt mint egy társ:halk,csendes,szolíd,kifogástalan-és elegáns.No persze nem is hagyott ott sehol!

Vélemény, hozzászólás?