ISDC: vajon ki lesz a legjobb hazai sofőr?
Verseny a közúton: cél a közlekedésbiztonság fokozása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vajon a kamionos, a buszsofőr, az értékesítő, a taxis, a futár, a szervizes vagy az autóversenyző vezet jobban? Az ISDC ezt deríti ki.
Sofőrsegéd utólag: az i-Cell kamera alapú rendszere egyebek mellett ráfutásveszélyre és sávelhagyásra is figyelmeztet, közlekedésbiztonsági vetélkedő alapjául is szolgál
Elindult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye, az „i-Cell Safe Drivers’ Competition” (ISDC). A flottakövetésben élen járó, illetve az elektronikus útdíj-fizetésbe is beszállt i-Cell a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrummal közösen, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával indította el vetélkedőjét.
Alacsony követési távolságra figyelmeztetés az i-Cell Mobileye rendszerének kijelzőjén. A beépített eszköz saját GPS-szel is rendelkezik, de az autó szenzoraitól is megkap minden jelet
A verseny, pontosabban inkább vetélkedő alapja az i-Cell kamerás sofőrsegédje, amely alacsony követési távolságra, gyorshajtásra és irányjelző nélküli sávelhagyásra, pontosabban már záró-/terelővonal közelítésre is jelez, de figyelmeztet az autó elé lépő gyalogos esetén is, a járművek közül pedig már a motorkerékpárokat is látja. Nem csupán a sofőrnek ad audiovizuális jeleket, hanem a központnak is küldi folyamatosan az infókat, így a versenyzők folyamatosan "követve vannak". A Waberer’s egy kamionsofőrje, a Vodafone üzletkötője, a Taxi 6X6 taxisa, a Gepárd Futárszolgálat egyik futár-sofőrje és a Vértes Volán kiválasztott buszvezetője ugyanúgy kapott egy-egy GPS és GSM alapú flottakövetőt a kamerás kiegészítővel, mint Bús Edina, kétszeres Lotus Ladies Cup győztes autóversenyző és ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnok.
Az autó elé lépő gyalogost is észreveszi, nem csak piktogrammal, hanggal is figyelmeztet, így csökkentheti a gázolás veszélyét
A hat héten át tartó versenyben minden héten "tiszta lappal", 1000 pontot kapva indulnak a résztvevők, veszélyhelyzeteik miatt abból kapnak levonást - aktuális állásuk folyamatosan követhető az i-Cell oldalán[/url]. „Versenynek hívjuk, de a pontos meghatározás: a defenzív és biztonságos járművezetési kultúra iránti figyelemfelkeltés. Fontos tudni, hogy a versenyzők járművébe épített eszköz elsődleges célja az, hogy a járművezető figyelmét felhívja a kockázatos helyzetekre. A mindennapi közlekedés során elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, ezért a heti 1000 pontot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el” – fogalmazott Kovács Attila, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora, aki kollégájával a résztvevők heti és összesített értékelését végzi.
Janikával gumitesztünk kapcsán találkozhattunk, az ISDC sajtótájékoztatóján pedig Bús Edina volt jelen autóversenyzőként. Edina kétszeresen is motivált, hiszen a nőket egyedüliként képviseli
Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a Tanpályán tartott sajtóeseményen elmondta: „Nagyon örülünk, hogy a közúti árufuvarozás, a személyszállítás és a többi, sokat autózó szakma vállalatait sikerült megnyernünk a közlekedésbiztonság ügyének, és versenyzőt delegáltak a hathetes programba. Külön megtiszteltetés, hogy Bús Edina és ifj. Tóth János személyében az autóversenyzők is beszálltak a közutak biztonságáért zajló küzdelembe. Az i-Cell ügyfelei évente sokmillió kilométert közlekednek, ezért döntöttünk úgy, hogy szemléletformáló programot indítunk a biztonságos járművezetésért.”
2015. első heteiben tehát kiderül, hogy a kamionos, a buszsofőr, az értékesítő, a taxis, a futár, a szervizes vagy az autóversenyző szerez több pontot a közlekedésbiztonsági versenyben, de „minden versenyző tapasztalt és képzett járművezető, ezért úgy gondolom, itt valóban a közlekedésbiztonság, a biztonságos autóvezetés ügyéért vállalt részvétel hozza meg számukra a dicsőséget” – fogalmazott Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Autópálya-felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztályának kiemelt főreferense.