Ilyen az eRőS Elroq!

Nagy aksi, nagy erő, nagy élvezet? Miben más az Elroq RS?

Ahogy a legnagyobb gyártók, úgy a Škoda is kiváló reklámfelületet lát az autósportban. Ennek utcai lenyomatai az RS modellek, amelyek a villanyosítással sem tűntek el a kínálatból

Vérbeli sportautóra természetesen ne számítsatok, de a sima Elroqtól azért az értő szemek meg tudják majd különböztetni az RS modellt. A Škoda új formanyelve a Modern Solid ezen a típuson debütált, és bárhogy töröm a fejem, nem tudok igazán szép magyar kifejezést erre szóösszetételre, de a lényeg hogy a digitalizáció és a villanyosítás korszakához új formanyelv dukál. Mivel egy villanyautóról van szó, és nem kell neki annyi hűtőnyílás, ezért a fényszórók között látványos, fekete panel húzódik, ám nem céltalanul. Ebben rejtették el többek között a radart is, de az RS modelleket az ebbe a fekete panelbe rejtett fénycsíkok is leleplezik.

Folytatva a dizájnkülönbségeket, érdemes megemlíteni a látványosabb légbeömlőket is az osztott fényszórók alsó tagjainál, ahol még egy kis fekete légterelő is helyet kapott. Még lejjebb a méhsejtmintás tényleges hűtőrács, valamint a szélein elhelyezett, karosszéria színére fényezett díszbetétek is valamiféle stilizált légterelőt juttathatnak a motorsportrajongók eszébe. Na, meg a fekete splitter-szerűség is ebbe na képzettársításban segít. Oldalról a nagy felnik tűnnek fel, amelyek akár 21 colosak is lehetnek, de csalóka ám, mert java részük műanyag díszbetét. Hátul viszont csak annyi különbséget látni, hogy fényes fekete a lökhárítóban a díszbetét. Ja, és feketék a Škoda feliratok, amelyek az emblémát is leváltották, illetve elöl a sárvédőkön ott virít a vRS logó (v, mint victory, tehát győzelem). Amit érdemes még megemlíteni, az az új színek érkezése, kimondottan az RS modellhez. Összesen 11 szín közül választhatnak az ügyfelek, de a mamba zöld csak az RS kiváltsága, illetve egy nagyon menő, matt szürke is érkezett, ami elméletileg limitált és a hazai konfigurátorban nem is látni.

Bent ízlésesen sportosították az Elroq RS-t. A műszerfalon és az ajtóburkolatokon Alcantara-szerű kárpitot alkalmaztak, a sportkormány perforált bőrbevonatot kapott, a varrásokhoz pedig zöld(lime) cérnát használtak még a kagylósított sportüléseken is. Amelyek elöl akár masszázsfunkcióval is rendelhetők.  Hátul ugyanilyen burkolatúak az ülések, de itt egyébként mindenben megegyezik a sima Elroq és az RS, még a csomagtér is ugyanúgy 470 literes alapból. Visszatérve a vezetőülésbe, ugyancsak  nem meglepetés az 5 colos digitális műszeregység, a 13 colos nagyképernyő, de rendelhető még HUD is, kiterjesztett valóség funkcióval. A vájtfülúeknek a 12 hangszórós CANTON prémium hifi is tetszeni fog, és a választható "gyalogosriasztó" hangok (sportos vagy futurisztikus) is mókásak.

Na, de a legfontosabb csak most jön! A futómű és a teljesítmény. Az Elroq RS ugyanis másfél centis ültetést kapott, illetve rendelhető hozzá adaptív futómű is. Ez pedig a lengéscsillapítók beállításainak széles skáláját teszi lehetővé, akár 15 paramétert is lehet egyénileg állítani. A DCC lengéscsillapítókról röviden annyit érdemes tudni, hogy elektromágneses szelepekkel rendelkeznek, amelyek ezredmásodperces időtartam alatt nyitnak és zárnak, csökkentve vagy növelve az olaj áramlását a lengéscsillapítóban az aktuális vezetési helyzethez és a kiválasztott üzemmódhoz igazodva. Szükség is van erre, hiszen üresen minimum 2,15 tonnát nyom az autó, és a tömeg mindig a sportosság ellensége. Azért, amit lehet megtettek a mérnökök, mert az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros független felfüggesztés, illetve az összkerékhajtás szépen betapasztja a kanyarokba az Elroq RS-t, de csodát nem érdemes várni tőle. Természetesen a kormányművet is optimalizálták a sportossághoz, és ez volt talán, amit a leginkább éreztem a sima változathoz képest. Tényleg "felkeményítették", ami nagyon jól jön a kanyaroknál, és kevésbé steril érzetet ad.

Mondom a teljesítményt is, amiből máris megérted, hogy mekkora áldás az összkerékhajtás. 340 lóerő a rendszerteljesítmény! Bizony itt két villanymotor mozgatja az autót, mind a két tengelyen egy-egy, így jön létre az összkerékhajtás is. Persze, mondhatnátok, hogy maradhatott volna a hátsókerék-hajtás, ha már sportos modell, ám egy villanyautónál arra is kell gondolni, hogy léteznek- e gumiabroncsok, amelyek képesek ezt átvinni a talajra. Mert, ha nem, akkor csak látványos füst lesz az erőből, de tapadás nem. Szóval továbbra is azt mondom ,jó hogy van összkerékhajtás, így lehet örülni az 5,4 másodperces százas sprintnek is, ami tényleg az ülésbe passzíroz.

Az RS kapja a legnagyobb akkumulátort is, 84 kWh (nettó 79 kWh) kapacitásút, amellyel a gyáriak szerint 550 km a hatótávolsága. Ugyanakkor a csehországi dimbes-dombos tájakon kanyarogva ez inkább tűnt 350 kilométernek a fedélzeti rendszer pillanatnyi adatai alapján. Viszont tudja a 185 kilowattos villámtöltést, amellyel 10-ről 80%-ra 26 perc alatt felölthető, alapból pedig 11 kilowattal szívja magába az áramot, így 8 óra a teljes töltés. Az Elroq RS már a hazai konfigurátorban is elérhető, 23,3 millió forintról indul az ára.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre