Így lesz a Mazda3 prémiumautó!
Ennél több nem is kell egy alsó-középkategóriás autóba!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új felszereltségi szinttel bővült a Mazda3, amely a kompakt szegmensbe hozza a nagyobb autóktól megszokott prémium belsőt. A Nagisa különleges kivitel főként a belsőt teszi különlegessé, de az egyedi fényezés is csak ehhez kapható.
A cirkon homok árnyalat csak még hangsúlyosabbá teszi a Mazda3 izgalmas vonalait
Elöl és hátul a már jól megszokott lámpatestek köszönnek vissza, ellenben az egyedi barnás árnyalat még hangsúlyosabbá teszi őket
18 colos felni eddig is elérhető volt a konfigurátorban, viszont a tesztautón lévő keréktárcsák kizárólag a Nagisa csomaghoz érhetőek el
Alapvetően a Mazda3 sportos külsővel rendelkezik. A mélyre húzott első fényszórók, a hiperautókat idéző hátsó lámpák mind-mind ezt a benyomást keltik, és akkor még nem esett szó a krómozott végű dupla kipufogóról. Aztán jobban megnézve a formaterven feltűnik az ajtókon végigfutó ezüsthatású díszléc, ami már inkább az elegáns irányba mozdítja a ferdehátút, és valljuk be, a homokszínű fényezésével is inkább az előkelőségét fitogtatja.
Szépen összedolgozott kettősség: az ajtókat átívelő króm díszbetét és a csomagtér-ajtón elhelyezett apró légterelő a formatervezés két végletét vegyíti remek arányérzékkel
Az új felszereltségi szint sava-borsát egyértelműen az utastér jelenti. Mielőtt azonban rátérnék az ülésekre, és az anyaghasználatra, fussunk át gyorsan a műszerfalon. A kormány mögött egy igazi fél analóg megoldás lapul, a két szélső mérőműszer klasszikus kialakítást kapott, a középső körben viszont egy 7 colos műszeregységet rejtettek el, amely többféle információ megjelenítésére is alkalmas. Adott a színes, szélvédőre vetített HUD is, amely egy Mazdában először képes az Android Auto és Apple CarPlay navigációs utasításait is megjeleníteni – ezek immár vezeték nélkül is csatlakoztathatóak.
Az óracsoport félanalóg megoldást kapott
A HUD remekül pozícionált, kellően informatív
A klímapanel valós nyomógombokat kapott, így pofonegyszerű a használata
A bürokrácia megkerülése: egyetlen gombnyomással némítható a sebességhatárokra figyelmeztető rendszer
Az anyaghasználat kiemelkedő
Az ülések amellett, hogy esztétikusak, rendkívül kényelmesek is. Mivel egy alsó-középkategóriás autóról beszélünk hátul nem túl nagyvonalú a helykínálat, így az átlagosnál magasabb felnőtteknek nem ez lesz a kedvenc helye, viszont a gyerekek számára ideális.
A csomagtér (a Bose hangrendszerrel felszerelt példányok esetében) 330 literes, az ülések lehajtásával 1022 literig bővíthető
A tesztautóban 2,0 literes, Skyactiv X motor dolgozik, lágy hibrid rásegítéssel. Ez az a bizonyos szívó négyhengeres, ami ötvözi a szikragyújtású és a kompressziógyújtású erőforrások kedvező tulajdonságait. Nem gyenge, hiszen 186 lóerős és 240 newtonméteres forgatónyomaték leadására képes, erre jön még a 24 voltos lágy hibrid rásegítés. A hivatalos adatok szerint 216 km/óra a végsebessége, álló helyzetből pedig kereken 8 szekundum alatt gyorsul 100 km/órára. Az erejét pedig hatgangos, manuális sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.
A Mazda szemmel láthatóan nem hisz a „downsizing” elvben
A hatfokozatú manuális váltó karja ideális távolságra helyezkedik el a kormánytól, a váltásérzet kiváló
Dinamikus közlekedéssel is megelégszik bő 6 literrel a kétliteres motor
A Mazda3 alapára 10 514 900 forint, viszont a kínálat csúcsát jelentő Nagisa felszereltségi szinttel már 12 336 900 forintot mutat a kalkulátor. Erre jön még a 600 ezer forintos felár az e-SkyActiv X motorért, valamint további 180 900 forint a homokszínű fényezésért. Így a tesztautóra 13 117 800 forintos árcédula került.
Igencsak megkérik az árát a csúcsmodellnek, már csak az a kérdés, megér e ennyit az extra kényelem