Ironikus: egy évre leállnak a benzines 7-esek gyártásával

Tisztábbak a dízel 7-esek, mint a benzinesek, időt kér a BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dízelpara margójára tökéletes és egyben ironikus példa a 7-es BMW benzines motorokkal való gyártásának szüneteltetése. Tisztább üzeműek a dízelei.


A dízelüzemű autók kitiltásáról szóló hírek után csöppet ironikus az, ami a 7-es BMW-vel most történik. Amíg a nagyvárosok sorra jelentik be az évet, ami után már dízelmotorral szerelt autóval nem léphetünk be egyes kerületekbe, addig a BMW azzal küzd, hogy a nagy benzinmotorok károsanyag kibocsátását lecsökkentse. 2018 második felében életbe lép a WLTP szabványú károsanyag kibocsátási normákat meghatározó szabályozás, aminek a 7-es BMW nagy benzinmotorjai nem felelnek meg, az összes dízele viszont igen.
Hirdetés

A BMW most egy kis időt kért a vásárlóktól, amíg találnak megoldást arra, hogyan férhet el a V8-as és V12-es motorok mellett a részecskeszűrő, ugyanis most a helyhiány a probléma. A benzinmotoros 7-esek gyártását ezért előreláthatóan egy évig szüneteltetik, az viszont még egyáltalán nem biztos, hogy a V12-es M760Li gyártását folytatják-e, az ugyanis részecskeszűrővel sem biztos, hogy teljesíteni tudja majd a normákat. A 7-es így a továbbiakban egy-, kettő-, vagy négyturbós hathengeres dízellel, illetve kétliteres négyhengeres benzinmotorral, hibridhajtással lesz elérhető, csak jövő májusig. A dízelüzemű autók kitiltása tehát nem feltétlenül a legjobb megoldás, amíg rengeteg prémiumgyártó V6-os V8-as benzinmotorja több károsanyagot ereget, mint a korszerű dízelek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?