Innen ered a tolóajtó

A francia találmány már a második világháború előtt megjelent

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ma egy furgon tolóajtó nélkül már teljesen elképzelhetetlen, a könnyű rakodást biztosító megoldás már nyolcvan éve segíti az áruszállítást.

Az autógyártók szívesen dicsekszenek, ha valamiben övék az elsőség. Legyen szó akár az ABS megjelenéséről, az első biztonsági övről vagy az első ízben elért ötcsillagos töréstesztről, a dicsekvés nem maradhat el. Az újítások jelentős része a drágább kategóriákban jelenik meg először, később viszont már az olcsóbb modellekbe is megérkeznek az addig nem látott megoldások, ám akad olyan ötlet is, ami pont egy olcsóbb szegmensben látta meg a napvilágot.
Hirdetés
A számos újdonságot bevezető Citroën történetének legfényesebb csillaga még mindig a hatvanöt éve debütált DS, amire annyira büszke a gyártó, hogy a luxusmárkáját is az istennőként emlegetett modellről nevezte el, ám a tolóajtó eredete ennél is régebbre nyúlik vissza. Egészen pontosan az 1939-ben debütált Citroën TUB viselt magán először tolóajtót, ám az átütő siker elmaradt, ami a második világháború számlájára írható. A két éven át gyártott furgon hossza alig haladta meg a négy métert, a mozgásról pedig egy 1,6 literes négyhengeres blokk gondoskodott a maga 35 lóerejével, a terhelhetőség pedig átlépte az egy tonnát.
Hirdetés
A későbbi DS mellett a TUB is megelőzte korát, mivel bizonyos példányok vígan közlekedhetnének zöld rendszámmal és még a 80 éves modell parkolása sem kerülne semmibe, ugyanis körülbelül 100 példány elektromosként rótta a francia utakat. A Traction Avant műszaki alapjaira épülő modellből csupán 1740 példány készült, de a koncepció tovább élt, az 1947-ben debütált Citroën H szintén tolóajtóval készült.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?