Ilyen lehet a jövő traktora a Steyr szerint

Hibrid, dízel traktorokat hozhat a jövő, a Steyr öt villanymotort épített a futurisztikus traktorba

Nem csak az autóiparban, hanem a mezőgazdaságban is komoly fejlődésen mennek keresztül a járművek, amik nem csak egyre okosabbak, hanem egyre takarékosabbak is lesznek.

Kívül-belül tartogat érdekességet Ausztria legjelentősebb traktorgyártójának koncepciómodellje. A lehetőségekhez képest igyekeztek jövőbe mutató formába bújtatni a mezőgazdasági vontatót, ami a tavalyi évben egy formatervezési díjat is bezsebelt. A Steyr Konzept akár egy vidéken játszódó Transformers filmben is szerepet kaphatna, az elejébe nem nehéz belelátni egy robot arcát.
Hirdetés
A traktor mozgatásáról egy gázolajos erőforrás, egy generátor és öt villanymotor gondoskodik, utóbbiak egymástól teljesen függetlenül képesek működni. A 4,5 literes négyhengeres dízelmotor (201 LE) nem áll kapcsolatban a kerekekkel, neki csak a generátor hajtásában van szerepe. A mechanikus kapcsolat hiánya egyszerűbbé teszi a munkagépet, a hagyományos hajtáslánc és a hidraulika nagy részének elhagyása jóval egyszerűbbé teszi a gyártást. A négykerékhajtású jármű valójában plug-in hibrid, mivel nem csak a generátor töltheti az akkukat, hanem külső forrásból is táplálható. Az akkumulátorok miatt alacsonyra került súlypont, a négykerékkormányzás és a kerekenként szabályozható villanymotorok egy könnyen manőverezhető, igen kis helyen is megforduló gépet eredményeztek. A munkagépben megbúvó ötödik villanymotor a TLT hajtásért (hátrafelé kimenő tengelycsonk, ami a traktorhoz kapcsolt eszközöket hajtja) és a hidraulika szivattyú működtetésért felel. A gyártó szerint körülbelül egy órát képes a Steyr Konzept a dízelmotor beindítása nélkül dolgozni, ami a zárt térben történő munkavégzésnél kifejezetten előnyös.
Hirdetés
A nagy üvegfelületekkel ellátott kabinból eleve jó a kilátás, de ha ez nem lenne elég, akkor a sofőr kamerák segítségével is tájékozódhat. A fedélzeten egy drón is helyet kapott, ami a képes a magasból elemezni a talajt és a termelést, az adatok pedig rögtön megjelennek a sofőr előtt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.24. at 17:40
    Permalink

    Bányagépek esetében már majdnem általános ez a hajtáslánc építési mód, örvendetes, hogy más iparágakban is megjelenik, nagyon precíz mozgást tesz lehetővé, ha a főtengely és kerekek forgása teljesen függetleníthető egymástól.

Vélemény, hozzászólás?