A tolóajtók kétségtelen előnye a könnyű pakolhatóság és kis oldalsó helyigény, a nyolcvan éves találmány nélkül nehéz elképzelni egy furgont (Forrás: citroenorigins.com)
Az autógyártók szívesen dicsekszenek, ha valamiben övék az elsőség. Legyen szó akár az
ABS megjelenéséről, az első biztonsági övről vagy az
első ízben elért ötcsillagos töréstesztről, a dicsekvés nem maradhat el. Az újítások jelentős része a drágább kategóriákban jelenik meg először, később viszont már az olcsóbb modellekbe is megérkeznek az addig nem látott megoldások, ám akad olyan ötlet is, ami pont egy olcsóbb szegmensben látta meg a napvilágot.
A számos újdonságot bevezető Citroën történetének legfényesebb csillaga még mindig a hatvanöt éve debütált
DS, amire annyira büszke a gyártó, hogy a
luxusmárkáját is az istennőként emlegetett modellről nevezte el, ám a tolóajtó eredete ennél is régebbre nyúlik vissza. Egészen pontosan az 1939-ben debütált Citroën TUB viselt magán először tolóajtót, ám az átütő siker elmaradt, ami a második világháború számlájára írható. A két éven át gyártott furgon hossza alig haladta meg a négy métert, a mozgásról pedig egy 1,6 literes négyhengeres blokk gondoskodott a maga 35 lóerejével, a terhelhetőség pedig átlépte az egy tonnát.
A TUB-nak ugyan csak rövid karrier futott, ám a H sorozattal a világháború után tovább folytatódott az áruszállítók gyártása (Forrás: citroenbyvincent.skyrock.com)
A későbbi DS mellett a TUB is megelőzte korát, mivel bizonyos példányok vígan közlekedhetnének zöld rendszámmal és még a 80 éves modell parkolása sem kerülne semmibe, ugyanis körülbelül 100 példány elektromosként rótta a francia utakat. A Traction Avant műszaki alapjaira épülő modellből csupán 1740 példány készült, de a koncepció tovább élt, az 1947-ben debütált Citroën H szintén tolóajtóval készült.