Íme az új BMW X5. Négy hengerrel, csak hátul hajtva is jön

A traffipaxnak is fityiszt mutat az új BMW X5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW szép csendben bemutatta a harmadik generációs BMW X5 szabadidő-autót, pedig amilyen jó és népszerű, nagyobb csinnadrattát is érdemelne.

A BMW bemutatta az új, harmadik generációs X5 szabadidő-autóját. Nem valami kiemelt fontosságú szalonon vagy egyéb eseményen, csak úgy szép halkan, suttyomban. A sok szempontból túlzónak, fölöslegesen nagynak is joggal nevezhető X5 kategóriájának bestsellere: 1999 óta több mint 1,3 millió példányt adtak el belőle, ami azért nagyon nem kevés annak is a tükrében, hogy az átlagautósnak nem pusztán böszme, de irdatlan drága is ez a kocsi. Az eddigieknél többféle színben-módon konfigurálható friss, formájával csupán módjával frissített nemzedék - Németországban - novembertől lesz kapható még nem tudni, mennyivel drágábban a kifutó típusnál.
Hirdetés

Az új X5 nem meglepő módon leheletnyivel még elődjénél is hosszabb és szélesebb (4886/1938 mm), magassága ugyanakkor hangyányival csökkenve már "csak" 1762 mm. Tengelytávja maradt tekintélyes 2933 mm (a padlólemez viszont állítólag új). A csomagtartó alapból 650 literes, míg a 40:20:40 arányban osztott hátsó sor döntésével bővítve 1870 liternyi pakk is befér (ez 30-120 literes növekmény). A hátfal felső részét szériában villanymotor nyitja és csukja - a távirányítóról akár.

A természetesen minden korábbinál minőségibb és gazdagabb extrázást lehetővé tevő, opciósan hétszemélyes utastér praktikumban is fejlődött, például az első ajtózsebek 1,5, a hátsók 1 literes palackokat is befogadnak. A kesztyűtartó nyitása is egyszerűsödött, hagyományos lett. Az enteriőr hangulata Luxury Line, X Line vagy M Sportos lehet. Az üléspozíción emeltek, a műszerfalon süllyesztettek egy kicsit

Az átfésült motorpaletta kezdetben mindössze háromféle erőforrást sorol majd. Az xDrive50i V8-as benzines 4,4 literes lökettérfogatból két turbóval már 450 lóerős és 650 Nm nyomatékú, 100 km/h-s tempóra 5 mp alatt gyorsul, végsebessége 250 km/h, vegyes fogyasztási értéke 10,4-10,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 242-244 g/km. Sokkal erősebb, gyorsabb, tisztább üzemű, mint volt. Akárcsak a mifelénk legkedveltebb, 6 hengeres xDrive30d is a maga már 258 lóerejével és 560 Nm nyomatékával, 6,9 mp-es 100-as sprintidejével, 230-as végsebességével és 6,2 l/100 km-es étvágyával, amihez - abroncstól függően ugye - 162-164 g/km-es a károsanyag-emisszió. A harmadik verzió ennek a motornak a triturbója M50d néven, bődületes 381 lóerővel, 740 Nm-es nyomatékkal, 2200 baros befecskendezéssel, 5,3 mp-es gyorsulással, 250-es végsebességgel és 177 g/km-es CO2-kibocsátást eredményező 6,7 literes, a teljesítményhez viszonyítva nevetséges - laboratóriumi - fogyasztással.
Persze, hogy csökkent az autó üres tömege (van olyan változat, ahol majdnem 100 kilóval), a légellenállás ligalegjobb 0,31-es, a váltó csakis 8 fokozatú automata, és hát az összes motor teljesíti a 2014 szeptemberében életbe lépő Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. A decemberi - amerikai, spartanburgi - gyártásból jövő év elején érkező többi duplaturbós is. Az xDrive35i (S6 benzin, 306 LE), az sDrive25d (S4 dízel, 218 LE, hátsókerékhajtás), az xDrive25d (S4 dízel, 218 LE) és az xDrive 40d (S6 dízel, 313 LE) is. A kétkerékmeghajtású - igen, 4 hengeres (...) kisdízel kombinált fogyasztása 5,6 l/100 km, CO2-je 149 g/km, hihetetlen.
Az üzemanyag-spórolásban olyasmik is segítenek, mint stop-start rendszer, fékenergia-rekuperáció, de ez még a hagyján kategória. Mert az EfficientDynamics jegyében az eco pro üzemmód energiát menedzsel, a proaktív tempomat 50 és 160 km/h között "vitorláztat" (ha nem tapossuk a jobb oldali pedált, lelövi a motort), de előrelátón akkor is elveheti a gázt, ha például a táblafelismerő sebességkorlátozást észlel (a traffipaxoknak is fityiszt mutatva, tehát pénzt is spórolva). A navigáció übertakarékos útvonalat javasol, emellett kényelmes vagy sportosabb vezethetőséget garantáló élménykapcsoló, háromfázisú adaptív felfüggesztés, M-futómű, aktív kormány, (hogy végképp megtagadjuk a magyar nyelvet) update-elt Head Up Display, Night Vision, holttérfigyelő, parkolóasszisztens, Surround View funkció 360 fokos képmegjelenítéssel, sávelhagyásra figyelmeztetés, ráfutásgátló automata fékezéssel, Bang & Olufsen csúcshifi és még kismillió extra extra kényeztetheti vagy épp óvhatja a sofőrt és az utasokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?