Ilyen is lehetne 2016-os Opel Astra
Virtuáltuning: grafikán a következő Opel Astra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Opel Astra következő, K szériája csak a jövő évben mutatkozik be. Kémfotón már láttuk, most megnézhetjük grafikán is, milyen lehetne.
Kérdés, hogy teljesen új alapokon jön-e, vagy marad a váz, ahogy a Corsánál
Remco Meulendijk legújabb spekulatív autóterve az európai piac egyik klasszisa, az Opel Astra hamarosan bemutatkozó új szériáját mutatja meg. Meulendijk RM Design név alatt prezentált K Astrája a korábbi Monza tanulmány vonásait ötvözi, a már 2009 óta futó J Astra sziluettjével. A következő Astrát már 2015 második felében bemutatják, decemberre állítólag már piacon lehet. A tervezés legvégső fázisánál tartanak már, így a végeleges formája is elvileg kész, a finomhangolása zajlik még. Ez lesz a történelem első kompakt Opelje, ami kizárólag Németországon kívül készül majd. Gyártása az angliai Ellesmere Porton kívül a hozzánk közelebb eső lengyelországi Gliwicében zajlik majd.
Kívül modernebb, belül nagyobb helyet ad majd az új. A motorok a már ismert legújabbak, részint, vagy akár kizárólag a szentgotthárdi szerelősorról
Remco Meulendijk a grafikán látható kék autó megrajzolásához felhasználta a legfrissebb kémfotókat, amik szerint az új Astra megtartja az előd formáját. Szinte változatlannak tűnnek az arányok és a méretek is, de az ígéretek szerint szellősebb lesz a beltere, ami a ferdehátú hátsó lábterét ismerve nem jön rosszul. Ahogy a másik igen kritikus pont, a tömeg csökkentése sem. Igazság szerint az eddigi hírekben szereplő 100 kilogrammos fogyókúrával sem lenne a kategória pehelysúlyú bajnoka a kompakt Opel, de ne temessük előre. Kérdés még, hogy a költség okokból előnyös Watt kitámasztó rudas, de alapvetően hosszanti csatolt lengőkaros futómű marad-e. Lehetséges, hogy a Volkswagen Golf mintájára az erősebb változatok tömblengőkaros rendszert kapnának, alapnak meg maradna az egyszerűbb megoldás.