Ismét itt az 5 perc alatt tölthető villanyautó-akkumulátor híre

A villanyautók töltési macerájának megoldását ígéri egy izraeli cég

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

57 bejegyzett és 45 függőben lévő szabadalommal ígéri a villanyautók lassú töltésének végét, a belső égésű motorosok tankolásához hasonló töltési időt az izraeli StoreDot.

Öt perc alatt feltölthető villanyautó akkumulátor - ezt ígéri a StoreDot nevű, izraeli StoreDot. Ezt az időt ráadásul a teljesen lemerült szintről a teljesen feltöltöttre mondják, nem is a villanyautók villámtöltésénél megszokott 80%-os szintre, így a töltési idő teljes mértékben versenyképes lehet a belső égésű motoros autók tankolási idejével, egyben megszüntetheti a villanyautókkal szembeni félelmet. "Az újítás megszünteti az akkumulátorok órákig tartó utántöltését, teljesen megváltoztatjuk az elektromos autók vezetői élményét, felszámoljuk a 'távolsági szorongást', vagyis a félelmet, hogy elakadnak energia nélkül az autópályán" - nyilatkozta a céget alapító Doron Myersdorf találmányukról.
Hirdetés

Négy jelentős nemzetközi befektető támogatja a StoreDot fejlesztését: Németországból a Daimler, az Egyesült Királyságból a British Petroleum, a dél-koreai Samsung és a japán TDK elektronikai vállalat.

Myersdorf 2012-ben alapította meg vállalkozását, amely a villanyautó-akkumulátorok előtt telefonokon, drónokon és elektromos rollereken tesztelte újfajta akkumulátorait.
Hirdetés
A StoreDot újítása a könnyű, újratölthető és nagy teljesítményű lítium-ion elemek technológiáján alapul, amelynek feltalálásáért 2019-ben az amerikai John Goodenough, a brit Stanley Whittingham és a japán Akira Yoshino kémiai Nobel-díjat kapott. "Megpróbáltuk bemutatni, hogy ha kicserélünk néhány anyagot egy lítium-ion akkumulátorban, akkor öt perc alatt feltölthetővé válhat" - mondta a mérnök végzettségű cégvezető.
Hirdetés
A rendkívül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilíciumra váltották a lítium-ion elem negatív pólusán az addig alkalmazott grafitot. Már több száz prototípusukat tesztelik a különböző gyártócégek. Jelenleg akkumulátoraik olcsóbban előállítható, második generációját fejlesztik, és elkezdték kidolgozni a későbbi tömeggyártáshoz szükséges eszközöket, gépeket is, hogy megpróbálják lerövidíteni a bevezetésükhöz szükséges időt.
Az elektromos autók kevésbé környezetszennyezőek, de egyelőre sokkal drágábbak a hagyományos benzinmotoros konkurenseiknél, erre tesz még rá a hosszabb tölthetőség és a kisebb hatótáv adta korlátozottabb használhatóság. A Nemzetközi Energia-ügynökség adatai szerint 2019-ben a világ autópiacán csupán 2,9%-ot tettek ki az elektromos modellek.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?