Igáslovat használtan? Dacia Logan MCV 1.5 dCi használtteszt

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate, 2007 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állítólag elnyűhetetlen, üzemével is olcsó a Dacia. Használtan is. Megnéztünk hát egy már csaknem hétéves, igáslóként használt MCV-t.


Pontosan egy hónappal ezelőtt jelent meg az újkori Daciák megbízhatóságát és tartósságát Használói Véleményeink, egy márkaszervizes tapasztalatai, valamint a Dacia Klub Magyarország megkérdezésével vizsgáló cikkünk. Akkor megtudtuk, hogy korrekt karbantartással a Dacia semmivel sem rosszabb, sőt, inkább jobb autó, mint a mai átlag, s félni egyáltalán nem kell tőle. Természetesen hitelesebb az elbeszélések helyett úgy véleményt mondani egy autóról, ha ülünk is abban, személyesen beszélünk tulajdonosával, akiből valamiképp biztosan kibuknak a negatív tapasztalatok is. Így tettünk tehát, s elsőként a legpraktikusabb Daciára, a hétüléses Logan MCV-re voltunk kíváncsiak.
Hirdetés

A Dacia Klub tudott is ajánlani ilyennel rendelkező tagot. Ehhez az autóhoz Budapest agglomerációjába kellett mennünk, ami csak az autó használati módja miatt fontos. Vidéki kisváros minimális távokkal, ahol az autó alapvetően hétköznapi igásló. Három gyerek hétközbeni óvodába, iskolába hordására szolgál, de fontos volt, hogy hétvégén a barátok, illetve a nagyszülők is beférjenek. Fontos volt, hogy nagy legyen a csomagtér, hogy ne legyen túl drága, s autózni is viszonylag olcsón lehessen vele. Több kívánság nincs? - teheti fel a kérdést az olvasó. Joggal, ugyanis van. Az is fontos volt, hogy ne kelljen nagyon óvni, hogy bírja a gyűrődést, a kiképzést, ja, és még az is, hogy azért városban is le lehessen vele parkolni.
A nagyobb egyterűek áruk és méretük alapján ugyanúgy kiestek az autókereséskor, mint a családi használatkor tényleg ideális kisbuszok. A Logan MCV viszont 4,45 méteres hosszával és azzal, hogy csúcsverziójával még új autóként sem volt drágább 3,5 millió forintnál, egyértelműen befutó volt. Csakis hétülésesen, és nem újonnan. Ezt az autót 2,5 évesen vették 2,5 millió forintért. Első tulajdonostól, 43 ezer kilométerrel, az erősebbik (86 lóerős) 1.5 dCi-vel, azaz a Logan csúcsmotorjával és csúcsellátmánnyal. Ez daciául, pontosabban elsőszériás loganul azt jelenti, hogy az autóban két légzsák (opcióként létezett oldallégzsák is), négy elektromos ablak, légkondi és hét ülés van. Legalábbis akkor, ha épp bent van a leghátsó, egyben lévő ülőlapú, de osztott támlájú harmadik sor, ami még a támláit lehajtva is igencsak sok helyet foglal el a csomagtérből. Amennyiben az autót nem hét személlyel használják, akkor érdemes azt kiemelni, ami nem túl bonyolult, ám az ülés súlya miatt mégsem túlzottan egyszerű feladat.
Viszont, ha bent van a harmadik sor, akkor legalább az is közel olyan kényelmet ad, mint az autóban lévő többi ülés. Igaz, ebben az is szerepet játszik, hogy egyik sem rendelkezik komoly formázással, tartással. Mindez a második sorban inkább előny, mint hátrány: három felnőtt is jól elfér ott, mögöttük pedig a csomagtér óriási. kereken 700 literes. A hátsó üléseket össze-, majd előrehajtva 2350, a harmadik sort is használva 198 liter áll rendelkezésre. Ezek sem kis számok.
A kivitelezés természetesen puritán. A műanyagok kivétel nélkül kemények, tapintásra is olcsó hatásúak. Zavarja-e vajon ez a célközönséget? Tapasztalataink szerint egyáltalán nem. Ezen autó tulajdonosa számára mindez ugyanúgy nem volt szempont, mint a 100 km/órára gyorsulás még fájdalomküszöb alatti, de valóban nem büszkélkedésre okot adó 14,6 másodperces ideje, vagy a 163 km/órás végsebesség. Döntőbb, hogy az 1.5 dCi 200 newtonméteres nyomatékával még a felnőttekkel telepakolt autót is zokszó nélkül viszi, és persze az, hogy a vegyes fogyasztási érték 5,2 l/100 km katalógus szerint. És milyen a valóságban? 5-5,5 liter közötti, még úgy is, hogy sokszor csak néhány kilométerre, vagy akár annál is rövidebb távra indítják be az autót. Előny, hogy a csomagtér síkokkal határolt, Daciánk gazdája ugyanis zenélni is szokott, az MCV-vel pedig teljes szélességű billentyűzetet, állított hangfalakat is könnyedén tud szállítani.
Az idén már hetedik évébe lépő MCV kapcsán természetesen előjön a megbízhatóság és a tartósság kérdése. Tulajdonosai szeretik, mert még sosem hagyta őket az út szélén, és valóban mindig és minden belefér, a csomagtér gyerekbicikliket is könnyedén elnyel. Szeretik, mert takarékos, és azért is, mert most gyakorlatilag ugyanúgy szolgál, mint amikor megvették. Sok kilométer mondjuk nincs benne, 5 év alatt 45 ezer kilométer ment bele, azaz most összesen 88 ezret mutat az óra. Az MCV gazdája kevéssé autós ember. Számára és családja számára az autó leginkább használati tárgy, ez látszik is az MCV-n. Viszont vezetve nem zörög, nem csörög, nem kopog rendellenesen az autó. A gyakorlatilag egy tömbből faragott, akarom mondani, egyetlen szerszámmal fröccsöntött műszerfal előnye, hogy nyöszörgésre se hajlamos, itt is csendes.
A motor úgy szól, ahogyan a Daciákban szokott, hangja közvetlenebbül hallható, mint a Renault vagy a Nissan modelljeiben, de nem zavaró. És most jön az érdekesség, hogy a megjelenésével aligha hódító példány műszakilag nagyon rendben van. Az előírt 20 ezer helyett 10 ezer kilométerenként kap új olajat, vezérműszíját sem a megtett kilométerek, hanem az eltelt idő miatt cserélték. Az ugyanis nem jelent ész nélküli spórolást, nemtörődömséget, hogy valaki olcsó autóval jár, s annak megjelenésére sem fordít mindig maximális figyelmet. Van ugyanis, hogy nem jut rá idő, vagy épp pénz, ugyanakkor, nyilván ezen példány gazdája is szeretné, ha járgánya minél tovább szolgálna, ezért aztán nem csak az előírt karbantartást adja meg autójának, hanem azt is, amit például klubtársai javasolnak számára. És a Magyar Dacia Klubnak sem azért tagja, mert szeret órákat beszélgetni autója – valóban elismerten praktikus – megoldásairól, hanem azért, mert ott temérdek jó tanácsot, tapasztalatot talál, amit az MCV – olcsó – üzemeltetéséhez hasznosítani tud. Sokszor mondjuk nem kellett még segítséget kérjen, az eddigi 88 ezer kilométeren az előírt karbantartásokon túl mindössze az első stabilizátorszilenteket kellett cserélni. Ami a hazai, nem ritkán macskaköves, kátyús utakon autózva egyáltalán nem meglepő.
Az viszont sokak számára meglepő lehet, hogy a Dacia legalább – továbbra is – felettébb kényelmes a kátyús utakon. És bizony még egy igáslóként használt példány is lehet műszakilag tökéletes állapotban. Általános igazság, hogy nem szabad leírni a lepusztultnak tűnő példányokat, lehetséges, hogy azok valójában sokkal jobbak, mint a szilikontól ragyogóak. MCV-ből mondjuk nincs komoly válogatási lehetőség, ritka az eladó példány – ez sem az. Amikor készült, akkor még kevesen ismerték fel, hogy milyen praktikus autó, újonnan pedig már nincs hétüléses MCV, ma a Logan kombija már csak egy „hagyományos”, de persze olcsó kombi. Konkrétan a piac legolcsóbb kombija. Egy régi MCV persze még annál is olcsóbb, igaz, ára csaknem a használtautó-piac átlagáránál, 1,3-1,4 millió forintnál kezdődik. Nem sokkal többért jóval biztonságosabb, jobb presztízsű, persze megbízhatóságban nem jobb, s sanszosan nem is ilyen olcsó üzemű konkurensek is kaphatók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Ha az a cél, hogy a lehető legnagyobb csomagteret kapd a lehető legolcsóbb vásárlás és fenntartás mellett, akkor azért a régi MCV igen jól szerepel. Persze, mindene jobb a Corolla Versónak, de kisebb. Ennyi.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Persze, ha a paramétereket nézzük biztosan nagyobb a csomagtartó, de ülj csak be és nem 15% a különbség :). Ha egyszer már fejlődött az autógyártás akkor ne a múltba tekintsünk vissza. A 10 ezres futáskülönbség meg nehogy egy köztudottan nem túl megbízható,100.000 km felett biztosan hajtókarcsapágy cserés (különben motorcserés) Renault gyártmányú erőforrás javára billentse a mérleget egy Toyota motorral szemben. Azért na :D.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    A Corolla Verso csomagtartója sokkal kisebb! A Dacia 1 évvel fiatalabban, még 3,5 év garanciával, valamivel kisebb futással, sokkal nagyobb térrel (2 üléssel 1563L vs 2350!) került 15%-kal kevesebbe. Szintén Euró4-es motorral. Cserében 86LE-s csak a motor (kisebb fogyasztással, de 130-nál még kényelmesen gyorsít az érdi emelkedőn).

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Szeretem mindenkinek joga van úgy használni az autóját, ahogy akarja. Ez nem bunkóság, hanem szabadság. Nem sznob, nem képmutató és lehet hogy inkább a feleségével beszélget vagy a gyerekeivel, mint egy vasat simogat. Megdöbbent, hogy ilyenen fenn akadnak egyesek. Nem sikerült a cikk lényegét megragadni. Sajnos ez jellemző a magyarok egy részére, hogy mindenkiben talál valami kritizálni valót. Az ember értékét nem az mutatja, hogy mennyire takarítja a kocsiját. Én még enni is szoktam az autóban! Nekem az autó nem bálvány, nem kérkedési eszköz, hanem egy használati tárgy, mint a cipőm. Közlekedésre használom, csak nem megyek be vele lakásba és más épületekbe. Ez a bátor ember fel merte vállalni a nyilvánosságot, hogy a tapasztalait megosszák. Ne erre egyesek elkezdik szidni és leállatozzák. Megdöbbentő ! Én emberre akkor sem mondanék ilyet, ha valóban jelentős hibát követett volna el. Probáld ki egyszer – ha tudod- hogy pár napig minden emberben csak a jót vezsed észre! Hidd el, ha ezt megtanulod és rászoksz, akkor kellemesebben fogod érezni magad és az ország is jobb lesz.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Azért komoly perverzió kell egy ilyen puritán autó használatához. A belső tér minősége nem éri el egy 30 éves Audi-ét sem, a motorjáról, zajokról és egyebekről meg ne is beszéljünk. Ez is csak az alacsony futás miatt van olyan állapotba ahogy kipróbáltátok. Persze értem én, hogy ez is elvisz A-ból B-be, rendszám van rajta meg kapott műszakit, de azt nekem senki ne adagolja be, hogy ez a vas megér 2,5 milliót???
    Én egy szintén 7 személyes Toyota Corolla Verso-t vettem 3,5 évesen 3 millióért, 51.000 km-el, szervízkönyvvel, 7 üléssel, Toyota szervízből. Szintén dízel és igaz nem 5,5 litert fogyaszt hanem 6-7 között, de ez egy Euro4-es 177 lóerős motor. A kettő között nehogy fél millió forint legyen a különbség.
    Nem azt állítom, hogy egy ilyen Dacia használhatatlan, de ne állítsuk, hogy jó vétel volt, mert nem volt az!

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Renben elfogadom hogy egyszer elvitte 6 év alatt, de itt van hogy a maszek sem tartotta be a technológiát mert ha kipucolja azt a kis lyukat akkor kifolyik a víz.
    Ez a kék autó azért nem rohad mert a Budapesti tulaj Győr mellé hordja egy maszekhoz aki ismeri és betartja a megfelelő javítási technológiát és lásd nem rohad
    Akkor hogy is van ez?
    De ha gondolod írj a email-címemre és átküldöm neked, hogy megmutasd a maszeknak hogy mit kellene ellenőriznie és mit nem csinált és szívatott meg.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    A kocsi fateré, és egyszer vitte a márkaszervizbe, 30 ezret elkértek egy olajcserére, utána egy kis maszek cserélte. A rozsda az ajtókon jelent meg, 4,5évesen hólyagosodik fel a festék, de ez a kisebbik baj, lenn a sarokban pangó víz marad, és nem folyik ki a pára, és belülről rohad kifele, mire észre vették már kilyukadt.
    A számlák megvannak az olajcseréről, még se vállalta be a Rönó. Nem tom, hol van az 5 év átrozsdásodási gari.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Sziasztok .Olvastam a hozászolásokat,én csak a személyes tapasztalataim tudom hozzá adni.Én egy 2007-es 1.5 dci MCV logan 7 személyes tulajdonosa vagyok,amit 2009-ben vetem 42 314 km-rel ,munkás kocsiként használom a mai napig.A jelenlegi kilométer állás 298 652 km hiba mentesen, persze a kopó alkatrészek cseréje és a kötelező szervizelése megvan ( a szegedi rönonál ) .De sem a motorhoz,sem a váltóhoz ,sem a kuplunghoz ,sem a kipufogóhoz ,sem a kasznihoz nem kelet még hozzá nyúlni .A futóműn és a fékeken az eddig futott táv hagyott nyomot,de tűrhető áron javítható.Én igen elégedett vagyok a gépel ,igazi rabszolga és ha megfelelően karban tarod akkor meghálálja.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Én elhiszem, igazat is adok, de nem kéne minden cikknél és minden más témánál ezzel foglalkozni. Hirdesd a helyén, vagy várd ki, hogy megírják a cikkedet, de amit most művelsz az már szánalmas. Ellenkező hatást fogsz elérni vele, mint amit szeretnél… olyan ez mint a kopogtatós “jehova tanuk” esete. Zsigerből vágod rá az ajtót…

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Lehet, hogy valakiket zavarnak a beírásaim, Ígérem , ha megoldódik a problémám, nyilvánosságot kap az ügy befejezem.Addig is akit zavar, kérem ne olvassa el. Ha Te is így jártál volna biztos próbálnád az igazad elmondani. Felakarom mások figyelmét is hívni, nem egyedi esetről van szó. Mennyi család egészségét akarják tönkretenni. Ha neked is van gyereked, és ilyen kocsit kapnál, nem védenéd az egészségét? Ezt a kocsit használni nem lehet, különösen veszélyes a gyerekekre, akiknek még az immunrendszerük nincs kialakulva ( diesel kipufogógáz az utastérben). Addig amíg ezt megtehetik, hogy vállalnak egy termékre garanciát, és ha hibája van, semmibe veszik a polgári törvénykönyvben vállalt szerződési kötelezettségeiket. A szerződést mindkét félnek be kéne tartani.Én kifizettem ami az árcédulán volt, nekik kötelességük lenne hibás teljesítés esetén kiküszöbölni a hibát. A hibát már 5 éve nem tudták elhárítani, akkor kértem cseréljék ki egy új hibátlanra, azt sem voltak hajlandóak. Gondolom akkor nem én vagyok az aki kötekedik. Hány autós társammal megtették már, ami nem került nyilvánosságra.Jól írta az egyik hozzászóló, hogy ezeken az autós oldalakon ne csak mindig a pozitív tesztekről írjanak, írják meg az árny oldalát is.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Bocsi ingyenes visszahívás volt rá csak el kellet volna vinni, a 15000 átvizsgálás pedig benne van az ajtók viszgálata. Akinek kijött a kis virágocska az kaoptt ingyen új ajtót

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Szia! Nagyon várom már, hogy az én esetem lehozzák. Nagyon befürödtem egy Ford fusionnal, pedig gyári rendelésű ( vártam rá 3 hónapot), 0 km-es kocsiként vásároltam. A peranyagot, szakvéleményeket , bírósági jegyzőkönyveket elküldtem [u]Katona úrnak[/u]. Nagyon bízom benne, ígéretet kaptam , hogy hamarosan itt olvashatok róla. Érdekes téma lesz. A márkaszerviz munka végzéséről , az importőr hozzá állásáról.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    A koszt, egyebet egy porszívózással, némi kárpittisztítóval el lehet tüntetni, bár nyilván nem a legsarasabb időben állnék neki.
    A horpadások meg százezres nagyságrendű tétel, akkor már inkább ne maradjon el a vezérműcsere.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Szerintem meg nem utólag kéne egy autót üregvédelemmel ellátni amikor már a rozsda kezdi enni.Azt már sosem tudják olyan tökéletesen kivitelezni, mint mikor még csupasz a karosszéria.A kocsit biztos nem szedték szét teljesen. Vaktában fújtak mindenfelé, van ahol majd véd, van ahol majd kezdi a rozsda ugyan úgy.. Egy kicsit elodázták a bajt, de fog az majd jönni a többinél is akkor. Ha hibáztak akkor mindenképpen javítaniuk kéne, ha hordta márkaszervizbe, ha nem. Azt hittem ezt csak a régi Daciáknál követték el, amikor már az új Daciák rozsdásodtak.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Biker
    Ha hordtad volna szervízre az autót és megkapta volna az ingyenes üregvédelmet akkor semmi baja nem lenne a kocsinak. Mivel sajnáltál év 10000 Ft-ot a kis átvizsgálásra 15000 km-ként ezért így jártál,megérdemlitek.
    Új autóra tellik de már fenntartásra már nem

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    100e km-ként a hajtókar csapágy cseréje is kötelező.
    A döci motornak pont a tartósságáva van komoly gond.
    Ha a gyári előírásokat valaki betartja akkor 200e belül elhal..
    10e olajcsere gázolajszűrővel, 100e km hajtókarcsapágy, es akkor
    még a turbo,nagy nyomású szivattyú es az adagolok 150-200e közötti
    estleges haláláról nem is beszéltünk… Persze nem mindegyik hal el,
    de megéri orosz rulettet játszani!?

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Szerintem kész csoda,hogy a s*ar magyar üzemanyagtól nem előbb ment tönkre. És gondolom azt a 400ezer forintot megspórolta a gép egy benzineshez képest 🙂 Így a km-költség nőtt 1 forinttal az eddigi futásra nézve. Szép teljesítmény! 🙂

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Valóban elszomorító az autó esztétikai állapota. Nem ,,munkásautóként” használják, az évenkénti futásteljesítmény elmarad az átlagtól, ergo semmi nem teszi indokolttá, hogy ennyire hulladék az autó belseje. Lehet, hogy motorikusan rendben van a járgány, és megkapja a szükséges karbantartást és kifutna a világból is, de erre nem fog sor kerülni, mivel szó szerint le fog rohadni az autó a gazdája feneke alól. Azt én megértem, hogy az autó azért van, hogy a gazdája kényelmét szolgálja és nem kell patikai rendben tartani, de ez már ,,közegészségügyi kategória”.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Meg tudná mondani valaki, hogy a most megjelent új Logan diesel MCV-ben már van kettős tömegű lendkerék vagy csak sima , mint a régiben? Petrovics Tibortól kérdezném, hogy a befecskendező rendszerre költött 410 000 forint szakszervíz és gyári alkatrésszel volt megoldva vagy maszek szerelő utángyártottal javította?

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Az én MCV-m már a 370000. kilométert futja különösebb meghibásodások nélkül! A vezérmű simán bírta a 160000-es ciklust, szinte új volt a cserénél is, nem volt berepedezett a szíj, a csapágynak kicsit volt hangja. Eredeti a kuplung és a futómű, amin viszont 2 kerékagy csapágy csere volt és a jobboldali lengőkar szilentet is kellett cserélni. És akkor most jön a feketeleves, 340000km-nél meghalt a nagynyomású pumpa és a befecskendezők, ennek a javíttatása / felújíttatása/ 410000Ft volt. Állítólag ez a dci betegség törvényszerűen bekövetkezik 150-250000km között! Ezzel együtt is az eddigi autóim között a leggazdaságosabbnak legmegbízhatóbbnak tartom! Mindenkinek csak ajánlani tudom!

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Kedves Zoltán!

    Köszönjük az értékes tapasztalatot! Igaza van, feláras tételként a csúcs Loganhoz lehetett kérni oldallufit. Bele is írtam a cikkbe. A hátsó ülés súlya az átlagfelhasználóknak sajnos jelentős.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Kiegészítésképpen miatt csak annyit, hogy van négy légzsákos változat is. Nekem is ilyen van, de a 1.6 16V motorral szerelve. Nemrég sok-sok m fóliát vettem az ország közepe táján, feltekerve a hossza 315cm volt. Hát, nem kellett félbe hajtani, hogy beférjen. No meg még négyen is befértünk volna.Le akartam cserélni agy furgonra, de inkább nagyobb utánfutó után nézek.8 éve járok Logannal, vontatok 7-8 mázsákat, járok rossz kerti utakon, ha sietek nem kímélem, de a kötelezőkön kívül nem igen kellet költenem semmit sem.Illetve most majd kell, egy nyest elharapta hátsó ablakmosóhoz vezető folyadékcsövet, meg kiégett egy égő a középkonzolon.
    Az ülés súlyáról. Nos, én a középső ujjammal szoktam vinni, illetve tartani, mikor kiszedem..igaz, én fizikai munkát végzek szinte gyerekkorom óta.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Üdv Mindenkinek!
    Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz!
    Itt nem az autó az igásló,ha nem a tulajdonosa 1 nagy retkes ….!
    Ilyen ganédombot ritkán látni!Az igénytelenség netovábbja!Ha nincs pénzem új autóra,akkor azt tartom nagy becsben ami van!Az,hogy hetente vagy havonta porszívózzuk,függ attól,mekkora gané van a “talicskában” !Itt ez több hónapja,esetleg,éve nem történt meg!Ha nincs pénze gyári üléshuzatra és retkesen is beül az autóba,tegyen be plédet vagy más egyebet,amit talál otthon!De az üléskárpit ne ragadjon a fenekéhez!Pláne ,ha valaki leakarja fotózni,az Én tepsimet,akkor “vikszoljam is ki” !
    Tehát,minden előttem íróval egyet értek!!!!!!!!!!
    Kedves Mátyás!Ezért a véleményért ne haragudjon meg rám 🙂

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    A munka autó változata biztos, hogy sikeres Nyugat-Európában is , mert láttam monacoi rendszámmal több példányt is (Monacoban). Ár,és használhatóságban biztos, hogy bejött a vállalkozásoknak ott is. Óriási rakterében elfértek a szerszámok, kisgépek.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Mit akartok egy falun így néz ki egy igásló, bár néha azért nem ártana kitakarítani.
    Az ülések viszont olyanok mintha lehu ozták volna őket.
    Ha már világos belsővel vette a kocsit, vehetett volna rá sötét üléskárpitot, az autó árához képest még 10ezer nem lett volna nagy érvágás szerintem.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Foglalkozom autókozmetikával (is). Tudom, hogy ez nem a reklám helye… de, egyszer hoztak egy olyan 3 éves Fiat Pandát (2007-es évjárat), ami olyan dzsuvás volt, hogy csak úgy lehetett volna megcsinálni a belsejét, hogy szétszedem. Magyarul ülések ki és a szőnyeget -amin a szálak nem látszódtak, mert a beszáradt sár magasabban volt, mint a szálak vége- is és gőzborotvával, mosószerrel-kefével egyetlen megoldásként rendbe hozni. Mielőtt megadtam volna az árajánlatot, a műszerfal tetején lévő 5-6kg narancshéj alatt megpillantottam a szaloncukrok papírjait. Ez a sztori anno júniusban volt…

    Ez a kocsi belseje sem semmi, bár mondom: van sokkal rosszabb. Ha valaki, csak havonta 1x odateszi magát, nem jár így. Piet-nek igaza van. Legalább minimális porszívózás nem ártott volna.

    Még egy kis adalék mindenkinek: adjunk hálát az Úrnak, hogy nem jön át a képekkel a buké. 🙂

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Legalább a cikkhez használt fotók készítésének idejére kellett volna “kicsit” kitakarítani a vasat. Láttam már egy szintén családi autót, de annak a belsején nem lehetett látni hogy anya és apa + két lurkó utazik benne. Az alapvetően family car nem kell(ene) hogy egyet jelentsen azzal hogy nem takarítjuk az autót. Ha aktívan használjuk a géperejűt akkor alap hogy hetente egyszer kiporszívózzuk, áttöröljük a műszerfalat. És ez nagyjából egy max. félórás meló lenne, akár vasárnap ebéd után.

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Osztom Kormi véleményét!
    Ennek a kocsinak a tulajdonosa egy igénytelen állat.
    És felesleges megmagyarázni, hogy használati tárgy, meg A-ból B-be…ez akkor is az igénytelenség netovábbja. Ekkora retekben és koszban ülni nap mint nap…ezúton gratulálok az illetőnek. Szerintem jobban érezné magát egy disznóólban fürdőkád helyett…igazi magyar vagy barátom!

  • 2017.10.29. at 15:26
    Permalink

    Nos,valamit lassan el kell hogy fogadjak…..,a családi használat Magyarországon legtöbbször egyet jelent a teljes igénytelenséggel.Ez a kocsi mintha háborúban járt volna!
    Nem kell állandóan babusgatni egy 7 éves kocsit és egy
    Daciával ritkán érzelmeskedik az ember,de ezt az autót konkrétan sajnálom.Talán nem értem az autózás lényegét…..
    Mindenesetre a belseje(főleg a középkonzol hátsó része és az ülések)okádék,nem igaz hogy nem lehet egy kútnál kiporszívózni néha,vagy impregnált kárpittisztító kendővel áttörölni az üléseket.
    Szeretem a gyerekeket is,de ha egyikük KAVICCSAL(!)rajzolna a fényezésbe,egyenként verném lilára a pici ujjacskáit….., ,a többi kezeletlen horpadásról-rozsdagócról nem is szólva.

    A Dci motoros Logan amúgy kiváló választás,egy szomszédom a Baumax-nál dolgozik és ilyen kocsival(is) szállítanak házhoz.Abban az MCV-ben lassan 200 ezer van,semmi gondja annak ellenére hogy szinte csak városban fut.Egyedül az első ülőlapok hosszára és a hátsó kétszárnyú ajtó zsanérjainak lógására+kezdődő rozsdásodására figyelt fel.Viszont dicséri a kiváló rugózást és a nyomatékos motort.
    Tehát a Logan tényleg jó autó,de ennek a családnak inkább egy régi Daciát adnák,talán azzal(muszájból) többet törődnének.

Vélemény, hozzászólás?