Ilyen Mini eddig még nem létezett!

Villanymotorral próbáltuk a Countryman új generációját

Nagyot nőtt a Mini Countryman, amely most már tisztán villanyhajtással is megvásárolható. A generációváltással sokminden változott, de a SUV-ok között továbbra is üde színfolt maradt.

Természetesen még mindig furcsa, hogy Mininek nevezünk egy nem is annyira kicsi szabadidő-autót, sőt mi több egy napjainkra már BMW X1-es méretűre nőtt SUV modellt. Nem véletlenül említem a bajor masinát, ugyanis osztoznak a padlólemezen, mert az új Countryman is a BMW keresztmotoros platformjára épül. Ennek megfelelően az eddig is legnagyobbnak számító Mini további 13 centit nyúlt hosszában, magasságban pedig 6 centi a növekmény. Korábbi kerekded formája sarkosodott, maszkulinabbá vált, de megőrizte egyediségét.   A növekedés jót tett az utastérnek is. Elül-hátul tágas az autó, habár elöl az ülések nagyszerű megjelenésűek a világosbarna vegán (műbőr) az oldaltartásukon még lehetne javítani. Viszont hátul meglepően nagy a lábtér és itt a hosszú utakon sem lehet itt fárasztó az ücsörgés. Azt viszont csak később árulom el, hogy mennyire lehet hosszú az utazás az akkumulátoros elektromos Minivel. Előtte egy gyors pillantás még előre, mert a látvány igencsak ingergazdag. Az ajtóburkolatok színátmenetes kárpitozása zseniális, ahogy a plexire vetített HUD sem zavaró ebben az esetben, mert a Miniknél már megszoktuk, hogy a meredek szélvédő ezt megköveteli. A hatalmas, kör alakú infotainment kijelző is megmaradt. Az OLED képernyő csodaszép grafikával jeleníti meg az információkat, ábrákat és a menetmódoknak megfelelő hangulatokat. Néha kicsit belassul, ami valójában nem különösebben zavaró, viszont a menükezelést elsajátítani nem kétperces feladat, és elkerülhetetlen, mert a legtöbb fizikai gombot száműzték. A képernyő alatt csupán a slusszkulcsot idéző indítógomb, az üzemmódváltó, a menetirány kapcsolója és egy rádiókezelő tekerőgomb maradt. Illetve még néhány olyan funkciógomb, ami tényleg jobb, hogy egy mozdulattal működtethető, mint például a parkolókamerák és a párátlanítás. Hangulatos viszont a szövetborítású tárolórekesz-fedél, és a még mindig túl vaskos kormánykerék alsó küllőjét kiváltó kis övecske. Tartozok még a csomagtér adataival, ahová 460 liternyi cucc fér alapból, de 1450 literesre is bővíthető a 40:20:40 arányban dönthető háttámláknak köszönhetően. Ráadásul a hátsó sor előre-hátra mozgatható 13 centimétert 60:40 arányban osztva, ami bizony praktikus megoldás. Sőt, gombnyomásra felnyíló vonóhoroggal is felszerelték ezt a modellt. Elöl nincs csomagtér, hiszen olyan platformra épül az autó, amelyre belső égésű motoros, illetve hibrid modellek is felépíthetők. Így hát a burkolat alatt az egyik villanymotor dolgozik az első tengelyen. Bizony, az All4 változatban két elektromos egység is helyet kapott, a másik természetesen a hátsó tengelyen teszi a dolgát és így lesz összkerékhajtású az autó. A rendszerteljesítmény óriási: 313 lóerő. Ehhez 494 Nm forgatónyomaték társul, így 5,6 másodperc alatt százon van Countryman SE, szóval harapós egy jószág, de az üresen is kettő tonnát nyomó Minivel nem a kanyarvadászat lesz a kedvenc elfoglaltságod. De egy SUV nem is arra való. A 64,4 kilowattórás akkumulátor a nagy tömeg egyik okozója, ám ugyanez képes papíron akár 432 kilométerre elegendő energiát tárolni. A tesztfogyasztás 18,5 kWh/100 km lett vegyesben, némi terepjárással, ami végül 350 kilométeres hatótávot jelentett. Az autó viselkedésében igazából nincs semmi eltérő ahhoz képest, amit bármelyik villany-SUV tud. Kellemes vele némán suhanni. Autópálya tempóhoz közelítve ugyan egyre zajosabb (mint bármi más), ám ezt főleg a téli gumik és a visszapillantó tükrök okozzák ebben az esetben. De fő terepe úgyis a város és az agglomeráció. Fedélzeti töltője 11 kW-os, de kérhető 22 kW teljesítményű is. Villámtölteni pedig 130 kilowattal lehet, amellyel 29 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség. Vezetősgédjei kiválóan működnek, de meg is lepődtem volna, ha nem, mert a BMW-nél nagyon ügyesen csiszolták olyanra ezeket, hogy egyszer sem érzed túl tolakodónak a beavatkozásukat a normális közlekedés során. A legszebb az egészben, hogy a Countryman alapváltozatát már-már alsó-középkategóriás árban adják. Azonban a villanyhajtás felára még mindig nagyon magas. Az elsőkerék-hajtású, de még mindig bőven erős (204 lovas) Countryman E árlistáján 17 100 000 forint a legkisebb szám. Az SE ALll4 viszont már 19 595 000 forintról indul és egy-két óvatlan kattintás az extralistán máris 20 millió fölé emeli, ezért valószínűleg nem ez lesz a Countryman húzómodellje.    
Értékelés
Pozitív
Illik a villanyhajtás egy városi terepjáróhoz, a hatótáv is optimális ehhez a felhasználási módhoz
Negatív
Magas indulóár
Árak
Tesztmodell alapára
17 100 000 Ft (2025.05.09.)
Tesztautó ára
19 595 000 Ft (2025.05.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
cm3
Teljesítmény:
230 kW (313 LE)
Nyomaték:
494 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
Végsebesség:
180 km/h
Méretek
Hosszúság:
4445 mm
Szélesség:
1843 mm
Magasság:
1635 mm
Saját tömeg:
2000 kg
Össztömeg:
2570 kg
Tengelytáv:
2692 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
460-1570 l
Motor és váltó
Motor:
villanymotor
Hengerűrtartalom:
cm3
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
494 Nm
Teljesítmény:
230 kW (313 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre