Így lehet fellebbezni a gyorshajtási bírság ellen!

Van kiút, ha nem tartjuk jogosnak a gyorshajtási bírságot?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk azt hitte, csak egy kicsit hajtott gyorsan, majd kapott egy 45 ezer forintos csekket. Lássuk, mit tehet!

Olvasónk tanácsot kérve fordult hozzánk, nem akart ő nagyon gyorsan hajtani, a rendőrség szerint mégis azt tette: "Autóúton, az M0-n haladtam 123 km/h sebességgel. Lefényképeztek. Az autóútra való felhajtás és a mérőhely között semmiféle sebességkorlátozó tábla nincs kitéve, erről utólag is meggyőződtem.
A mérőhely mögött néhány méterrel viszont van egy 80 km/órás korlátozótábla. Én a mérőhelytől 207 méterre haladtam a fenti sebességgel. Megbüntettek 45 000 forintra azzal az indokkal, hogy a 80 km/órás tiltótábla hatálya alatt közlekedtem.
Fellebbeztem, a fellebbezésemre egy vastag borítékot kaptam válaszul, melyben mintegy hat oldalon keresztül felsorolják a közlekedési jogszabályok gyűjteményét de a konkrét ügyről egy szót sem szólnak. Egyetlen dolgot közölnek, hogy a büntetést ki kell fizetni.
Mit tehetek ilyenkor?

Dr. Mándi Sándor - autójogász állásfoglalása
A kérdés rafinált, majdnem megszivatott. Az autóúton megengedett sebesség 110 km/óra. Az írásból az derül ki, hogy mindez az MO-on történt, ennek megfelelően a megválasztott sebességhez csak gratulálni tudok, mert mindössze csak 13 km/órával lépte túl a megengedettet – azaz mindenképp gyorshajtásról beszélünk. Abban igaza van, hogy ezt a gyorshajtást csak szabálysértési eljárásban lehetne elbírálni, vagyis meg kellett volna állítani, és megállapítani, hogy ki a jármű vezetője. A közigazgatási bírság viszont objektív felelősségen alapul, és egész más ilyenkor az eljárás.
Tény, hogy a 45 000 Ft bírság a 80 km/órás megengedett tempó mellett járna. Ha Ön szerint ott nem volt érvényben ilyen korlátozás, akkor ilyen esetben 8 napon belül bizonyítási indítványt lehet tenni - egy kellemes kirándulás keretében a rendőrhatósággal kéz a kézben lehet megtekinteni a helyszínt - és meggyőzni a hatóságot a tévedésről.
Végső soron a fellebbezést követően akár a bírósághoz is fordulhatunk az igazunkért. Az ügy érdekessége, hogy az ide vonatkozó szabályok szerint a bírságolás csak akkor indul el, ha a gyorshajtás 20 km/h-val meghaladja a megengedett 110km/h-t, vagyis Önt mindenképpen igazságtalanul büntették meg - amennyiben nem volt ott 80 km/órás korlátozás.
Dr. Mándi Sándor - autójogász

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Végtörlesztés ,27%-os Áfa,adóemelés ,balesetadó ,kövérségi adó sunnyogó féreg trafipaxal a helységnévtábla mögött -ez mind-mind kell hogy kolompár Úr jól érezze magát

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Azt azért tisztázzuk, hogy az autópálya kezdete vagy autóút kezdete tábla NEM OLDJA FEL a sebességkorlátozás tábla hatályát! Egy felhajtónál, ha 80-as tábla van, maga a kereszteződés oldja fel a tiltó táblát (tehát ahol a felhajtó betorkollik az autópályába, autóútba). Autópályán általában már a felhajtó közepe táján ki szokták tenni az autópálya kezdete táblát, és ha előtte (vagy utána) nem volt sebességkorlátozás, onnantól tényleg fel lehet gyorsítani 130-ra. De ha a felhajtón bárhol volt egy sebességkorlátozó tábla is, akkor az csak a torkolatnál veszti hatályát.

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Teljesen igazad van szaki! Észrevettétek, hogy a jogosítványát újabban senkinek nem veszik el? Persze, mert akkor nem büntethető újra, hiszen nem vezethet. A leginkább felháborító – bár ezt nem a közlekedésiek agyalhatták ki, de biztosan megkérdezték őket is – a külföldi rendszámosok 50%-os regisztrációs adója. Akik eddig itthon nem fizettek lóerőadót, most “jutalmul” fel regisztrációs adót fizethetnek, míg más halandó 100%-ot fizetett, mert becsületes volt. Szégyen! Ugyanaz, mit a bajnai-féle offshore rehabilitáció: Hozd haza a lopott pénzt, 10% befizetése után legalizáljuk. Vicc!

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Jenő Jenő lebuktál egy igazi suttyó rendőr vagy. Szerintem csak egy gyerekkori rossz élményedet (pl:megvertek, kiközösítettek,megaláztak,lepisáltak)akarod el mismásolni de megtörtént,nem tudsz mit csinálni hiába lettél rendőr! Neked kell ez a sok szar amit rád nyomnak nekünk nem!(nem mindenkinek volt ilyen a gyerekkora)Mari néni mögé bújsz mint gyerekkorodban, vagy lehet hogy egy kislány lakozik benned? Menj el orvoshoz majd segít ha nem akkor feküdj a sínek elé!!!!

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    asszem a legtöbb problémát a KRESZT-t sajátosan értelmezők okozzák.Tudnék millió példát felsorolni amivel csak én találkozok, de nincs értelme..

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Remélem téged meg egy 50-es táblánál 51-el bemérnek és kiküldenek egy 300000Ft-os csekket. (mert ugye ne háborogj ha gyorsabban mész mint a megengedett.) Egyébként nem vagy te rendőr??? mert ahogy a hozzászólásaidat nézem nekem gyanús vagy. Te tipikusan az az ember vagy akinek kellenek a jogszabályok mert különben nem érzed jól magad.Mindennel bajod van ami nem követi a szabályokat… Ilyenek okozzák a legtöbb bajt az utakon.

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Lehet ezt ragozni, lehet háborogni, de a lényeg, hogy mindenképpen túl gyorsan mentél. Hála a jó Marinéninek, hogy ezt már nem lehet simán megúszni! Ha valamit elkövettél akkor vállald érte a felelősséget és ne háborogj. Legközelebb remélem nem próbálsz nem túl sokkal gyorshajtani. Az esetek nagy többségében nemcsak hogy jogos a büntetés, de sajnos nem elég visszatartó erejű. Mindenkinek személyi sérüléssel megfűszerezett eset kell hogy elgondolkodjon?

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Hát igen pénzbehajtás hogy a nagykutyáknak legyen mit el-lopni/csalni. De térjek a közlekedésre, mint Combi is írta, legalább a felhajtónál ne büntessenek. Ezt valamikor gyorsuló sávnak mondták és mint ilyen név azt jelenti hogy mire csatlakozunk a 110-130 sávba már elérjük e sebességet nehogy balesetet okozzunk netán csak vészfékezésre kényszeritsük a már sávban haladókat. De a bunkó rendőr mit tud erről. Neki az “ötéves” terv és a jutalék a fontos amit kap.

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    A régi M0-ás sem végig 80-as, az új pedig nem végig 110-es limittel rendelkezik. “Aki ismeri az emlitett útszakszt (M0)végig” az pontosan tudja ezt. 🙂
    A déli szektor M6 -Diósd közötti szakaszán az M1 felé 100-as tábla van.
    A keleti szektoron Dunakeszinél vagy az is lehet, hogy már az M2 kihajtó környékén 80-as van, meg talán a hídon is 80-as a limit. Talán – ha emlékezetem nem csal – valahol Ecser vagy Vecsés környékén is van egy 100-as korlátozás az M3 felé.

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Téves.
    Az M0 keleti szektora autóút, nagy részén 110km/h-s sebesség határral. Viszont a Káposztásmegyer/Dunakeszi lehajtó előtt a híd irányába a teljes pályára 80-as korlátozás van kint, ez előtt állhatott a cikkben szereplő sebesség mérő.
    Van itt még egy ellentmondásos rész is, ugyanis ugyanebben az irányban a fóti(cora) felhajtónál a felhajtó sáv jobb oldalán (ahol a felhajtó sáv még fizikailag külön pálya az autóúttól) van egy 80-as tábla. Ez ugye a felhajtók sebességét korlátozza, míg az autóúton haladókét nem, viszont a felhajtóról érkezők részére ez a 80-as korlátozás nincs semmivel sem feloldva (nincs kint az autóút kezdete tábla). Akkor a felhajtó után az autóúton haladók számára 110-es a limit, a felhajtóról érkezőknek meg 80-as? A rend őrei ezt a visszásságot használhatták ki 2-3km-el távolabb.
    (ez az állapot úgy fél éve még így volt, nem tudom azóta változott-e)

  • 2017.10.31. at 11:01
    Permalink

    Beszéljünk világosan!
    Magyarországon a büntetések arról szólnak, hogy a közlekedésben résztvevőket, minden differenciálás nélkül, hogyan lehet torzsáig lerabolni.
    A rendőrség erre szakosodott.
    Eredményt csak ebben tudnak kierőlködni. Minden másban harmat gyengék.
    A közlekedésben a nagyhalak továbbra is megússzák.
    Természetesen a kis embereket az utolsó leheletig vegzálják.
    Ehhez értenek, mert ehhez nem kell sok ész!!!

  • 2017.10.31. at 11:02
    Permalink

    Kedves István!

    Nekünk sem volt teljesen tiszta, olvasónk csak a cikkben olvasható esetleírást adta. A lényeg azonban az, hogy miként lehet fellebbezni – bizonyítási indítvánnyal.

  • 2017.10.31. at 11:02
    Permalink

    az M0-son végig szinte 10 méterenként vannak a 80-as táblák. minden fix traffi ki van táblázva Radar Control jelzésű táblával. képtelenségnek tartom, hogy tudjon olyan szakaszon közlekedni bárki, ahol nincs kint a 80as tábla!

  • 2017.10.31. at 11:02
    Permalink

    Gödöllői M3 felhajtónál (-> Miskolc felé) is van egy ilyen szívatás.
    A körforgalomból való kihajtásnál már van egy autópálya tábla, szóval innen akár 130 is lehetne a sebesség. Ugyanakkor rögtön egy erős kanyarba hajtunk be, amely viszont 40-60 táblát igényelne. Után viszont a szervizútra hajtunk 80-as táblával védve.
    Összefoglalva: körforgalom, autópálya tábla, kanyar, szervizút, 80-as tábla.
    A 80 tábláig elvileg 130 a megengedett, de egy átlagos autóval mondjuk 90-100-ig lehet gyorsítani a kanyar miatt. A szervizúton rendszeresen traffipaxoznak.

  • 2017.10.31. at 11:02
    Permalink

    Az előttem szólónak tökéletesen igaza van.Az autóútra vonatkozó szabályok (pl sebességhatárok) az autóút jelző tábla vonalától érvényes.Ergo amig nem érjük el az autóút kezdete táblát addig az előző sebességkorlátozás van érvényben.A 80km/h-t nem értem, mert ha a tábla a mérőhely mögött volt nem is mérhette a jármű sebességét, hiszen a cikkből kiderül hogy a tábla előtt mérték be a fent említett sebességgel.Két irányba meg nem nagyon mér egy berendezés :))
    Viszont a kérdés:Gondolom lakott területen kívülről történt a felhajtás ezért nem értem a 80km/ órás korlátozást, hiszen ott ha egyéb korlátozó tábla nincs úgy 90km/h-val lehet közlekedni.
    Valamint itt jön a szivató, mert egy felhajtóra miért tesznek ki 80km/h-s korlátozó táblát ha nem indokolja semmi?(éles kanyar, rossz útburkolat, esetleg besorolósáv hiánya), hiszen pont az a célja egy felhajtósávnak hogy biztonságos sebességgel közelítsünk meg egy nagysebességű utat, és mondjuk egy 80-60-as korlátozás semmiképp sem teszi biztonságossá a felhajtást egy 110km/h-s sebességű útra.
    Nagy valószínűséggel lehet panaszt tenni, viszont majd jön a következő levél hogy 90km/h-s sebességkorlátozásnál hajtott 123-mal, de ez a 45 ezres büntetésen nem fog változtatni.

    Csak mellékhangként megjegyezném: le kellene cserélni az autójogászt :))

Vélemény, hozzászólás?