Ismét a japán vásárlókat kényezteti a Subaru

Újabb egyedi WRX STI szériát mutatott be a Subaru

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kizárólag a japán piacra szánja a Subaru a WRX STi legújabb változatát.


Különleges modelljeinél előszeretettel alkalmazza az RA betűkombinációt a Subaru. Az első ilyen modellt még 1988-ban mutatták be, akkor a Legacy viselhette a Record Attempt elnevezést, legutóbb pedig a WRX STI neve mögé illesztették. Természetesen az alapverziónál izmosabb gépeket takar, és most japánban rátettek még egy lapáttal a tuningra.
Hirdetés

A szigetországban WRX STI RA-R néven forgalmazzák az amerikai piacon is ismert RA tovább módosított változatát. Az RA modellben 2,5 literes, négyhengeres, 310 lóerős motor dolgozik, míg az RA-R-ben szintén négyhengeres, ám turbófeltöltéses kétliteres motor termeli a 324 lóerőt. A forgatónyomatéka pedig 431 Nm a „sima” RA 393 newtonméteréhez képest.

Az RA-R tömegéből is faragtak, többek között szénszálas műanyagra cserélték a tetőlemezt. Összességében 30 kilogrammot spóroltak meg az átalakításnak köszönhetően. Ugyanakkor nem kap Bilstein lengéscsillapítókat, mitn az amerikai RS, viszont a Brembo fékek közösek a két modellben.

Vizuálisan sem változott az RA-R változat. A különleges modellről a „cseresznye” színű díszbetétek árulkodnak elöl a hűtőmaszk szélén, illetve hátul a diffúzor felett. Azonban a japán vásárlóknak is sietniük kell, ha egy ilyen Subarut szeretnének, ugyanis csak 500 darab készül az RA-R modellből, amely 41 500 dolláros (körülbelül 11,8 millió forintos) árával olcsóbb, mint az amerikai RA változat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?