Hirdetés

Ismered az Atecát? Ismered a Karoqot, a Skoda kisebbik SUV-ját!

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet. Minden részletével bemutatkozott.

A Skoda Karoq lényegében egy SEAT Ateca, de a Skoda Kodiaq dizájnjával

Eddig is egészen sok mindent, így a SEAT Atecával lényegében egyező méreteit is tudhattuk a Skoda Karoq kompakt SUV-ról, ami nem csak műszakiságával, gyártóhelyével is egyezik spanyol testvérével, mindkettő a Skoda üzemében, Kvasinyban épül.

Hirdetés

A Skoda most Stockholmban rántotta le a leplet a 4382x1841x1605 mm-es, 2630 mm tengelytávú, alapesetben 521 literes, de a kivehető VarioFlex üléses esetén 479-588 liter között sokféleképp variálható csomagterű SUV-ról. A Karoq nem csupán a márkától már megszokott raktérmérettel (az ülések kiemelésével 1810 liter a maximális tér), hanem a moduláris, akár wifi hotspotot is adó hifirendszerrel is kategóriabajnok kíván lenni. Automatikus segélyhívás, CareConnect applikáció Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás egyaránt elérhető lesz, ahogyan a szintén ismert Phonebox is, amely vezeték nélkül is az autó saját antennájával köti össze készülékünket, továbbá szintén vezeték nélküli töltést is ad.

Akár elektromos mozgatású, virtuális pedállal nyitható csomagtérajtót is kaphat

A formaterv a Kodaiqot ismerve nem nagy meglepetés, de az Ateca után az sem, hogy akár full LED fényszóróval is kérhetjük, a felniméret alapból 16, a magasabb felszereltségeknél 17 colos, opcióként azonban 19 colos kerekek is elérhetők. A csakis turbós egységeket soroló motorpaletta egyszerre építkezik az Ateca és a frissített Golf VII választékából. Az alapgép háromhengeres 1,0 literes 115 lóerővel, a benzines csúcsmotor egyelőre a hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI Evo, ami 150 lóerős teljesítménye és az alaphoz mérten mintegy 20%-kal jobb 100 km/órára gyorsulása ellenére is takarékosabb annál (5,1 vs. 5,2 l/100 km). A dízelek közül az 1,6 literes 115 lóerős, míg a 2,0 literes 150 és 190 lóerős teljesítménnyel is elérhető – itt is igaz, hogy a nagyobb motor takarékosabb lehet, legalábbis a 150 lóerős az, a 190 lovas, csakis összkerékhajtással és 7 fokozatú DSG-vel szerelt csúcsdízel már nem.

Ha ismerjük a Skoda modelljeit, szemből is megkülönböztethető lesz a Kodiaqtól, lámpái akár mind LED-esek

Az ismerős elvű, elöl MacPherson, hátul multilink futómű az erősebben felszerelt verziókban elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap, a sofőr Comfort, Standard és Sport beállítások közül választhat. Az összkerékhajtás szintén ismerősen csak az ESP jelei alapján küld nyomatékot hátra, a terepképességeket fokozza az elektronikus differenciálzár, a visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is. Ha valaki komolyabban terepezne a Karoqkal, rendelhet alsó védelmet adó “rossz út csomagot. Az országúti vezetést, illetve a sofőrt adaptív tempomat, holttérfigyelő, gyalogosfelismerős városi koccanásgátló és kamera alapú táblafelismerő is támogathatja. Simply Clever praktikákból 30 juthat a Karoq fedélzetére, egy részük csak extraként, mint például az elektromos mozgatású csomagtérajtó nyitásáért felelős virtuális pedál. A Karoq teljes bemutatkozása a nyáron várható, a piacra vélhetően a második félévben, ősz körül érkezik majd.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:18
    Permalink

    Hozzászoktunk, hogy az eddigi Skoda modellek mindig túlnőtték saját kategóriájukat, és ezt a marketing szövegek is rendre kihangsúlyozták, mondván: többet kap a vásárló. Én csalódott vagyok, mert azt vártam, hogy a Tiguan és nem az Ateca padlólemezét kapja majd a Yeti utódja. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy hova lövik majd be az árát, mert a kompakt SUV osztályban most éppen nem egy Skoda a legnagyobb, sőt, a legtöbb konkurensénél inkább még rövidebb is (a tengelytávról nem is beszélve), vagyis éppen hogy belefér ebbe a méretosztályba.

    Mindemellett inkorrektnek tartom az egész VW palettán az 1.2-es TSI motor “betiltását” és a háromhengeres 1.0-ás egység erőltetését. Józan gondolkodású vásárló ugyebár nem fog 2017-ben Wartburg-motoros autót venni, de köztes lépcső nincs, csak a feleslegesen kigyúrt 1.4 (illetve most már 1.5) TSI, nem kevés felárért. Ez az egész üzletpolitika hasonlít ahhoz, amikor kihozták a VII-es Golf szuperolcsó alapverzióját, közben tudták, hogy egy ilyen konfigurációt soha senki nem fog venni, de el lehet mondani, hogy milyen mélyről indulnak az árak.

Vélemény, hozzászólás?