Íme az év eddigi legmenőbb BMW M emlékmodellje, az új 3.0 CSL

A valaha volt egyik legmenőbb versenyautóját álmodta újra a BMW az M évforduló végéhez közeledve

50 éves a BMW M divíziója, így rengeteg sportos bajor gépszörny került idén a gyártó kínálatába. Most bemutatták az eddigi legmenőbbet mind közül, a '70-es évek egyik ikonikus versenyautójának nyomdokaiba lépő 3.0 CSL-t. Mutatjuk, hogy mire képes!

A bajor márka rajongói aligha tudhatnak izgalmasabb évet a hátuk mögött az ideinél, hiszen az M divízió 50. évfordulója nyomán sorra érkeztek a vadabbnál vadabb élményautók a BMW-től 2022-ben. Az M3 kombi és az M2, illetve az M4 CSL után most megérkezett a hab a tortára, méghozzá a 3.0 CSL formájában, amelyet az 1970-es évek Coupe Sport Lightweight modellje tiszteletére hoztak létre. Az E9 kódú, 1968-ban bemutatott széria a BMW 6-os sorozatának elődje, ennek alapjaira készült az eredeti, 3,0 literes motor hajtotta homologizációs 3.0 CSL 1972-ben, amely lényegében a Túraautó-Európa-bajnokság adott évi BMW versenygépének utcai változata volt.
Hirdetés
Ennek a legendás modellnek, illetve a 2015-ben a tiszteletére bemutatott 3.0 CSL Hommage koncepciónak az egyenes ági leszármazottja ez a "hatos", ami leginkább a veséin látszik, ezeknek mérete és formája a koncepcióról ered, ám a keret fényezése és a rács mintázata a mai BMW modellekhez hasonul. Ugyanebből a szatén-alumínium textúrából a hátsó ablakok keretére is jutott, ami az első lökhárítótoldatokkal és a motorháztető funkcionális légbeömlőivel együtt emlékeztet az eredeti versenyautóra. Bár az első lézerfényszórók lényegében az M4 CSL-ről érkeztek, a kadmiumsárga részletek a múlt versenyautóit idézik, akárcsak a hatalmas sárvédőív- és küszöbtoldatok. A leglátványosabb kapocs az elődmodell örökségével mégis a hatalmas, M-Power feliratú hátsó légterelő, amelyet egy tetőszpojler egészít ki, akárcsak annak idején az E9 alapú modellen. Az elöl 20, hátul 21 colos felnik modern, Y formájú küllői és az autó oldalának sziluettje mégis gyorsan visszarepítenek a jelenbe, akárcsak maguk a Michelin gumik, amelyek egy 50-es szám formájában az oldalfalukon hordják az emlékév jelölését.
Hirdetés
A modern forma harmóniája a régi kor ihlette mintával tökéletes egyensúlyú harmóniát ér el az Alpinfehér fényezés és a tradicionális M grafika újragondolásával. Az M zászló színeibe öltöztetett modell ráadásul a BMW valaha volt legerősebb soros hathengeresét rejti a nyújtott orrában, akárcsak annak idején az elődje tette a maga 206 lóerejével. Az újdonság esetében ez a teljesítmény aligha lenne elég a cím megismétléséhez, így inkább a DTM-ből ismert BMW M4 GT3 3,0 literes erőforrásának továbbfejlesztett, 560 lóerős változata mellett döntöttek a mérnökök. A forgatónyomaték érdekes módon nem követte a teljesítmény emelkedését, helyette 100 newtonméterrel alulmúlja az M4 GT3 értékét, ám ez valószínűleg egyetlen rajongót sem zavar majd. A nyomatékcsökkentés azért kellett ugyanis, hogy automata helyett kézi váltóval kínálhassák a 3.0 CSL-t, amelynek így is marad 550 newtonméter a tarsolyában, ezt ráadásul kizárólag a hátsó kerekekhez küldi egy M differenciálművön keresztül. Alapárasak a karbon-kerámia fékek, ahogy az adaptív BMW M futómű is, így kordában is tartható a hatalmas teljesítmény a tökéletes versenypálya-élmény érdekében.
Hirdetés
A beltérben szénszálas versenyüléseket és burkolatokat találunk, ezeket kézzel készítik az autóhoz. A kézi váltó gombja fehér színével emelkedik ki a sötét környezetéből, ezzel még inkább felhívja magára a figyelmet, ahogy a méretes számozás is azonnal szembetűnő. A BMW ugyanis mindösszesen 50 darabot készít majd a limitált szériás modellből, nagyjából 3 hónap leforgása alatt. Az autók különlegességéhez hozzátesz a speciális felhordási folyamatot igénylő festékréteg és a rengeteg kézzel készülő alkatrész is, a nyolc összeszerelési részciklus autónként 10 napos gyártási procedúrát eredményez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?