Ilyen fapadosan az új Audi Q3!
Az S Line szint alatt is van élet, csak kevésbé látványos
Kicsi kerekek, kevés dísz és fekete műanyagok, ezt tudja az új Audi Q3 alapáron.
Az autógyártók előszeretettel rejtegetik az alapáras modelljeiket az újságírók elől, de még a gyári fotókon sem szívesen mutogatják őket. Ezek látványa kevésbé csábít vásárlásra, a plakáton feszítő autó megjelenése szélesebbre nyithatja a pénztárcát, ha a szalonban szembesülnek a legolcsóbb kivitel szerényebb kinézetével. A prémium márkáknál még élesebb a kontraszt az alacsonyabb és a magasabb szintek között, ezért sem gyakori az alapverzió, pedig a katalógusban létezik. A frissen bemutatott Q3-ból is előkerült a legolcsóbb változat, a konfigurátorban már látható, hogy milyen tételeket kell mellőzni a minimum ár eléréséhez.
A színek közül csak a fehér ingyenes, az alufelni alapáron jár. A kerekek hiába 17 colosak, furcsán kicsinek tűnnek, mivel a gumik igencsak ballonosak. Az első lökhárító egyszerűbb, visszafogottabb kinézetű, a küszöbrészt nem fényezik a karosszéria színére. Hátul sem fehér teljes egészében a lökhárító, illetve a rácsozás imitálását is szűkmarkúan mérik. A fényszórók elől és hátul is alapáron LED-esek, viszont a belső kialakításuk egyszerűbb, ha spórolunk, OLED technológiáról álmodni sem érdemes. Nem jár a széles hátsó fénycsík sem, amit egy fekete betét helyettesít, de le kell mondani a világító emblémáról is.
Az utastérben az egyszerűbb, kerek kormány szúrhat szemet, nincs alupedál és lábtartó, az ülések kisebb oldaltartással rendelkeznek. Színekből is kevesebb van, a fekete utastér elég lehangoló, de legalább a képernyők mérete egységes, azon nem lehet változtatni plusz pénzért sem. Az egészen jól eltalált külső kevésbé érvényesül a legolcsóbb verziónál, ha gyönyörködni/külvilágnak mutogatni szeretnénk, akkor megéri rá költeni. Ilyen kilúgozott verziót nem nagyon vesznek magánszemélyek, inkább bérautók vagy kulcsos autók esetében lehet relevanciája a prémium fapadnak.