Így változik jövőre a Forma-1
F1: szigorítják a vezetőszárnyak ellenőrzését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Véglegesítették az F1 jövő évi szabálymódosításait, New Jersey helyére vélhetően Isztambul ugrik be.
Ezek közül tán a legfontosabb, hogy szigorúbban fogják ellenőrizni a vezetőszárnyakat, ami a gyakorlatban a légterelők rugalmasságára vonatkozó terheléspróbákból áll majd. Idén nem kis vitára adott okot a Red Bull trükkösnek vélt megoldása - jövőre elvileg már ez a kiskapu is bezáródik. Újdonság, hogy a következő szezontól már az egész hétvége során csakis a kijelölt DRS-zónákban lehet használni a futamokon az előzést segítő állítható hátsó szárnyat. A pilóták kérték, hogy legyen így, hiszen túl kockázatosnak találták az edzéseken néhány ezredmásodpercért fölösleges veszélyekkel járó szárnynyitogatást. Nem lesz több vis majorra hivatkozásos szabályszegés az időmérőn: a tankban a mintavételhez előírt egy literen túl legalább annyi benzinnek kell majd maradnia, amennyivel a számítások szerint még elérne az autó a bokszba. 2012-ben nem is egy esetben kerekedett benzinvita: egy-egy gyors kört követően Barcelonában Hamilton, Abu-Dhabiban Vettel parkolt le a pálya szélén, mondván valami meghibásodott az üzemanyagellátó rendszerben... Megbüntették őket, de jövőre biztosan nem próbálják majd újra eljátszani a hattyú halálát.
Növelik az autók - versenyzővel együtt - 640 kg-os minimumsúlyát, mert a 2013-as Pirelli abroncsok nehezebbek lesznek. 2014-ről 2017-re halasztották annak bevezetését, hogy a bokszutcában kizárólag elektromos hajtással lehessen közlekedni. Minden bizonnyal változik a versenynaptár is, feltehetőleg visszatér az F1 Törökországba. Isztambul annak köszönhetően kaphat megint rendezési jogot, hogy New Jersey debütálása egy évvel tolódik. A Török Nagydíj a német, illetve a magyar verseny közé ékelődhet be.