Ismét a Toyota volt a világ legkelendőbb autója

Továbbra is a Toyota a világelső

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2015-ben is Toyotából fogyott a legtöbb a világon, ezzel sorozatban immár negyedik alkalommal hódították el ezt a címet.


A tavalyi évben 10,15 millió darab Toyota talált gazdára világszerte, amely némileg visszaesés, hiszen 2014-ben ez a szám 10,23 millióra rúgott. Ennek ellenére sikerült elhozni az aranyérmet. A dobogó második fokára a Volkswagen-csoport került 9,93 millió darabbal, míg a harmadik helyen a GM végzett 9,8 millióval.
Hirdetés
Érdekesség, hogy az első negyedévben még a VW konszern volt élen, az ősszel kirobbant dízelbotrány viszont éreztette hatását. Emellett Kínában és Oroszországban is visszaestek a VW-eladások.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Ezekkel tisztában voltam, semmi hiba nincs abban, amit írtál.
    . Igen, volt 2.2 dcat és volt 2.0 d4d-s is.
    Az rendben van, amit írtál, értem mire akarsz kijukadni.
    Nekem nem a váltással van gondom, hanem a sumákolással.
    Nemdegy, sztem és lehet a toyota fanok megköveznek, hogy hogyan kerül valaki toplistára.
    Vagy lehet, h csak én látom a hátsószándékot a vw-dízelbotrányban…

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Amikor a GM volt az első majd’ 80 évig, akkor hogy gondolkodtál? Csak az Opel által, meg kicsit a Chevy, Caddy által ismerjük őket errefelé. Mert nagyon sokáig megingathatatlan volt az első helye, aztán a Toyota, és a VW a nyakára jött, majd meg is előzték. Számomra az a teljességgel érthetetlen, hogy hogy kerül a VW-csoport az élbolyba – számomra csak amiatt lehet ott helye, mert sok almárkával rendelkeznek(Skoda, Seat, Audi, Bugatti, Scania, MAN, stb…)és szinte minden kategóriában jelen vannak, de nincs semmi olyan, amivel kiugróan jól teljesítenének. Bár ilyen a GM-nél sincs…A Toyotánál ez a megbízhatóság legendája, ami bár ma is él, de árnyaltabb lett Európában a dízelek miatt. A Te Avensised biztos a 2.2-es dízel lehetett, az sajnos egy nem túl jól sikerült motor. De nincs is több ilyen a Toyotánál…

    Te 1 db emberke vagy ezen a bolygón – a lényeg az, hogy a Toyota pont annyira népszerű a világ minden táján, hogy besöpörje az elsőséget. Láthatod, hogy a VW és a GM nincs nagyon lemaradva, tehát ez bármikor változhat, és én a helyükben tartanék a Renault-Nissantól és a Hyundai-Kiától is, bár most még nagy a szakadék (ők egymással vívhatnak majd).
    Kis cégek, mint pl. a Mazda, Mitsu, Ssangyong is nagyon jó autókat gyártanak, mégse lesznek soha az első 10-ben sem…szóval nem kell a “jó autó-rossz autó” témakörét összefüggésbe hozni ezzel, inkább a terjeszkedésre való hajlamra hegyezném ki. Hogy az adott vezetőnek milyen ambíciói vannak. A VW-csoport pl. eltökélte, hogy a világ legnagyobbja akar lenni, autógyárakat vásárolt meg, gyárakat épített a világ sok pontján, minden kategóriát igyekezett lefedni – bár nem jött össze neki, de még összejöhet. A PSA ilyet nem határozott el, mert akkor Amerikában is jelen kéne lenniük. Nekik ez úgy tűnik, nem fontos. Valószínűleg a Tata-konszernnek(akié a Jaguar, Land Rover) vagy a Geelynek(akié a Volvo) sem az – ahány vezető, annyiféle észjárás…

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Gratulálok! (taps)
    Elérték a céljukat. Nehogymár esélye legyen a többieknek… Akkor kifundálunk valami eget rengető ( vagy felfújjuk ha nem lenne eléggé piacelőnyös) nagy világpusztítós hírt.
    Nincs bajom a toyóval, van a családban egy avensis, de ugyanannyi baja volt mint az audinak eddig. Alig. Párhuzamosan mindig volt német, japán, mégsem tudott igazán meggyőzni. (najó szervizköltségek 14% kevesebb, mint a németnek)

    Nade a doki is azt a gyógyszert ajánlja, akitől a jobb ajánlatot kapja.
    😉
    én voltam.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Pedig örültem volna, így hogyan tanuljak?
    A Toyota nekem kiesett, a németek kiestek. A Nissanjaim jók voltak, de a mostaniak szerintem nem érik utol őket. Tipo volt anno, nem volt bonyolult, de azért volt pár érdekes megmozdulása.

    Ja, francia nem volt még! Akkor azt veszek.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    “Mit értesz tartósság és megbízhatóság címén?”

    Nem kezdem el magyarázni, mert láthatólag hírből sem ismered.
    Vegyél egy “rendes” autót és megtudod. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Mit értesz tartósság és megbízhatóság címén?
    Én pl. a tartósan beragadó gázpedált… Szerencsére még a kihajózás előtt javították a Toyotánkon.
    A megbízhatóság meg max. abban, hogy minden hiba miatt visszahívják az autóikat, a Toyota a visszahívások számában tarol… (Ennek van előnye is, mert el kell fogadni, hibamentes autó nincs. Legalább kijavítják.)

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Ahogy Csalfa is írta, a cikkekben is előfordulnak ilyenek. Azokat is megreklamálom – mert én nem vagyok gondolatolvasó. (És igen, én is elírok néha valamit, és ha arra rákérdeznek, javítom.)

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Azért vannak “mindenhol” jelen, mert megveszik a termékeiket.
    Szerinted mit érne a VW a sivatagban. Meddig maradna életben, amikor még normál körülmények is gyakran komoly kihívások elé állítják?
    Az ízlésről meg nem érdemes vitatkozni, megjegyezve, hogy van egy két érdekes formatervük.

    Szerintem nem az a lényeg, hogy ki gyártja a legtöbb gépjárművet, hanem, hogy milyen minőségben (tartósság, megbízhatóság). Ebben a másik két dobogós eléggé le van maradva.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Valószínűleg az okozza a Toyota első helyét, hogy a világon mindenhol jelen vannak. Egy ismerősöm mondta, aki több helyen volt már kiküldetésben – többek között Afganisztánban, Egyiptomban – mint hivatásos katona, hogy ahol nincs út, csak kő, vagy csak sivatag, ott mindenki Toyota terepjáróval jár, más kocsit alig látni.

    A korábbi személyautó modellek még jobban néztek ki (no nem a “kisbéka” Corollára gondolok). Pl. az első Avensis tetszett a maga idejében, a második még jobban, aztán valami megtört. Éppen tegnap ment előttem egy Auris kombi és megdöbbentem, hogy ki vesz meg egy ilyen – számomra – csúnya, aránytalan autót. Olyan mintha baltával faragták volna, pontosabban azt tudom elképzelni, hogy valaki egy szamurájkarddal hadonászott és így készült a hátulja 🙂 De nem jobb a Yaris és az Avensis sem. Lehet, hogy jók, de én nem vennék.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    “idén azért gyöngyöztek azok a japán homlokok, főleg az év első felében:) ”
    Ezt nem értem. Nálam február 2-a van… 😀

    Ha továbbra is szív az acélhiánnyal a Toyota (ez már milyen!?), akkor beérhetik. Ha nem a VW, akkora GM.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    [i]“A király továbbra is ül a trónján:)” [/i]
    Akárcsak csalfaidióta a pszichiátriai őrző ketrecében. Mindjárt viszik a gyógyszeredet ne aggódj.

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    Négyszer egymás után nem rossz ez a cím! A dobogósok azonban nem állnak messze egymástól, ez a sorrend bármikor változhat. “Tökéletes” autó ami mindenkinek megfelel egy márka kínálatában sincsen szerencsére, a vásárlókért versengés abszolút győztesei csak mi vásárlók lehetünk :).

  • 2017.10.28. at 08:43
    Permalink

    A király továbbra is ül a trónján:)
    Az első 3 után aztán nagy szakadék jön, aztán a Renault-Nissan brancs és a Hyundai-Kia következik, egymáshoz közeli eladott darabszámokkal(valamivel 8 millió felett). Jó lenne tudni a további sorrendet is, bár valószínűleg a Ford, a PSA, a Fiat-Chrysler, a Honda és a BMW folytatják a sort. De azt is el tudom képzelni, hogy egy nálunk teljesen ismeretlen kínai gyártó(pl. SAIC) már a TOP 10-ben szerepeljen.
    További sok sikert a Toyotának. Megérdemelték az újabb elsőséget, de idén azért gyöngyöztek azok a japán homlokok, főleg az év első felében:)

Vélemény, hozzászólás?