Ilyen egy Toyota, ha eleve taxinak készül!

A japán belpiacos modell meglepően hasonlít a londoni testvérére, csak egészen más üzemanyag hajtja

A felhasználói visszajelzések alapján idén tovább reszelték a japánok az egyszerre hibrid és gázüzemű Toyotát.

Az ázsiai óriásvállalat minden területen igyekszik hírnevet szerezni magának, legyen az varrógép, raklapemelő vagy autó. A taxis piac sem ismeretlen a Toyota számára, és ebben az esetben nem a normál autókra kell gondolni, kifejezetten a személyszállítás elvárásai mentén tökéletesítették a JPN Taxit. A japán kormány megbízásából 2013-ra készült el az első prototípus, majd 2017-ben a gyártás is elindult. Hazája mellett Hong Kongba és Thaiföldre is sikerült betörni, a nyolcéves típust folyamatos frissítéssel még mindig a kínálatban tartja a Toyota, nem véletlen, hogy Tokióban a taxik harmadát ez a Toyota adja.

Első ránézésre nem kérdés, hogy a londoni taxik szolgáltak mintaként, a hatalmas belmagasság ezúttal sem szült szép végeredményt. A Toyota tovább emelte a praktikumot a hátsó elektromos tolóajtókkal, ami egy rámpával kiegészítve lehetővé teszi a kerekesszékeseknek is a beszállást. A fenntarthatóság jegyében a lökhárítók és a lámpák is több darabból állnak, így sérülés esetén nem kell az egészet cserélni.

A motor másfél literes szívó, ami képes az LPG üzemmódra is, hozzá pedig egy öntöltő hibrid rendszer csatlakozik. A frissítés jegyében 52 helyett 58 literesre nőtt a gáztartály, ami kevesebb megállást jelent a taxisok számára. A Toyota Safety Sense is a fedélzetre költözött, így nagyobb biztonságban lesznek a taxi körül lézengő gyalogosok és biciklisek, további újdonság a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttérfigyelő. A 4,4 méter hosszú és 1,75 méter magas Toyota ára nem túlzó, átszámítva 9 millió forint. Azt mindenesetre jól látni, hogy az autóipar még képes tartós, olcsón fenntartható és a funkciók köré épített autót tervezni, ha az igények úgy kívánják.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?