Így jársz, ha nem veszel rendes gumikat egy erős autóra

Megvan a jó kocsi, de gumira már nem futja? Ez lesz a végeredmény!

Nem lehet elégszer elmondani, mennyire rosszul járhat az, aki nem vesz rendes abroncsot az autójára. Ez különösen igaz akkor, ha teljesítmény is magas, olcsó gumikkal ennyire veszélyes lesz közlekedni.


Az abroncsválasztás minden egyes autónál fontos, ám az is észben tartandó, hogy minél nagyobb a teljesítmény, annál veszélyesebb hanyagolni a minőségi abroncsválasztását. Ez most nem a reklám helye, egész egyszerűen a több száz lóerős vasaknál már nem játék, ha olcsó abroncsot veszünk, mert fáj kifizetni a minőségi terméket. A szócséplés viszont mindenkinek megy, a bemutatás már kevés helyen történik meg, de most John Benson, a Tyre Reviews YouTube csatornáján megmutatta, mennyire veszélyes, ha egyrészt olcsó abroncsot teszünk egy BMW M2-re, pláne, hogyha keverjük tengelyenként őket.
Hirdetés
Két prémium abroncsot használtak, a gyári Continental Sports Contact és a Michelin Pilot Sport szettjeit, valamint a Kumho jelentette a középutat és kipróbáltak egy olcsó abroncsot is, aminek a gyártóját nem nevezték meg. Több kört ment a vizezett pályán, időeredményt mérve. A gyári szettel tökéletesen kezelhető és érezhető az M2 akkor is, ha ritkán megy egyenesen, ám a tengelyenként eltérő abroncsokkal már más a helyzet. A hátsó tengelyre került Kumho gumikkal jelentősen lelassult, de végső soron irányítható volt az autó, az olcsó abroncsokkal viszont akkor is elindult keresztbe, amikor se gázt, se féket nem adott kanyarban. És ezen a tesztpályán volt hely, senki nem jött szembe, ami valós helyzetben ritka lenne.

A képsorok tökéletesen megmutatják azt, milyen, ha a nem megfelelő abronccsal minden egyes pillanatban, akár lépésben haladáskor is küzdeni kell az életben maradásért.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?