Íme az új, nagyon más Suzuki SX4

Crossover Esztergomból: új Suzuki SX4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavalyi Párizsi Autószalonon S-Cross néven futtatott tanulmányból Genfre kész lett a második generációs, elődjétől jelentősen eltérő új Suzuki SX4 kompakt crossover.


Tavaly ősszel Párizsban még csak tanulmány volt és az S-Cross névre hallgatott, most aztán a Genfi Autószalonon már a sorozatgyártásra kész verzióját mutatta be a Suzuki az SX4 második generációjának. Mert továbbra is SX4-nek hívják, csak már nem holmi kisautó lesz emelt hasmagassággal, hanem elődjénél kívül-belül nagyobb, "igazi" kompakt crossover.
Hirdetés

Az esztergomi gyártású új SX4 ősszel érkezik a piacra, s a kifutó típushoz képest 165 mm-rel hosszabb (4300 mm), 10-10-zel szélesebb (1765 mm) és magasabb (1565 mm), míg tengelytávolsága 100 mm-rel gyarapodott (2600 mm). Az első és a hátsó nyomtáv is nőtt, de ami igazán örömteli: az ős csöpp, mindössze 270 literese helyett már versenyképes 430 literes a csomagtartó.
Sok konkurenssel szemben ezután is lesz (friss fejlesztésű Allgrip fantázianevű) összkerékhajtás, ráadásul a sofőr négy üzemmód (Auto, Sport, Snow, Lock) közül választhatja majd ki a neki, illetve az út- és időjárási viszonyoknak legmegfelelőbb programot. Motorfronton stop-startos, 1,6 literes benzines és dízel lesz rendelhető egyelőre nem részletezett adatokkal (annyit tudunk, hogy mindkettő 120 lóerős, a benzines nyomatéka 156, a dízelé 320 Nm már 1750-es percenkénti fordulaton). Előbbihez 5, utóbbihoz 6 sebességes manuális váltó kapcsolódik, opcióként fokozatmentes, kormányról kapcsolgatható CVT váltó is megjelenik a kínálatban.
LED-es nappali menetfény, xenon lámpa, kétrészes, nyitható panorámatető, tolatókamera, 17 colos alufelni, abroncsnyomás-felügyelő, széria ESP és 7 légzsák - az új SX4 nagyon más liga, feljebb pozicionált és nyilván drágább is lesz a népszerű elődnél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Nagyon jót nevettem néztem a használtautó.hu-t és 6.5milláért kínálnak egy új SX4-et kemény 120LE-vel ennek az árnak a feléből már autót is lehet kapni ..

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Nagyon buták lettek az első lámpái .. túl nagyok, nem arányos az egész kinézet így a fotók alapján .. és igen az ára biztos túl lesz az emészthető kategórián !! .. bár ha a dácia tud 3 milláért adni egy Dustert, akkor a Suzuki is megpróbálhatná ..

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Igen én is attól félek hogy a megfizethető új autó kategóriába nem fog beférni.Régen nem volt friss modelljük, valószínűleg az árával nem lesznek szívbajosak. Mindjárt az elején belövik “15 eurósra”. Így jó sok vásárlót elveszthetnek, akik majd szaladnak autónak látszó belépő színvonalú francia kocsikat venni. És meg is értem őket. Pénz beszél..

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    A képek alapján még nem tudom, hogy tetszik-e, Élőben kellene látni. A csomagtartó a suzukis méretekhez képest nagy, de igazából ebben a kategóriában a 430 liter sem sok. A Suzuki motorjai nagyon jók (itt persze a benzinesekre gondolok, hiszen a dízel nem is Suzuki), problémamentesek, strapabíróak, viszont lassan illene előhúzni valahonnan egy kis turbo motort, amiben van nyomaték is.
    Nagy sikere nem lesz, a jelen gazdasági helyzetben semminek nincs sikere, egyszerűen nem lehet, nincs piac. Az eladások 80%-a céges vásárlás, azok pedig nem nagyon vesznek Suzukit, pláne nem egy SUV-szerű kocsit.
    A másik gond az árral lesz. Az biztosan annyi lesz majd, amennyi a hasonló kategóriájú más márkájú kocsiké, de ez egy Suzuki és így sok. A Suzuki legyen olcsó. Ezt nem én mondom, hanem a marketing tudományából ezek jönnek le.
    Egyszer egyik ismert borászunk mondta, hogy ha Németországban be akar vezetni egy bort, és azt 10 Euróért akarja adni, akkor az első perctől annyiért kell adni, nem szabad azt csinálni, hogy 5 Euróért hosszú ideig bevezetem, majd egyszer csak felemelem, mert akkor az lesz a vásárlók reakciója, hogy “Miért adjak ezért 10 Eurót, hiszen ez egy 5 Eurós bor!”. És az a bor lehet, hogy kiválóbb, mint akár a 15 Eurós, 10-ért nem fogják megvenni.
    A Suzukit Magyarországon belőtték “5 Eurós autónak” ………

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Remek családi autónak sikeredet így a képek és méretek alapján.
    De ne legyen illúzióink afelől hogy olcsó lesz.
    Csak nézzük a hasonló autókat. Azok 5-6MFtról indulnak pl. Qashqai, Mitsu ASX.
    Ha mégsem lenne igazam, akkor már bomba ajánlat lehet.

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Jól néz ki,kimondottan jól,főleg szemből!
    Az hogy a Quasqai-ra és a Rav4-re is hasonlít az nem baj,jobbtól”ellesni”nem szégyen….
    A műszerfal már majdnem nagyautós,a belső tér láthatóan tágasabb, a csomagtartó élhetőbb méretű.
    Ha jó/értékarányos hazai indulóáron(kb 4 millióra gondolok),kezdik el árulni akár még nagyobb mennyiség is elkelhet,illetve többen átpártolhatnak a konkurens márkáktól!

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    F.sza kocsi, csak sajnos a haldokló magyar autópiacon nem sokat adnak el belőle -szerintem. De boldog leszek ha tévedek. Olyan formát sikerült összehozni, ami széles rétegnek emészthető. Akik meg legyintenek, azok még a múlt évtized első felénél járnak a Swift-eknél… Jó reggelt! Ez más világ. Nem Swift-em van, csak legyünk korrektek minden márkával.

  • 2017.10.30. at 06:25
    Permalink

    Ahogy látom, ez a gép az Opel Mokka kategóriája. Ha marad a Suzukira jellemző megbízhatóság, és persze nem szállnak el a beárazásakor, akkor sikerre számíthat. Nekem a külseje bejön.

Vélemény, hozzászólás?