Íme a V6 hibrid Ferrari, amire vártunk: bemutatkozik a 296 GTB!

A Ferrari a vezetés élményét keresőknek ajánlja legújabb, legrövidebb tengelytávú, hibrid modelljét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy olyan autót kívántak megalkotni a Ferrarinál, ami mindenkinek mosolyt csal az arcára, aki kipróbálja. V6-os motorja ellenére nem belépő árkategóriás modell a 296 GTB, de a teljesítményével sem kell szégyenkeznie a hengerszámban ráduplázó társai közt.

Hiánypótló modellt dob piacra a Ferrari: legújabb autójuk, a 296 GTB egy hibrid, és mindösszesen 6 henger duruzsol benne. A háromliteres, kategóriájában igen kicsinek számító erőforrás ellenére egy igazi fenevad. 830 lóerős rendszerteljesítményének hála 2,9 másodperc alatt képes álló helyzetből százra, 7,3 másodperc alatt pedig kétszázra gyorsulni.
Hirdetés
A bemutatón kiemelt fókuszba került a vezetési élmény, elhangzott többek közt az is, hogy a mindössze 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően az autóval nem kell küzdeni azért, hogy jól menjen. Ezt a kialakítást, illetve az alig 1470 kilós saját tömeget a frissen kifejlesztett V6-os motor kompakt méretének is köszönhetjük. Ezzel a motorral kapcsolatban merült fel az egyik legérdekesebb kérdés a sajtótájékoztatón, hogy miért kellett egy teljesen új konstrukciót tervezni, amikor a Maseratival közösen jóval költséghatékonyabb lehetett volna mindkét cég számára az új hathengeres motorok bevezetése. Erre a kérdésre a stílusos válasz a következő volt: "A Ferrarinál nem opció, hogy az autó egy olyan központi részét, mint maga a motor, nem mi tervezzük meg magunknak, pontosan olyanra, amilyenre szeretnénk." Az Assetto Fiorano csomag versenyfutóművet, plusz 10 kilogrammnyi leszorítóerőt és 12 kilóval kisebb tömeget ad a még jobb versenypálya-eredményekért. Mindezt a lehető legkönnyebb, szénszálas karosszériaelemekkel és még agresszívebb aero csomaggal érték el a Ferrari mérnökei.
Hirdetés
Az első kiszállított példányok 2022 első negyedévében érkeznek majd meg, az "alap" 296 GTB-ért 269 000 eurót kell majd letenni az asztalra, de az Assetto Fiorano változat 302 000 euróba kerül. Forintra átszámolva ez azt jelenti, hogy a V6 hibrid Ferrari körülbelül 94,5 millióról startol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?