Ismét lesz kacsafarok a 911-esen

Kémfotókon láthatjuk az új Porsche 911 Turbo és Turbo S klasszikus szárnyát

Az új 911 Turbo S egyik tesztpéldányának kémfotói alapján a vásárlók a hagyományos, kacsafarokra hasonlító hátsó szpojlerrel is kérhetik majd a luxus túrakupét.

A klasszikus Porschék egyik jellegzetes ismertetőjegye a lapos, döntött, a karosszéria folytatásának tűnő hátsó szpojler, melyet sokan a kacsák faroktollaihoz hasonlítanak az égbe meredő kialakításuk miatt. Először a '70-es évek Carrera RS 2.7 modelljén tűnt fel, és eredetileg nem ezzel a névvel illették a stuttgartiak, a viszonteladók és a vásárlók azonban gyorsan a kacsákkal azonosították. Eredetileg egy becsmérlő hasonlatnak indult, egyesek még a modell értékesíthetősége miatt is aggódtak a RallyWays szerint, mára azonban a régi Porschék rajongói nosztalgiázva tekintenek az előző évszázad laposfarkú 911-eseire. Úgy tűnik, az új, 992-es generáción is visszaköszön majd az ikonikus hátsó szárny.
Hirdetés
Azóta ugyanis a Porsche is megbarátkozott a hasonlattal, hiszen egyszerűbb elfogadni és használni, mint megsértődni rá; az újabb 911-eseken elérhető SportDesign csomag egyik marketinganyaga a "Duck Tales", azaz Kacsamesék címet kapta, mely angolul ugyanúgy hangzik, mint a ducktail, azaz kacsafarok. Az előző, 991-es generációjú 911 Carrera modelleken ez a csomag egy diszkrét kacsafarok-szárnyat is tartalmazott (sőt, már a 997-es Sport Classic különkiadáson is ilyen szpojler volt), most pedig úgy tűnik, az új változattal a Turbo és Turbo S modellek is megkapják ezt az opciót. A Carscoops kémfotósainak sikerült lekapnia egy álcázott Turbo vagy Turbo S modellt, melyen első ránézésre nincs egyéb változás a retró hátsó szárnyon kívül - bár érdekes módon az oldalsó légbeömlőt letakarták. Az új 911 Turbo egyébként több szempontból is a régebbi 911-esekből merít ihletet, jó példa erre a műszerfal és a központi kijelző alatt a beltér teljes szélességében végigfutó díszléc, vagy a hátsó csíklámpa is. Bár a technológiai innováció elengedhetetlen, a vásárlók igényei alapján szeretnék a Turbókat a hagyományos, sportosabb irányba is terelni, az utóbbi években ugyanis egy nagyon erős, luxusminőségű túraautó lett belőlük. Ez a konfiguráció továbbra is megmarad, ám a GT változatok vevőinek igényeit is szeretnék kielégíteni, így hamarosan érkezik majd egy tömegcsökkentő csomag. Pontos részleteket nem árult el erről Dr. Frank-Steffen Walliser, a 718 és a 911 szériákért felelős igazgató az AutoExpressnek adott interjújában, viszont nem zárta ki például a hátsó ülések elhagyását. Emellett az új Turbo S bemutatóján már láthattuk, hogy elsőként egy sportkipufogó-rendszer és sportfelfüggesztés is kérhető az autóhoz, az alap Carrera modelleken pedig egy hatalmas, fix hátsó szárny is elérhető az AeroKit csomag részeként. Wallisertől azt is megtudtuk, hogy lesz sima 911 Turbo, viszont az ügyfelek majdnem háromnegyede a csúcsverziót választja, ezért rántották le a leplet először arról; illetve megerősítette, hogy már dolgoznak az új GT3-ason, ami nem a Cayman GT4 négyliteres szívó motorját kapja, hanem a 911-esek motorsportból származó blokkjának továbbfejlesztett változatát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?