Ilyen lesz a jövő Porschéjának belseje

Hogyan léphet az önvezetés korába egy élményautózásról híres márka?

Egyterű koncepcióautóval próbálja meg kitalálni a Porsche, mire lesz szüksége a márka vásárlóinak a távoli jövőben.

A Porsche az utóbbi két évtizedben sikeresen összeszedte magát annyira, hogy mára az egyik leginkább keresett sportautómárka lett. Legdrágább modelljeik jelentősen építkeznek a márka hagyományaira, de nincs is jobb példa a 911-esnél arra, hogy ezzel párhuzamosan az utolsó csavarig is képesek mindent újra feltalálni az innováció szellemében. A mobilitás jövőjét azonban az autonóm járművek jelentik, melyek között a Porsche könnyen elveszthetné legalapvetőbb értékét, a sportos vezetési élményt. Lesz valaha kormány nélküli Porsche?
Hirdetés
Michael Mauer, a márka főtervezője így válaszol a kérdésre: “Nem feltételezzük, hogy vásárlóink le akarnának mondani a kormánykerékről.” Éppen ezért is került kormány a Renndienst tanulmányautóba, hiába hivatott a koncepció a távoli jövőt előrevetíteni. Sőt mi több, kifejezetten kiemelt helyre, a műszerfal kellős közepére került a kormánykerék. Bár nem egy sportkocsinak tervezték a tanulmányt, a központi elrendezés miatt Mauer szerint jobban pilótafülkében lehet benne érezni magunkat, mint bármelyik másik autóban. Ha viszont nincs kedvünk magunk vezetni, át is adhatjuk a volánt a kocsinak, az első központi ülés pedig 180 fokkal hátrafordítható, hogy az akár 5 másik utassal szemtől szemben beszélgethessünk. A jövő tehát a választás szabadságával kecsegtet: Porschét mindig lehet majd vezetni, de nem mindig lesz szükséges. A sofőr mögött két sportülés foglal helyet, ahonnan egyrészt kilátás nyílik az útra, másrészt oldalról egy-egy képernyőt is az utas elé lehet hajtani, elvégre az információs technológia nélkül nem képzelhető el a jövő autója. A leghátsó sor viszont az együtt eltöltött időről szól, itt például bal oldalon már nincs is ablak, így védelmezve érezhetik magukat az utasok. Jobbra és felfelé viszont hatalmas üvegfelületek tárják elénk a világot, az üléssor két vége pedig befelé hajlik, így egymással szemben is el lehet helyezkedni.
Hirdetés
A tervezők szót ejtettek még a gombokról is: a Taycanban is már alig van belőlük, de ott sem száműzték a fizikai gombokat teljes mértékben. Ezt szeretnék a jövőben is hasonlóképpen megoldani, mert a legfontosabb funkciók elérésére még mindig a gombnyomás a legegyszerűbb és a leghatékonyabb. Az anyagok használata viszont változhat, igyekeznek olyanokat megalkotni, amelyek képesek változni az adott szituációtól függően. Sőt, akár még a fa is visszatérhet az autók belterébe, mint egy megújuló anyag. A lényeg pedig az autók felkészítése az okostelefonos generáció számára, akiknek egy eszköz már nem csak önmagában újdonság, hanem a benne rejlő későbbi bővítési, újítási lehetőségeket is rejti. Ilyen vonalak mentén képzeli el a Porsche a jövő autóinak belsejét, mint közösségi tereket és élményautózasra egyaránt alkalmas pilótafülkét. Egyterűvel persze valószínűleg nem lép piacra a márka, de az itt felfedezett dolgok apránként átvándorolhatnak a sportkocsikba is. A Renndienst egyelőre csak a Porsche tervezőinek tárgyalójául szolgál, teljes valójában a tavaly év végén kiadott Porsche Unseen című könyvben látható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?