Ilyen lesz a Peugeot jövője?

Látványos tanulmányautót villantott a Peugeot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy új kezdet? Milyen utalást rejtett el a Peugeot az új villanyautójának nevében?

Érdekes módon a Peugeot a Las Vegas-i CES kiállítást választotta új koncepcióautó bemutatására, amely sejteti, hogyan fog kinézni az elektromos szedánok és SUV-ok következő generációja 2025-től a márka kínálatában. De miért írom, hogy érdekes a helyszín? Nos, a Peugeot nem forgalmaz autókat Észak-Amerika területén, és korábban is nemmel válaszoltak az USA-beli szereplést firtató kérdésekre. Az új tanulmányautó, az Inception neve viszont azt jelenti, hogy kezdet. Persze ez a kezdet valószínűleg az új formanyelv indulására utalhat, illetve a villanyos jövőre. Az Inception egyébként egy futurisztikus, négyüléses szedán és kupé keveréke, amely a Stellantis villanyautóknak szánt platformrjára épül. Vizuálisan egyértelmű a kapcsolat a 2018-as e-Legend koncepcióval, de ezúttal kevesebb a retro utalás. A motorháztető vonalvezetése, amely a fényszórók fölé nyúlik alatta pedig a „hűtőmaszk” visszafelé hajlik, a márka 1970-es és 1980-as évek eleji autóira utal. A hűtőmaszk pedig nem más, mint egy hatalmas üveglap, a fényszórók LED-ek, illetve az embléma is világít. A kerekek hasonlóak a 408-ason látott új felnikhez, hátul pedig a elülsőhöz hasonlóan macskakarmos fénymotívum látható.
Hirdetés
Az utastér egyértelműen nagyon messze van még a sorozatgyártástól. A műszerfal az i-Cockpit utódjának előfutára, a gyáriak Hypersquare, tehát „hiperkocka” néven emlegetik. Ez egy téglalap alakú kormánykerékből és fölötte egy kerek digitális kijelzőből áll. Állítólag a videójátékok vezérlői ihlették a kormánykereket, akarom mondani kormánytéglalapot, amely középen érintőképernyős és négy, hüvelykujjal kezelhető vezérlőgyűrűt is tartalmaz. A Peugeot ígérete szerint az évtized végére les sorozatérett. A koncepcióautó hajtásáról a Peugeot szerint, két villanymotor gondoskodik. Rendszerteljesítménye 680 lóerő, 100-as gyorsulása kevesebb mint 3 másodperc. Az autó vezeték nélkül is tölthető, de egy megfelelően gyors töltőre csatlakoztatva a 800 voltos rendszer 5 perc alatt 30 km-rel növeli a hatótávolságot. A 100 kWh-s akkumulátor pedig összesen 800 km hatótávolságot ígér.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?