Idén ezekre az autókra csorgatjuk majd a nyálunkat

2012 legfontosabb autós újdonságai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem mind ér el hozzánk, egyikükből-másikukból itthon csak pár darab fog fogyni, ezzel együtt érdemes végigböngészni, ki, milyen új modellekkel jelentkezik a 2012-es év során.

Alfától Mercedes-Benzig
Minitől Volvóig

Válság volt, van és lesz, az autóipar viszont nem lassít, legfeljebb átstrukturál, s olyan piacokra, például Kínára fókuszál, amelyekben még bőven maradt potenciál. Na de azért minket sem kell félteni, bár a többesszám jelen esetben inkább szól Európának, mint Magyarország kicsiny, fizetőképes rétegének. Noha a Saabtól el kellett búcsúznunk, s mint az alábbiakban látható lesz, bizonyos márkák minimálprogramot futtatnak, a többiek gondoskodnak arról, hogy - jobb híján - bőven legyen mire nyálat csorgatnunk a 2012-es esztendőben is. Összeállításunk márkáról márkára, ABC-sorrendbe szedve készült olyan fehér hollókkal nem foglalkozva, mint Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini vagy Maserati, a talán legfontosabb modelleket pedig külön táblázatba is rendeztük a jobb átláthatóság érdekében.
A gyengélkedő Alfa Romeo az egyik olyan gyártó, amely idén nem jelentkezik komoly újdonsággal, mindenesetre még az első negyedévben előrukkol a Giulietta duplakuplungos, TCT váltós verziójával, a MiTo pedig megkapja a kéthengeres TwinAir turbómotort. Az Audi annál inkább hasít: hamarosan a hazai piacra is befut A4 frissített kínálata, márciusban bemutatják az A1 Sportbacket, illetve az RS5 Coupét is. Nyár elején négykarikás dömping várható, hiszen debütál az új A3-as, aztán az A6 Allroad, az S6, az S7 Sportback, az A8 Hybrid és az S8 is... Szeptemberben lehull a lepel az RS4 Avantról és a faceliftes Q5-ről, hogy az év végén még az R8 ráncait is felvarrják, de szintén megmutassák az R8 E-Tront, no meg az A3 Sportbacket. Az ingolstadtiak nagy, müncheni riválisánál sem unatkozhatnak szörnyen, hiszen februárban érkezik a hazai szalonokba az új BMW 3-as, tavaszköszöntőnek meg jön az 5-ös Active Hybrid. A bajor nyár a 6-os CS-ről, továbbá a frissített X6-ról és 7-esről szól, az év harmadik harmadában meg a háromajtós 1-es, a 3-as Touring, az M6, a faceliftes X1, végül a 3-as Hybrid is befuthat.
A Chevrolet nyárra időzítette két újdonságát, a Cruze kombi kivitelét, s a Malibut, a csokornyakkendős Insigniát. Hogy lesz-e Volt, meglátjuk. A Citroën rövidesen piacra dobja a DS5-öst, tavaszi-nyári kollekciója pedig Mitsubishi ASX-féle C4 Aircrosst, továbbá frissített C1-est, Berlingót és Jumpyt kínál. A Dacia elvileg egyterűkkel bővíti modellpalettáját, tavasszal bizonyára többet és biztosat fogunk tudni. A Fiat mindjárt támad átrajzolt Puntójával és új Pandájával, hogy a későbbiekben még egy-egy összkerekes Freemonttal (tavasszal) és Pandával (ősszel) is jelentkezzen. Szó van még egy kompakt egyterű bemutatásáról is, ugyanakkor ami biztos, hogy Calibert vagy Nitrót nem fogunk látni Fiat-emblémával. Ford: év elején megjelenik a hazai piacon is az új Ranger, tavaszra befut a B-Max és (vélhetően a Genfi Autószalonon) bemutatkozik a Fiesta frissítése, ami a tavasz második felében itthon is elérhető lesz, ahogyan a Focus ST is. Ősszel jön a Focus EcoNetic, és év végére akár a Focus Electric is megjelenhet. Az új Kugára még egy évet várnunk kell.
Már nyakunkon a Honda Civic, de az Insight-frissítés is aktuális. Az új CR-V, illetve a Civic orrában az 1,6 literes dízelmotor télen mutatkozik be. Hyundai: tavasszal utolsó csavarjáig megújul az i30, átszabják az i20-at és a Genesist is. A nyilván legfontosabb i30-nak nyáron érkezik a kombi, télen a háromajtós változata, közben turbósítják a Velostert, s lehullhat a lepel az ix45-ről. A Jaguar egyetlen 2012-es újdonsága, az XKR-S Cabrio tavasszal már nálunk is ledobhatja a tetejét. Az olasz-amerikai Jeep anti-válságautóját, a Grand Cherokee SRT-8-at márciusban vehetik szemügyre a benzintemetésben partner egyéni vállalkozók.
2012 legfontosabb újdonságai havi bontásban
januárHonda CivicOpel Zafira TourerToyota Yaris
februárBMW 3-as sorozatFiat PandaRenault Fluence Z.E.
márciusHyundai i30Seat IbizaSubaru XV
áprilisMazda CX-5Peugeot 208Seat Mii
májusChevrolet Cruze kombiRenault TwizyVolkswagen up! 5 ajtós
júniusAudi A3Kia cee'dSkoda Citigo
júliusFord B-MaxToyota Yaris HybridVolvo V40
augusztusOpel Astra szedánPeugeot 4008Subaru Impreza
szeptemberMercedes A-osztályRenault ZoeToyota GT-86
októberBMW 3-as TouringKia SorentoOpel Mokka
novemberHonda CR-VMazda6Skoda Rapid
decemberSeat LeonToyota AurisVolkswagen Golf

A Kia a nyár elején akár el is lőhetné a puskaporát az i40-klón Optimával és az új cee'ddel, de az év záró harmadában még egy cee'd SW-t, egy faceliftes Sorentót és egy Optima Hybridet is bedob a közösbe, hogy mindenki örüljön. A Lancia 2013-ra és még későbbre koncentrál, de a Flavia kabriót azért csak bemutatja a nyár folyamán, míg a Land Rover a Range Rover Evoque sikereit meglovagolva hamarosan szimpla (és olcsóbb), elsőkerékhajtású verzióval jelentkezik. A Lexus-paletta márciusban CT 200h S-Sporttal bővül, nyáron aztán érkezik az új GS. A Mazda tavasszal jön a CX-5-tel, nyáron a Ranger-tesó BT-50 pickuppal, télen pedig megmutathatja az új 6-ost. A Mercedes-Benz nem akar végleg lemaradni az Audi/BMW duótól, ezért még tavaszig villant egy SLK 55 AMG-t, egy SL-t és egy ML 63 AMG-t, nyáron meg jön a faceliftes GLK, s az E 300 Bluetec Hybrid. Ősszel a B után A-osztályos kecskeméti autónk is lehet, ha már a CLS Shooting Brake nem nálunk és nem feltétlen nekünk készül, ugyanez a telet hozó GL-re is igaz.


Ha Mini, akkor Roadster az év elején és később talán áfamentesen Cargo. Ha Mitsubishi, akkor ASX-frissítés nyáron, s Mirage/Colt télen. A Nissan hamarosan "csak" faceliftes GT-R-rel és start-stopos, 1.6 dCi Qashqai-jal ad életjelet magáról, hogy az elektromos Leaf megjön-e végre, kiderül. Küszöbön az Opel Astra GTC és Zafira Tourer premiere, míg a Combo, az Astra GTC OPC, a bi-turbódízel Insignia akár Cross Fourként és a négyajtós Astra nyárra érkezhet meg. A szabadidős Mokka és a VW up!-ra válasz Junior debütálása az év vége felé esedékes. Ampera? Ki tudja? Peugeot: 107-frissítés, 508 RXH és vadiúj 208 tavasszal, faceliftes Partner nyáron, ismét csak Mitsubishi ASX- és Citroën Aircross-féle 4008-premier ősszel. A lassan tömeggyártóvá avanzsáló Porsche Panamera GTS-sel, 911 Cabrióval, Boxsterrel, Cayenne GTS-sel, az év vége felé Carrera 4-gyel és új Caymannal is előrukkol, kár, hogy modelloffenzívájával nem elsősorban Magyarországra fókuszálva.
A Renault a megújult Twingót már nálunk is árulja, de rövidesen beveti az elektromos Fluence Z.E. modellt is. A Twizy és a frissített Megane nyári darabok, a szintén villanyos Zoe és a negyedik generációs Clio ősztől lesznek megvásárolhatók. A SEAT a tavaszi Ibiza-frissítés és az up!-rokon Mii útnak indítását követően az év végén támad az új Leonnal és Toledóval - várjuk őket kíváncsian, akárcsak a Skoda up!-ját és Mii-jét, a Citigót nyáron, de leginkább a Rapidot télen. A Subaru már árulja Toyota Yaris alapú Trezia kisautóját és XV crossoverét, majd nyáron jöhet az Impreza és a félig Toyota BRZ. A Suzukitól ne nagyon számítsunk másra a napokban beárazott Swift Sportnál. A Toyota bezzeg hamarosan frissíti a Priust és az Avensist, hogy a nyári hónapokban aztán elárassza a piacot újdonságaival: Yaris HSD, Prius Plug-in, Prius Plus, BRZ-rokon GT 86, lesz minden. Decemberben az új Aurisról is lekerülhet a takaróponyva. A Volvo nyár végén, ősz elején jelentkezik a V40-nel és a V60 Plug-in-Hybriddel, a következő évfordulóra pedig V40 XC-vel készül. A Volkswagen Passat CC-vel, Passat Alltrackkel, ötajtós up!-pal és Beetle Cabrióval melegít. na mire? (Hatásszünet...) Egy év múlva ilyenkor majd vélhetően leírjuk, hogy etalon maradt az etalon: igen, jön a VII-es Golf!
Hirdetés
Bár most nem bocsátkoztunk műszaki részletezésbe (a megannyi linkből látszik, hogy megtettük már, de még fogunk is írni az újdonságokról), abban biztosak lehetünk, hogy a 2012-es nóvumok zöme a további zöldülés útját járja majd. Hibridek, konnektorosok, zéróemissziós elektromos modellek tucatja debütál az év folyamán, de a hagyományos technikával épített járművek is mind kevesebb szén-dioxiddal terhelik a környezetet - jogos a taps.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?