Ilyet még nem láttál! Olajcsere 30 év után

Videó: így néz ki egy 30 éves olaj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harminc év után először cseréltek olajat a Volkswagen Passatban. Videón mutatjuk, hogy miként néz ki egy igazán fáradt olaj.


Manapság egyre inkább kitolódik az olajcsere-periódus a személyautóknál is. Korábban 10-15 ezer km után volt ajánlott, aztán eljutottunk a 20-25 ezres periódusig, most pedig számos gyártó lövi be a visszaszámlálót 30 ezer km-re. A legtöbbeknek utóbbi értéktől már borsódzik a háta, nem úgy egy brazil VW tulajdonosnak. A legalább harmincadik életévében járó B2-es Passatjából most engedték le először az olajat. A látvány megdöbbentő. Az olaj szurokhoz hasonlóan lassan csúszik ki a furaton keresztül, a jelenség jól megfigyelhető az alábbi videón.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Ilyet még nem láttál! Olajcsere 30 év után

  • 2017.10.27. at 20:04
    Permalink

    Ez egy marhaság! Hogyan működött a motor? Miként dolgozott az olajlehúzó gyűrű, az hidraulikus szelepek furatait, az olajszivattyút miért nem tömte el? Ez a tragacs valahol állt 30 évig és mielőtt újra beindították, lecserélték az olajat.

  • 2017.10.27. at 20:04
    Permalink

    Hát mikor a szomszéd T2es transporterében hidegben hidegindítás után szétdurrant az olajszűrő? Az is sűrűn volt cserélve. És tudom, hogy MDC30 egyfokozatú nyári került bele valami jó pár évvel korábban.

  • 2017.10.27. at 20:04
    Permalink

    Próbálta volna meg egy 2000 után épített autóval, ahol a tervezett elavulást is figyelembe vették a konstrukció megalkotásakor. Már rég megjelent volna valami új – lábas, bili, bogrács, stb. – formában az autó.
    A korábban készített autók – egyáltalán bármilyen műszaki berendezés – arányaiban jóval nagyobb mértékben üzemképesek egy adott kor után.
    És ezt nem csak amiatt, mert az emberek mostanában inkább lecserélnek dolgokat, mint javíttatnak.

  • 2017.10.27. at 20:04
    Permalink

    én is arra gondolnék, hogy max mindig utántöltött csak és egy bizonyos réteg az alján így be nyányósodott 😀 vagy tényleg csak állt a kocsival…mert, hogy ezzel nem lehet így menni 5km-t sem, az tuti :D:D

  • 2017.10.27. at 20:04
    Permalink

    Van aki olajat cserél bizonyos időközönként, és olyan is akad aki nem szarozik ilyennel és az autóval cseréli egyben…… Bizonyára a többi része is hasonlóan kiváló állapotban van. Mindenkinek más a fontos.

Vélemény, hozzászólás?