Időt és pénzt spórolhatsz, ha profikra bízod a céges autókat

Fizetett hirdetés

Schiller Flotta: nem csak autót, teljes mobilitási szolgáltatást adnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legjobb autó a cégautó, ez kétségtelen a felhasználók szempontjából, a cégek szempontjából ugyanakkor fontos tényező, hogy az minél kevesebb pénzbe és ráfordított időbe kerüljön. Ebben tud segíteni a Schiller Flotta.

Az idén már 40 éves múltra visszatekintő Schiller Autó Család 2007-ben indította el autóflotta és bérautó üzletágát és a Schiller Flotta Kft-t. Ahogyan a hét (a Lexus által lassan már 8) márkát képviselő és független autószervizt, valamint karosszériaműhelyt és használtautó kereskedést is üzemeltető Schiller Autó Család szlogenje az "Autók szeretettel", úgy a Schiller Flottáé a "Mobilitási megoldások szeretettel". Mint azt Borbély Zoltán, a Schiller Flotta ügyvezetője kifejtette, a bérautó, tartós bérlet/flottaüzemeltetés által 1 naptól 5 évig bármilyen mobilitási igényre tudnak megoldást szállítani, de vajon milyen extrákat nyújtanak még és hogyan látják az iparág és vállalatuk jövőjét? Többek közt erről beszélgettünk Zoltánnal.
Hirdetés
Milyen ütőkártyák említhetők a Schiller Flotta mellett?
Hirdetés
Könnyű dolgunk van, mert egyrészt mindaz, ami az autóbérlés, flottakezelés, illetve a tartós bérlet mellett. Ezeket weboldalunk részletesen leírja, a legfontosabb, hogy a pénzügyi előnyök mellett a beszerzéstől az autó eladásáig a teljes üzemeltetést intézzük és garantáljuk a költségeket. Nagyon fontos, hogy az autó havi díja nagyban függ a beszerzési értéktől, de legalább ennyire kalkulált maradványértéktől is, melynek közelítenie kell a valós piaci értékhez, melynek alapja a megfelelő becslés, ezzel biztosítható, hogy a havi díjak versenyképesek lehetnek, de mégsem a piaci legolcsóbb, hanem legjobb minőségű szolgáltatást nyújtó szereplője kívánunk lenni. Klasszikus termékünk ma az operatív lízing, mely által a havi díj áfatartalmának legalább 50 százalékát személyautóknál is visszaigényelhetik a vállalkozások. Nem szükséges beruházni, havi fix és tervezhető költségek mellett használhatók az autók és a saját tevékenységére tudja fordítani a vállalkozás a tőkét. Sem a felhasználónak, sem az őt alkalmazó cégnek nem szükséges az autó ügyes-bajos dolgaival vesződnie, tőlünk egy komplett szolgáltatást kapnak márkától függetlenül, a kötelező karbantartások és a szezonális gumicserék egyaránt a csomag részei, ez persze ma már szinte alap a piacon, azonban hisszük, hogy a Schiller Autó Család és a Schiller Flotta múltjával és jelenlegi szolgáltatásaival tudunk olyan értéket és ügyfélélményt adni, ami miatt megéri minket választani.
Hirdetés
Melyek azok a szolgáltatáselemek, amelyekkel pluszt ad a Schiller Flotta?
Nálunk minden egyes esetben dedikált értékesítő követi végig az ügyfeleket, hogy a rendeléstől a szállításig biztosan azt kapják meg az ügyfeleink, amit megrendeltek és ahogy megállapodtunk, de a későbbiekben ügyfélkapcsolati részlegünknél sem vesznek el a kollégák között. A komplex szolgáltatási tartalom meg is kívánja ezt a gondoskodást, mivel nekünk a hosszú távú több bérlési cikluson átívelő együttműködés az érdekünk. A pluszok között tehát nem is elsősorban szolgáltatási tételek, hanem azok milyensége lényeges. Az autóválasztástól kezdve az üzemeltetésen át az autó eladásáig segítséget, tanácsadást és szakmai támogatást nyújtunk, de segítünk akkor is, ha baj van, 0-24 órás asszisztencia szolgáltatásunk is rendelkezésre áll a legváratlanabb helyzetek kezelésére is több nyelven.
Jellemzően mennyire igényelnek segítséget az autóválasztáshoz az ügyfelek, mennyire jönnek konkrét igénnyel?
Két fő kategória különböztethető meg: a kisebb cégeknél jellemzően kevésbé részletes szabályok mentén választhatnak céges gépjárművet a kollégák és ezek jellemzően vezetői autók, itt ha van szabály, akkor csak árat szabályoznak. Ahol a használónak havi keretösszeget van lehetősége elköltelni, ott ez esetben nem ritka, hogy a felhasználók többször módosítják a konfigurációt és próbálják a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésükre álló keretből. Az úgynevezett "user chooser" kategórián belül is külön bontható, hogy mennyire emocionális választó az adott ügyfél vagy gépjármű használó. Van, aki konkrét márka, modell, specifikáció elképzeléssel érkezik, míg van, aki csupán kategóriát jelöl meg. Ilyen esetben is hasznos, hogy minden igényre tudunk megoldást szállítani.

Nem csupán a Schiller Autó Család által forgalmazott márkák kerülhetnek a flottába, márkafüggetlenek vagyunk.

Az persze igaz, hogy a cégcsoporton belüli kereskedésekkel van a legszorosabb kapcsolatunk, itt látjuk leginkább a készleteket, a szállítási időket. Ugyanakkor az, hogy a Schiller Flotta több mint 1.600 autós állományának több mint háromnegyedét a csoport által forgalmazott autók adják, inkább alapul azon, hogy a cégcsoport márkái a piac jelentős részét lefedik és jól flottázható modellek találhatók a portfólióban. Amennyiben egy nagyobb flottával rendelkező cég szabályzata alapján megy a modell kiválasztása, ilyenkor jellemzően csak limitált lehetősége van a használónak (például színt, esetleg motort, egy-egy felszereltségi tételt hagynak a számára választani), hiszen azt nézik, hogy az autó később akár egyéb munkatárs számára is megfelelő legyen majd, de itt is látunk egyre inkább olyan trendet, hogy a munkavállalónak a szabadságot meg kívánják hagyni. Mennyi ideig javasolt a flottás autók megtartása?
Hirdetés
Leginkább addig, ameddig a szerződés szól, alapvetően 3-5 éves konstrukcióink vannak, kötött kilométer kerettel. Utóbbi azért fontos, hogy csak annyi karbantartást tartalmazzon a szerződés, amennyire valóban szükség is lesz, ha pedig többet fut az autó, annak azért van többletköltsége, mert olyan karbantartási tételek jelentkeznek, melyek nem lettek az eredeti díjba kalkulálva. Természetesen van bennünk rugalmasság, figyeljük az általunk kezelt autókat és javaslatot is teszünk ügyfeleinknek, ha egyet-egyet már érdemesebb lecserélni (például a túlfutás vagy alulfutás, vagy a használat módja miatt), de ügyfeleink is kezdeményezhetik rugalmasan ezeket a módosításokat a futamidő alatt. Fontos tudni, hogy az operatív lízing, mint finanszírozási forma mindenképp határozott időre szól, nálunk jellemzően 5 év a leghosszabb futamidő, ezt követően legfeljebb flottakezelésről beszélhetünk, de erre is van megoldás. Flottakezelést, flottaüzemeltetést amúgy egyéb esetben is tudunk a finanszírozástól függetlenül is biztosítani. Céges használatban a kevesebbet futott autókat is legfeljebb 6 éves korukig javasoljuk megtartani, utána már gazdaságosabb a csere, de minden esetet külön-külön értékelünk és teszünk rá javaslatot.

Ha ügyfelünk szerződést hosszabbít, mindenképp van bennünk annyi rugalmasság, hogy a kifutó autóját az új érkezéséig használhatja, vagy egyéb csereautót biztosítunk számára a Schiller Rent flottájából, ahogyan egy elhúzódó szervizelésnél, esetleges balesetes javítás esetében is.

A szolgáltatás minőségét nagyban meg tudja határozni, hogy egy nagyobb flottából dolgozunk és a napi bérletektől az éves igényekig, a raktári modellektől a gyári rendelésig ki tudjuk szolgálni az igényeket. Nincsenek már azok az éles határok, melyek korábban jellemzőek voltak, a mobilitást, mint egész szolgáltatási hálót értelmezzük. Ebben van az előnyünk is, hisz egy kézből tudjuk ezt biztosítani és jövőbeni termékeinket is ilyen irányba fejlesztjük.
Milyen csatornákon keresztül kelnek el a Schiller Flottából kifutó autók?
Az autókat az őket lízingelő cégek az operatív lízing szabályai miatt nem vásárolhatják meg, de több esetben keresnek meg minket a gépjármű használói, hogy szeretnék családon belül megvásárolni az általuk használt autót. Számukra előny lehet, hogy ismert előéletű autóhoz jutnak. Legnagyobb részük a Schiller Használtautó Dráva utcai telepére kerül, de egyéb partnerkereskedők felé is értékesítünk. A Schiller Használtautó kínálatának jelentős részét adják a Schiller Flotta és Rent a Car készletéből kikerülő, pontosan ismert előéletű autók.
Milyen információkat mutatnak az egyes autók a Schiller Flotta felé?
Hirdetés
Bérautóink esetén már ma alkalmazunk telematikát, pontosan látjuk aktuális futásukat, helyzetüket, esetleges hibaüzeneteiket amennyiben ennek lekérdezése indokolt és a használó hozzájárult. A flottánk nagyobb részét kitevő tartós bérletes autók esetén ezeket az Ügyfél kérésére szerezzük be és csak abban az esetben látjuk és adjuk tovább az autók használói vagy épp a cégek flottakezelői felé, ha ezt a szolgáltatást ők megrendelték és biztosítják a GDPR kompatibilitást. Ez nyilvánvalóan azt is lehetővé teszi már ma is, hogy egy esetleges műszaki hiba esetén azonnal elérjük az autó használóját, számára könnyebben tudjunk azonnali segítséget nyújtani, akár egy baleset esetén is, vagy épp a közelgő karbantartáshoz tudjunk helyszínt és időpontot egyeztetni. Évente legalább három alkalommal minden autónkról kapunk információt, hiszen a szezononkénti gumicsere mellett jellemzően évi egy karbantartáson megjelennek az autók. Hová kell vinni az autókat szervizbe vagy abroncscserére?
Az ügyfélhez legközelebb eső szerződött partnerhez. A márkafüggetlenség mellett fontos, hogy az általunk képviselt márkákat sem csupán saját szervizeinkben tartjuk karban, a márkák hálózatain keresztül országos lefedettséget biztosítunk, miként ügyfélportálunkon keresztül gumis partnerből is számos választható. Az sem feltétel, hogy a téli gumit ugyanott szereljék vissza, ahol azt nyárira cserélték. Ha az ügyfél másik szervizpontot jelöl meg az online bejelentkezéskor, akkor az autó abroncsait odaszállítjuk.
Ezek szerint a kapcsolattartás minőségére nagy hangsúlyt fektetnek és telefonos mellett online ügyintézés is választható?
Hirdetés
Alapvetően arra törekszünk, hogy a Mobilitási megoldások szeretettel ne csak egy üres szlogen legyen, mi magunk tudjuk megtölteni tartalommal, kollégáink több tíz éves tapasztalattal és szakértelemmel állnak rendelkezésre. Ennek része a személyes dedikált kapcsolattartás, a telefonos és elektronikus ügyintézés is. Kommunikációs csatornáinkat is felülvizsgáltuk és egységesítettük. A digitalizációé a jövő, így fejlesztéseink leginkább az ügyfélélmény fokozását célozzák, gyors reakcióra, azonnali visszajelzésre kondicionáljuk szervezetünket. Ügyfeleink - a flottamenedzserek és a jövőben majd az autóhasználók is - saját kóddal léphetnek be a partnereink számára fenntartott Schiller Partnernet oldalon, ott a jogosultságuknak megfelelő számla és flotta-, illetve autóinformációkat láthatnak, melyeket folyamatosan fejlesztünk és bővítünk is. Szolgáltatásunk lényege, hogy olyan komplex flottakezelést biztosítunk, ami által a cégeknél az autók kezelésével kijelölt személyt, legyen az - cégmérettől függően - a tulajdonos, a pénzügyi vezető, a HR területhez tartozó kolléga vagy az autópark-felelős, a lehető legjobban tehermentesítsük, ezzel is csökkentsük költségeit, valamint javaslatokkal optimalizáljuk a flottát és a működést, tanácsadói szerepünk ezért kiemelten fontos. Tapasztalatunkkal, piacismeretünkkel és a több mint 1.600 autós flottánkkal megtakarítást tudunk a cégek számára nyújtani. Természetesen nem csak mobilitási szolgáltatást, ajánlatot is szeretettel adunk az érdeklődők számára.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?