Hallottál már háromhengeres motort olyan tempónál, amire néhány évtizeddel ezelőtt még a négyhengeresek közül is csak kevés volt képes? Most itt a lehetőség!
(Fotó: Youtube.com/HidoCar)
Egy bosnyák Youtube-csatorna videói között találtuk ezt a végsebesség-tesztet, amelyben egy új Opel Astrát tesznek próbára a német autópálya sebességkorlátozás nélküli szakaszán. Aki ismeri ezt a motort, az pontosan tudja, hogy teljesítmény terén nincsen vele probléma, még komolyabb tempónál is megfelelő dinamikára képes. A jellegzetes, háromhengeres motorhang azonban egyértelműen hallható az utastérben, főleg magasabb tempónál. Vélhetően azokat a sofőröket nem fogja zavarni, akik hozzám hasonlóan már a négyütemű háromhengeresek megjelenése után szocializálódtak az autózásra, ám rengetegen akadnak, akiknek a mai napig szokatlan ez a muzsika. Még a modern, turbós háromhengeresek korszakában is ritka azonban, hogy egy ilyen erőforrás kényelmesen lépje át a 200 km/órát, így mindenképp megéri megnézni az alábbi videót. Fontos továbbá azt is megjegyezni, hogy a nem egész egy éves autóban már az 54 ezer kilométert közelíti az óraállás, és még mindig nincs problémája a német autópályával. Ilyen éves futásteljesítmény mellett pedig jó eséllyel nem a városban és nem is kímélő üzemmódban használták a fehér kompaktot. Talán nem véletlen, hogy a Stellantis olyan teljesítménykategóriákban is megelégszik az 1,2 literes háromhengeressel, ahová a legtöbb más gyártó már 1,5 literes négyhengereseket kínál?
„Fontos továbbá azt is megjegyezni, hogy a nem egész egy éves autóban már az 54 ezer kilométert közelíti az óraállás”,
és hányadik motor van benne?
Szentgotthárdi lesz az a francia.