Idén érkezik a piacra az X5 méretű BMW villanyautó, az iX

600 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel a hamarosan debütáló BMW iX

Egyre közeledik a BMW iX piacra lépése. Néhány technikai adatot már tudunk róla, de az árát még nem.

Monolitikusként hivatkozik a BMW arra a formatervre, amit a márka harmadik tisztán villanyhajtású típusára, az iX-re szabtak. Ez ráadásul egy teljesen új dizájnvonal első példánya is, amely bár hordoz némi futurisztikus hangulatot, mégsem túlzóan. Nagy veséi, amelyek rengeteg szenzort rejtenek, talán nem is annyira feltűnőek a SAV orrán, így nem is olyan megosztó, mint például a 4-es nóziján. Utastere a letisztult stílust követi, ami már több villanyautóból is visszaköszönt. A műszerfal lényegében egyetlen széles monitor. Feltűnő a hexagonális, tehát hatszögletű kormánykerék, ami viszont nem igazán látszik még a képeken, az a teljesen sík padló. Ez természetesen nagyon jó hatással van a térkínálatra. A vezető keze ügyéből majdnem teljesen eltüntették a fizikai kapcsolókat, úgyhogy ebben is a legfrissebb divatot követi a BMW. Ráadásul az ígéretek szerint az új iDrive rendszert még az eddiginél is könnyebb lesz kezelni. Az autó méretei, tehát az X5-össel megegyező hosszúság és az X6-ossal megegyező magassága sejtetik, hogy a hátsó utasok is fejedelmi kényelemben utazhatnak, a csomagtérről pedig annyit árultak el, hogy alaphelyzetben 500 literes.
Hirdetés
Az iX legerősebb kártyalapja mégis a 600 kilométeres hatótáv és a gyors tölthetőség. Az iX ugyanis 200 kW teljesítménnyel is tölthető, így 10 perc alatt magába tud szívni 120 kilométerre elegendő energiát, természetesen az erre alkalmas töltőeszközzel. A 100 kilowattórás akkumulátorcsomagja (a megfelelő töltővel...) 10 százalékos szintről akár 40 perc alatt 80 százalékosra tölthető, a WLTP mérés szerint pedig kevesebb, mint 21 kilowattórát fogyaszt 100 kilométerenként vegyes használatban. Egy 11 kW teljesítményű fali töltőről már más tészta az energiaátadás. Így körülbelül 11 óra alatt tölthető 100 százalékosra. Persze a sportosságról sem feledkezett meg a BMW. Mondanám, hogy nincs is nehéz dolga az 500 lóerős hajtásláncnak (2 villanymotor), de a 2,5 tonnás tömeg azért nem a pehelysúlyú kategória. Mégis öt másodperc alatt lódítja 100 km/h tempóra a nagy vasat. Már csak az a kérdés, hogy pontosan mikor kerül a márkakereskedésekbe, illetve mekkora összeg szerepel majd az árcéduláján.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?