Elengedi a villanyautói unalmas és erőltetett dizájnját is a Volkswagen
A Volkswagen háza táján hatalmas a baj, ezt a vak is látja. Gyárbezárások, elbocsátások, nem teljesülő eladási célok, és még sorolhatnánk. Arról azonban egészen eddig meglepően kevés szó esett, hogy miként próbálja majd megoldani a német autóipari óriás a problémáit. Most viszont Kai Grünitz, a Volkswagen fejlesztési vezetője lerántotta a leplet a jövőről, méghozzá az Auto Express magazinnak adott interjújában. Grünitz elárulta: az ID.3 és ID.4 modellek teljes külső átdolgozást kapnak, ezzel pedig bemutatkozik a Volkswagen villanyautóinak új formanyelve, amely remélhetőleg jóval több vásárlót vonz majd a szalonokba. Az összes járművükre vonatkozik viszont, hogy a beltereket újra kell gondolni. A Volkswagen pedig merészet lép ezzel kapcsolatban:
visszahozzák a fizikai gombokat.
Viszlát túlegyszerűsített, nehezen kezelhető belterek!
A mérnökök végre felismerték, hogy erre bizony igény van a piacon, főleg a Volkswagen potenciális vásárlói között. Az irány azonban még mindig nem tökéletes, az árak optimalizálása helyett továbbra is a prémiumkategóriához közelednének: olcsóbb helyett jobb járműveket szeretnének gyártani. Árcsökkentést egyedül az akkumulátor-technológiával kapcsolatban emlegetett, ám itt is inkább a gyártási költségek terén, a fogyasztóknak pedig minőségi javulást harangozott be. Nem kizárt azonban, hogy az ID.3 utódja valójában a következő, tisztán elektromos Golf lesz, amit párhuzamosan gyártanak majd a jelenlegi, 8. generációs Golffal. Egy biztos: látják a problémát a németek is, és talán már a megoldások terén is kezdenek jó irányban tapogatózni. Vélhetően az árak csökkentését gazdasági okokból nem tudják bevállalni, így pedig nincs más lehetőség, mint többért, de legalább jobbat adni. Kérdés, hogy a vásárlóik pénztárcája képes lesz-e lépést tartani ezekkel a trendekkel.
Vajon elég lesz az új dizájn, a gombok visszatérése és a prémiumabb érzet a Volkswagen megmentéséhez?
Ez már tényleg a sírvaröhögős kategória.
A VW csoport figyelhetett volna, hogy mi történt, amikor a Renault a Dacia márkanévvel olcsó autókat kezdett árulni. Nyugaton az volt a vélemény, hogy ezeket úgyis csak a csóró káeurópaiak meg a portugálok fogják megvenni. Ehhez képest Angliában, Németországban is sláger lett a Sandero, majd később a Duster, ami még a skandináv piacokon is tarolt.
Ehhez képest a VW, bár nyakig úszik a szarban, azt mantráza, hogy a prémium szegmensbe tart, és ez fogja őket kihúzni. Miközben ezerszám állnak az eladatlan autók a mezőn. Ne nézz fe, VW!
Szerintem az okok a németek habitusában keresendők. A német szemében a Dacia egy olyan szint, ami nekik méltatlan, „rangon aluli” lenne, egy Dacia-kaliberű autó nem viselhet német emblémát. Az „übermensch-untermensch” filozófia még ma is él, a franciáknál meg nincs ilyen. Miért pozícionálták egyre feljebb és feljebb a Skodát és a Seatot is az idők folyamán, ahelyett, hogy valamelyikkel megjátszották volna a budget-brand kártyát? A német esze mindig csak azon jár, hogy lehetne bőrbe varrni és mocskodul drágán adni valamit. Ha adsz neki egy talicskát, azt is bőrbe varrja és Maybach-ként árulja majd. Ezen kéne változtatniuk, de a vér ugye nem válik vízzé…
Ha visszakeressük a jelen cikk illusztrációjaként szereplő ID.3 tesztjét az autonavigator.hu oldalon, az ára 25 038 050 Ft (2024.07.02.).
25 millió egy ID.3-ért, és a gyár abban látja a megoldást, hogy „többért, de legalább jobbat adni”.
Ehhez nincs mit hozzáfűzni.