Ismét az olasz autógyártás előtt tiszteleg a BMW

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021 BMW-díjas indulója egy Ferrari

Az olaszok által tervezett autók örökre a legszebbek között maradnak - mi sem bizonyíthatná ezt jobban, mint hogy az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n is taroltak.

Talán egyik másik nemzet autói sem dobogtatják meg annyira a szívünket, mint az olaszok által megálmodott műremekek. Persze mindig voltak náluk tömegautók is, csakúgy, mint manapság, amik nem feltétlenül kerültek fel poszterként a falunkra (bár a Fiat 500-nak is megvan a rajongói tábora), de attól még vitathatatlan, hogy a világ legszebb autóinak jelentős része Olaszországból származik. Mit szól ehhez egy német autógyártó? A BMW illedelmesen kezeli az ügyet: a tényeket el kell ismerni, és a bajorok fejet is hajtanak a Ferrari előtt. Vasárnap zárult le a Comói-tó partján tartott exkluzív autókiállítás, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ami a világ elsőszámú, történelmi autókat felvonultató szépségversenye. Az autóipar nyolc évtizedének (a '20-as évektől a '90-esekig) leggyönyörűbb, legelegánsabb négykerekű alkotásait csodálhatták meg a résztvevők, ahova ritka, szép állapotú, gyakran felbecsülhetetlen értékű autóikkal neveznek be a legjobb ízléssel megáldott autógyűjtők. Bár a szépség szubjektív, mégis van azért egy szakmai zsűri, ami több kategóriában értékeli az indulókat - ezek közül a Trofeo BMW Group díj jár a teljes esemény első helyezettjének, ami idén (már nem első alkalommal) egy Ferrari lett.
Hirdetés
A kitűnő állapotban lévő szürke Ferrari 250 GT TDF egy amerikai gyűjtő tulajdonában lévő 1956-os darab. A TDF a Tour de France-ra utal, ami 1956-ban még egy távolsági autóverseny volt, amit egy Ferrari 250 GT nyert meg, ez előtt tiszteleg az utcai modell három extra betűje. A következő években a 3,0 liter hengerűrtartalmú, tizenkét hengeres motorral hajtott kupé számos győzelmet aratott a legendás hegyi felfutókon, de benevezték a Mille Migliára is. Az esemény fénypontja ez a Ferrari volt, de további olasz autótársai is remekeltek a többi kategóriában: a Huszadik század stílusa című csoportot egy Lancia Astura Torpedo GS, a Granturismo all’Italianát egy FIAT 8V, a Pininfarina 90 éves fennállása előtt tisztelgő kategóriát egy Ferrari 250 GT California SWB, a Szuperautók születését pedig egy Lamborghini Countach LP 400 S Prototype Walter Wolf Special nyerte meg. Sőt, számos kategóriában az első helyezéseken kívül különdíjakat is nyertek Itália gépei, például egy Ferrari F40 vagy két Alfa Romeo 6C.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.08. at 07:40
    Permalink

    Nagyon nagyon félrevezető a cím.
    A BMW egy rendezvény főszponzora, ami egyben belépőt jelent egy olyan rendezvényre ahova ők nem érnek fel.
    Nem véletlen hogy a Lexus is gőzerővel nyomatja egy ideje az amerikai aukciós és konkúr rendezvényeket, mert a luxusmodelljeiket így tudják felfuttatni a célközönségnek (pl jótékonysági árverésre adták be az első LC cabriót). Vagy pl az Alpine is ezt teszi kisebb rendezvényeken (pl a nemrég tartott Antwerp Concours-on az A110 kb fele annyiba került mint a kategóriája amiben “indult”).
    Nekem úgy tűnik, az igazi luxusautóknál kicsit más a vevőkör mint a sima prémiumautóknál.

Vélemény, hozzászólás?