Íme az új Skoda Octavia. Viszlát, fapad!

Első teljes, éles, gyári fotókon az új Skoda Octavia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Annyi csepegtetés, miegymás után megjöttek az első fotók a már ugye középkategóriás Octaviáról - az új, szép nagy Skoda tavasszal kerül majd a boltokba.

Van még, ki ne tudná, hogy osztályt vált a Skoda Octavia? Korábban ugye félig-meddig kilógva az alsó-középkategóriából a kompaktokat és a közepeseket is veszélyeztette, mit veszélyeztette, általában verte is a cseh remek, a harmadik generáció bezzeg annyit nőtt, hogy már deklaráltan a VW Passat, a Ford Mondeo meg a többiek ellenfele. S nem a Golfé meg a Focusé meg a többieké. Skodáék a feljebb pozicionálást azért is léphették meg, mert időközben bevezették a Rapidot, s mostantól e két modell vállvetve írhatja a sikersztorit.
Hirdetés
A megannyi csepegtetés után "online leleplezett" egészben és élesen, hivatalosan most először látható, a VW-konszern moduláris MQB-padlóját (az Audi A3-mal, a VW Golffal, a SEAT Leonnal együtt) használó, elöl MacPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztésű, elektromos kormányszervós Octavia elődjénél 90 mm-rel hosszabb (4659 mm), 45-tel szélesebb (1814 mm), tengelytávolsága meg nem kevesebb mint 108 mm-rel gyarapodott (2686 mm). Úgy, hogy üres tömege mázsányival csökkent. A nagyközönség számára testközelből először a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó ötajtós kivitel csomagtartója (30-cal) 590 literesre nőtt, a később érkező kombi puttonya még ennél is gigászibb lesz.
A sajtóanyag szerint bent is minden irányban tágasabb az újdonság, emellett pedig az utastér nyilván minőségibb hatású anyagokból épített. És nagyon volkswagenes. Olyan extrákkal tömhetően, mint érintőképernyős multimédia/navigáció, adaptív tempomat, táblafelismerés, sávtartó asszisztens, ütközésmegelőző rendszer, automata fényszóróvezérlés, panorámatető, üzemmódválasztó kapcsoló, parkolássegéd, kulcsnélküli nyitás és indítás, stb.

Motorból kezdetben 8 féle lesz csakis turbósan és 4 hengerrel, a legtakarékosabb és legzöldebb a stop-start rendszeres, 110 lóerős 1.6 CR TDI Greenline a maga 3,4 l/100 km-es ígért vegyes fogyasztásával és 89 g/km-es CO2-kibocsátásával. A váltó manuális (5-6 fokozatú) vagy DSG kétkuplungos automata lehet 7 sebességgel. Összkerékhajtás, Scout álterepes változat, RS sportverzió? Később. A második nemzedék Tour II-ként él tovább.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Nekem kifejezetten tetszik a németesen egyszerű és letisztult formaterv. Még a belterével sincs bajom a képek alapján. A VW-knál szerintem pofásabb, markánsabb jelenség. Ha családos lennék, és megengedhetném magamnak, nálam jó esélyei lennének.

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Remek a külső, és belső is tetszik. Ez a kiadás is elég ütősre sikeredett szerintem. A hossza és szélessége alapján várhatóan tágasa lesz. Négy főnek már kényelmes lesz. Plusz ott van a brutálisan nagy csomagtartó. Úgy hiszem sok gondot fog okozni a konkurenciának. Főleg ha az árát is sikerül kellően eltalálni akkor tarolni fog.

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Igen, ez baromi jó ár, főleg ha nem valami készlet kisöprésről van szó. Cégek vinni fogják.
    Motorban most jobbak a konszern autói, a ha kijön Opelék SIDI motorja akkor lesz majd pariban.
    Ez a motor még azért is szimpatikus mert nincs túltöltve, ha megbecsüli a gazdája tartós lehet.

    A céges autót anno 5,5 millióért vettük az 1,6Tádé motorral, manuális klíma, első elektromos ablakok, ABS, 4 légzsák, tolató radar, és alufelnin kívül nem sok minden volt benne. Ennyiért J Astrában felszereltebb 110 lovas dízelt lehetett kapni. Viszont ezt a linkelt változatot maximum a Cruze tudja ütni árban.

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Szubjektív, de nekem ez az Octavia sokkal formásabb és tetszetősebb, mint a sótlan Passat. Ehhez tényleg hozzá mertek nyúlni az elődjéhez képest és egy nagyon jó autóból sikerült egy még jobb és gyönyörű autót csinálni, ami már-már prémiumkategória.
    Kár a beltérért, mert az sajnos, mint minden VW-csoportos autóban, ebben is minden érzelmet és lelkesedést kiöl az emberből.

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    A Skoda most úgy pozicionál, hogy behozta a Rapidot a Golf, Astra, Focus szegmensbe, ott a Superb a felső közép kategóriában, az új Octavia meg bejön a kettő közé. Szóval kicsit elmosodnak a határok. Nekem is volt Astram korábban, szerettem is, de ha most kellene választanom, lehet, hogy inkább egy Octaviat választanék. Egy kicsit színesebb (világos, vagy legalább félig világos) műszerfal sokat dobna rajt.
    Egyébként a mostani Octavia II jelenleg 2.0 Crtdi motorral kapható, 5 millió alatt klímával, alufelnivel. És ezt a szériát sem futatják ki, a két Octavia párhuzamosan lesz kapható (legalábbis egy ideig biztosan).
    http://www.skoda.hu/akciok/akcios_ajanlatok/skoda_octavia_family_ketliteres_dizelmotorral_5_mi/

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Én annyira nem vagyok tőle elájulva.
    Az első lámpája golfos lett a hátsó audi. Nem érzek benne semmi egyediséget, persze nem állítom, hogy nem letisztult, azt meg végképp nem, hogy csúnya lenne.
    A belseje viszont dögunalom mint az elődjének is.

    Céges autóként használtunk 1.6 td-t. Tényleg nagyon jó kis motor. Nem egy erőmű, de a mindennapi normális autózáshoz éppen elég, a fogyasztása pedig igen-igen barátságos volt. Viszont az ára…. drágább vettük mint a J Astrát extrásabb kivitelben! 🙁
    Hát akkor már inkább a J Astra. (Persze én elfogult vagyok)

    Ezt meg nem is értem hova akarja a konszern pozicionálni!?
    Ez már egy Vectra – Insignia méretű autó….

  • 2017.10.30. at 10:02
    Permalink

    Ezt az autót nagyon eltalálták. Árról egyelőre nincs információ, de előrevetíthető, hogy letartolja a középkategóriát, főleg a céges vásárlások fognak sokat nyomni a latban.
    Az 1.6 CRTDI pedig mind fogyasztásban, mind károsanyag kibocsátásban lazán veri akár a Toyota Priust is, még akkor is, ha a gyári adatnál kicsit többet fogyaszt. Ha a gyári 3,4 literre rászámolunk 30-40%-ot, akkor is 4,5 körül lehet a fogyasztás.

Vélemény, hozzászólás?