Íme az Iveco magyarországi jövője!

Már a teherautó-ipar is az elektromos korszak felé kacsintgat?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Eurotrade Kft. az Ivecóval közösen tartott sajtótájékoztatót, kiderült, hogy milyen irányba halad a népszerű haszonjármű-márka hazánkban és a nemzetközi színtéren.

2023. március 27-én Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatót tartott az Iveco Austria Gesellschaft m.b.H. képviselőivel a vállalat jövőjét érintő változásokról. A tavaly decemberben aláírt Iveco dealeri szerződés volt a fő téma, amely meghatározza az Eurotrade Kft. és a magyarországi Iveco forgalmazás jövőjét. Természetesen a 2022-es év számai is szóba kerültek, a kisigmándi vállalat a tavalyi évben valamivel több, mint 400 db haszonjárművet értékesített, az előzetes várakozások szerint 2023-ban megközelítik a 12 milliárdos árbevételt is. A vállalat azonban fejlődik és változik, ennek a már említett Iveco disztribútori szerződésben foglaltak adnak iránymutatást. A tervek szerint ugyanis minden téren javítani kell a számokon, ezért dinamikusan növelni fogják az értékesített Iveco teherautók mennyiségét, amely hozzájárulhat a márka hazai piaci részesedésének növekedéséhez is. Ez 2022-ben 4,69% volt a 3,5 tonnás, vagy annál nagyobb járművek kategóriájában, de a piaci részesedés célszáma 2027-re ugyanebben a kategóriában 7,5 százalék.
Hirdetés

Kiemelten fontos továbbá az Eurotrade Kft. számára a fenntartható közlekedés és árufuvarozás, ezért az elektromos járművekre is komoly hangsúlyt fektetnek.

Az egyik nagy feladat tehát az alternatív meghajtású Iveco modellek hazai piacra történő bevezetése, emiatt alakítanak ki 4 töltőfejes, nagyteljesítményű teherautó töltőparkot is. Ivan Blazek az Iveco gyár képviseletében hozzátette: Jelenleg is szerepel a kínálatban LNG és CNG üzemű teherautó. Most azonban a Hyundai márkával együttműködve létrehozták az első üzemanyagcellás eDaily kisteherautó prototípusát, amelyet az IAA kiállításon mutattak be. A 140kW teljesítményű, üzemanyagcellás eDaily 3 tonnás hasznos teherbírással rendelkezik. Ivan Blazek megemlítette továbbá az Iveco és a Nikola együttműködésát is, amely utat nyit az emissziómentes teherszállításban is a Nikola Tre BEV nyergesvontatóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?