Íme az álca nélküli, 2021-es Skoda Fabia! Vagy mégsem?

Első ránézésre leplezetlennek tűnik a Fabia a legújabb kémfotókon: közel már a bemutató

A VW csoport álcázási hagyományait követi az új Fabia, a sorozatgyártás közelében már színazonos matricákkal leplezik az újdonságokat, amiket kreatívan próbálnak a régi modellnek álcázni. Ezt láthatjuk a két frissen elcsípett prototípuson is.

A Volkswagen Polo faceliftjéhez hasonlóan itt is a hátsó lámpatestek matricázása a legfeltűnőbb, hiszen a Fabián is egy nagyobb fényforrást kellett kisebbre maszkírozni. Érdekesség, hogy a Fabia története során elsőként ezen a generáción folytatódik a hátsó lámpa a csomagtérajtón is. Könnyen kiszúrható továbbá némi érdekesség az első fényszórókon is, a jelenlegi modell opcionális LED csomagját mintázó matrica alatt ugyanis teljesen máshol jelennek meg a fények. Az is biztos, hogy a nappali menetfény már egy egybefüggő csíkból és nem különálló ledekből fog állni. Az autó mérete a platform adottságainak köszönhetően jelentősen nőni fog, ennek következtében a parkolást segítő rendszer szenzorai is gyarapodtak a jelenleg forgalmazott Fabiához képest. Amit biztosan takargatnak még a csehek, az a hátsó lökhárító alsó része, ahol remélhetőleg nem egy pár hatalmas kamukipufogóvég rejtőzik a matricák alatt. Bár a 2015 óta futó előd dizájnja sem tűnik igazán réginek, az új platformmal végre technológia és praktikum terén is felzárkózhat a konszernen belüli vetélytársaihoz. Ezek csak a legfontosabb észrevételek, rengeteg apró részletet lehet még találni, ha szorgosan keresi az ember, tekintve, hogy közel 30 kémfotó készült a két frissen tesztelt példányról.
Hirdetés
További érdekesség, hogy a két fotózott autó biztosan két különböző motorral és felszereltségi csomaggal szerelt változat, jól látszik például, hogy a fehéren hátul dobfékek, a piroson pedig tárcsák igyekeznek lassítani a járművet. Mivel az RS változat nagy valószínűséggel nem tér vissza, így a Monte Carlo lehet a csúcs-Fabia: a piros tesztpéldány minden bizonnyal az. Sajnos ez nagyobb motorokat szinte biztosan nem jelent majd, legfeljebb erősebbet ugyanabból a háromhengeresből.
Hirdetés
Fontos viszont megjegyezni, hogy sokaknak nem a felszereltségi szintek, hanem a karosszériaformák változatossága miatt lehet vonzó a kis Skoda, még akkor is, ha a várva várt kombi változatot csak később mutatják be a csehek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.21. at 17:55
    Permalink

    A VW csoport műszaki de-evolúcióját követve azt mondanám, hogy addig kell venni a kifutó Fabiából amíg van. De lehet, hogy jobban járnak az ős-Škodások, ha megbarátkoznak a Citroën C3, KIA Rio vagy a Suzuki Swift formájával – a szakma többsége elég szkeptikusan kezeli azt, hogy lesz-e egyáltalán kombi változat (legfeljebb 20-30% esélyt adnak neki).

Vélemény, hozzászólás?